Forfatter Emne: Blitzet! Øv!  (Læst 6911 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #15 Dato: Maj 06, 2008, 10:08:11 pm »
Bad news, jeg er også blevet blitzet og fik også mit  :respekt:-hak i kørekortet og et fint billede af mig selv både forfra og bagfra. Jeg ved ikke hvordan man skulle undgå det, mon ikke alle jer der så flot siger I er blevet blitzet bare har fået et solstrejf i øjnene, hvorefter I er kørt som død og helvede væk fra det farlige solstrejf for bagefter at kunne sige I kørte så hurtigt, at de ikke nåede at tage billedet 
:orkester:
Nu bliver billeder jo typisk taget med 1/500 sekund eller mindre når objektet bevæger sig og så har man vel i omegnen af et kvart sekund til at accelerere væk, når man altså har reageret på blinket, I er jo de sande Lucky Luke's med den reaktionsevne 
:lmao: :lmao: :lmao:
Jeg erkender blankt at 210 forbi en fotovogn, så når de sgu nok ikke lige at tage billedet, hvis det er tilfældet er der selvfølgelig den største
 :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Det kamera som er monteret foran i fotovognen betjenes manuelt.... Derfor...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #16 Dato: Maj 06, 2008, 11:06:19 pm »
Hmm… jeg må jo se, om der kommer noget med posten på et tidspunkt.
Jeg ræsede forbi det samme sted her til aften med god fart, lykkeligt glemt alt om blitzer!
… det er vist ikke hukommelsen der tynger :oops:. Men der holdt heldigvis ikke nogen :police: i dag.
I said wooho! (H. J. Simpson)

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #17 Dato: Maj 07, 2008, 11:33:30 am »
« Senest Redigeret: Maj 08, 2008, 10:07:06 am af Ole Jensen »
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #18 Dato: Maj 07, 2008, 02:07:56 pm »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #19 Dato: Maj 07, 2008, 07:05:46 pm »
170 mph for at slå kameraet. Hvordan er det nu, er det 1,6 man skal gange med, så svarer det til ca. 270km/t
... lidt hurtigere end 6½´ern kan rende  :brok:
Men hvis jeg havde kørt 270 på Jagtvej, så var risikoen for at miste kortet nok ikke det, der burde bekymre mig mest.
Hvad er topfarten på kilosvinet egentlig? Er det omkring 230-250?
I said wooho! (H. J. Simpson)

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #20 Dato: Maj 07, 2008, 07:36:00 pm »
Vedr. fartkontrollen, kan man så ikke påstå, at man ikke selv kørte den, men havde lånt den til en potentiel køber (Hvis navn man ikke lige fik :?). Mener jeg så et klip herinde engang (link fra mcg), hvor en R1 kørte fra politiet - de havde selvfølgelig fået hans nummerplade, men ejeren påstod, at han ikke vidste hvem der kørte den :whatever: Så han slap med en væsentlig mindre bøde for ikke at vide hvem der kørte den...

Samme 'trick' må vel gælde ved fartbøder --> mener faktisk det er derfor de ikke sender særlig mange af dem ud...

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #21 Dato: Maj 07, 2008, 08:54:41 pm »
Vedr. fartkontrollen, kan man så ikke påstå, at man ikke selv kørte den, men havde lånt den til en potentiel køber (Hvis navn man ikke lige fik :?). Mener jeg så et klip herinde engang (link fra mcg), hvor en R1 kørte fra politiet - de havde selvfølgelig fået hans nummerplade, men ejeren påstod, at han ikke vidste hvem der kørte den :whatever: Så han slap med en væsentlig mindre bøde for ikke at vide hvem der kørte den...

Samme 'trick' må vel gælde ved fartbøder --> mener faktisk det er derfor de ikke sender særlig mange af dem ud...

Så skulle køberen også ha lånt dit tøj og hjelm?? Er det ikke lidt langt ude??
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #22 Dato: Maj 07, 2008, 09:01:18 pm »
Vedr. fartkontrollen, kan man så ikke påstå, at man ikke selv kørte den, men havde lånt den til en potentiel køber (Hvis navn man ikke lige fik :?). Mener jeg så et klip herinde engang (link fra mcg), hvor en R1 kørte fra politiet - de havde selvfølgelig fået hans nummerplade, men ejeren påstod, at han ikke vidste hvem der kørte den :whatever: Så han slap med en væsentlig mindre bøde for ikke at vide hvem der kørte den...

Samme 'trick' må vel gælde ved fartbøder --> mener faktisk det er derfor de ikke sender særlig mange af dem ud...

Så skulle køberen også ha lånt dit tøj og hjelm?? Er det ikke lidt langt ude??

Tja det virker alligvel... :mrgreen:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #23 Dato: Maj 07, 2008, 09:17:06 pm »
Når du får tilsendt en fartbøde står det også trykt på bagsiden at du ikke er forpligtet til at udtale dig om hvem der har ført køretøjet, og du i så fald vil få en bøde på kr. 500,-

And it works ;-)

/bo
MC-løs :-/

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #24 Dato: Maj 07, 2008, 09:26:38 pm »
Når du får tilsendt en fartbøde står det også trykt på bagsiden at du ikke er forpligtet til at udtale dig om hvem der har ført køretøjet, og du i så fald vil få en bøde på kr. 500,-

And it works ;-)

/bo


Du er forpligtet til at oplyse, hvem der har kørt, men nægter du, får du bøden på de 500,-
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #25 Dato: Maj 07, 2008, 09:28:37 pm »
Når du får tilsendt en fartbøde står det også trykt på bagsiden at du ikke er forpligtet til at udtale dig om hvem der har ført køretøjet, og du i så fald vil få en bøde på kr. 500,-

And it works ;-)

/bo


Du er forpligtet til at oplyse, hvem der har kørt, men nægter du, får du bøden på de 500,-

Med mindre det er dig selv eller din familie - dog koster det stadig 500 bananer for ikke at udtale sig :/


/bo
MC-løs :-/

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #26 Dato: Maj 08, 2008, 12:04:36 am »
så man kan faktisk slippe helt for et klip hvis man nægter at udtale sig om hvem der har kørt biken?? kan det virkelig passse? eller har jeg forstået det forkert? selv om det lyder vildt lækkert,, så må jeg da sige at det virker lidt til grin hehe. altså at være :police: i den situation. nogen der kan bekræfte om det rent faktisk er sådan?
Dennis

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #27 Dato: Maj 08, 2008, 12:12:01 am »
så man kan faktisk slippe helt for et klip hvis man nægter at udtale sig om hvem der har kørt biken?? kan det virkelig passse? eller har jeg forstået det forkert? selv om det lyder vildt lækkert,, så må jeg da sige at det virker lidt til grin hehe. altså at være :police: i den situation. nogen der kan bekræfte om det rent faktisk er sådan?

Det gælder naturligvis kun hvis politiet IKKE kan identificere føreren - ellers hænger du på den! Hvis de ikke kan identificere ham (eller hende) får du en bøde på 500,- for ikke at udtale dig. Det gælder for alle sager (du er beskyttet af grundloven - du har ikke pligt til at udtale dig hvis det belaster dig selv eller din familie).

/bo
MC-løs :-/

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #28 Dato: Maj 08, 2008, 12:29:38 am »
D :thumbsup:et da bare at finde den gamle skal frem og en anden jakke,, har jo sort vicir i den jeg har nu,,, så i værste fald har jeg en bøde på 500kr,, nice nok :thumbsup: hvis man nu skulle være meget uheldig en dag ikk :innocent:
Dennis

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Blitzet! Øv!
« Svar #29 Dato: Maj 08, 2008, 08:12:19 am »
Fandt klippet jeg henviste til tidligere... En R1 der kører på baghjul forbi politiet, stikker af, og udtaler så, at det var en potentiel køber der kørte den... Næsten synd for hr. :police:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8844.0


Og som omtalt... kun en bøde for ikke at udtale sig... :?