Forfatter Emne: Kæderens og Dry Lube  (Læst 4794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SilVer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
Kæderens og Dry Lube
« Dato: Maj 04, 2008, 09:03:33 pm »
Var en tur forbi Hein Gericke og er kommet hjem med Profi Dry Lube og Kæderens på spray.
Jeg har ikke prøvet at rense kæden før så her er dagens dumme spørgsmål:

Man sprayer rensemidlet på kæden, og hvad så ? Er den nu ren eller skal den efterfølgende aftørres?

Profi Dry lube skal det, ligesom almindelig kædesmørring på en varm kæde eller er det ligemeget ?
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #1 Dato: Maj 04, 2008, 09:29:54 pm »
Jeg har købt noget tilsvarende fra Castrol fra Louis.de. Det skal bare fyres på kæden, og når det er fordampet skal der sprayes med kædespray.
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #2 Dato: Maj 05, 2008, 08:14:11 am »
har købt samme sæt. Kæderens sprayes på, og vent i fem minutter, derefter skal den børstes ren. Jeg købte en tilhørende kædebørste, så det var supernemt.

Hvis den er meget beskidt, gentages operation.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

SilVer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2008, 11:43:27 pm »
Så er man de erfaringer klogere.

Det er første gang (efter 7000 km) at jeg renser kæden, så den var godt sovset ind i den der tjæreagtige substans af kædevoks, snavs og gammelt smøremiddel.
Første forsøg var ”Ketten Reiniger” på spray. En smøg mens man venter på at kæden er tryller sig selv ren, for at opdage at så nemt er det ikke.
En kombination af kædesprayen, lampeolie, tandbørste, aftørring med klud, tålmodighed og god tid var det der skulle til.

Med den tid det tog at rense kæden i bund, er det helt sikkert at jeg investerer i en  Kettenmax til næste gang. Men hvis Profi Dry Lube holder hvad de lover skulle der gå rigtig lang tid før det bliver nødvendigt.


"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #4 Dato: Maj 08, 2008, 07:48:17 am »
Så er man de erfaringer klogere.

Det er første gang (efter 7000 km) at jeg renser kæden, så den var godt sovset ind i den der tjæreagtige substans af kædevoks, snavs og gammelt smøremiddel.
Første forsøg var ”Ketten Reiniger” på spray. En smøg mens man venter på at kæden er tryller sig selv ren, for at opdage at så nemt er det ikke.
En kombination af kædesprayen, lampeolie, tandbørste, aftørring med klud, tålmodighed og god tid var det der skulle til.

Med den tid det tog at rense kæden i bund, er det helt sikkert at jeg investerer i en  Kettenmax til næste gang. Men hvis Profi Dry Lube holder hvad de lover skulle der gå rigtig lang tid før det bliver nødvendigt.



Hold your horses....

Kettenmax er fin nok. Så længe lortet hænger sammen. Men det går den ikke ret længe... :brok:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #5 Dato: Maj 08, 2008, 09:42:12 am »
Så er man de erfaringer klogere.

Det er første gang (efter 7000 km) at jeg renser kæden, så den var godt sovset ind i den der tjæreagtige substans af kædevoks, snavs og gammelt smøremiddel.
Første forsøg var ”Ketten Reiniger” på spray. En smøg mens man venter på at kæden er tryller sig selv ren, for at opdage at så nemt er det ikke.
En kombination af kædesprayen, lampeolie, tandbørste, aftørring med klud, tålmodighed og god tid var det der skulle til.

Med den tid det tog at rense kæden i bund, er det helt sikkert at jeg investerer i en  Kettenmax til næste gang. Men hvis Profi Dry Lube holder hvad de lover skulle der gå rigtig lang tid før det bliver nødvendigt.

Tak for billedet!!! Det ser jo skide godt ud  :) Jeg skal vist også have givet min sådan en omgang!!! Hvad måtte du slippe for rensemiddel og drylube?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #6 Dato: Maj 08, 2008, 10:29:22 am »
Tak for billedet!!! Det ser jo skide godt ud  :) Jeg skal vist også have givet min sådan en omgang!!! Hvad måtte du slippe for rensemiddel og drylube?

Ja, den ser fin ud  :thumbsup: Min bliver magen til med lidt motorolie og en tandbørste  :D
Jeg ville frygte at rensemidlet er for hårdt med O-X-Y-Z-ringene  :?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #7 Dato: Maj 08, 2008, 11:15:47 am »
Jeg har en kettenmax liggende i uåbnet emballage hvis nogen vil prøve sådan en fætter.
- Det jeg synes virker bedst er lidt petrolium, en klud og en god portion tålmodighed.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

SilVer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #8 Dato: Maj 08, 2008, 12:40:32 pm »
Citér
Tak for billedet!!! Det ser jo skide godt ud  :) Jeg skal vist også have givet min sådan en omgang!!! Hvad måtte du slippe for rensemiddel og drylube?
Jeg mener det var 15 euro for Drylube. Rensemidlet var Hein Girickes eget produkt til 5 euro - og efter min mening overflødigt. Der er mere tilbage i dåsen så det kan du bare bruge.

Jeg har en kettenmax liggende i uåbnet emballage hvis nogen vil prøve sådan en fætter.
- Det jeg synes virker bedst er lidt petrolium, en klud og en god portion tålmodighed.
Jep. Tålmodig og masser af håndrens  :shock:
Hvad skal du have for den Nikolaj ?

PS til dem der skal til det for første gang.  :loser: Husk at dække godt af under cyklen. Det sviner pænt meget.
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Kæderens og Dry Lube
« Svar #9 Dato: Maj 08, 2008, 12:43:08 pm »

Hvad skal du have for den Nikolaj ?


Uh jeg kan ikke engang huske hvad jeg selv gav for den ... men send en pm med et bud. Lige nu ligger den jo bare i skabet og samler støv :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.