Forfatter Emne: min nye sv1000s ( 05 )  (Læst 4509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

New-Rider

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
min nye sv1000s ( 05 )
« Dato: Maj 04, 2008, 11:50:31 am »
Hej alle sammen, jeg er blevet den lykkelige ejer af en sv1000s årg 05 sølv farvet.
Den har 2x akaraprovic potter på, fuldkåbe,powercommander III usb, pipercross( ikke fået fra den tidligere ejer endnu :(, men håber det kommer snart ) Hyberpro fjeder set, for og bag og lidt andet gejl..

Jeg har derefter selv monteret blinklys, købte et sæt med nogen modstande i, fordi det sagde forhandleren, at de skulle i serie med. Men de blinker som om at der mangler en i kredsen, altså mere end de 120 blink i min. Er det modstanden der er for lille eller fordi der slet ikk skulle være nogen modstand?

et andet spørgsmål er, efter jeg har været ude og kører en go tur, er den ene udst ( til højre set bagfra ) noget varmere end den anden, er det noget jeg skal være opmærksom på, eller er det bare sådan?

Mvh new-rider

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #1 Dato: Maj 04, 2008, 01:29:08 pm »
tillykke med KiloSVinet :)

når man starter den kold vil der kun komme røg ud af den ene udstødning til at starte med - går lidt tid før begge cylendere har en god arbejdstemperatur på 84+

hvis den ene potter er meget varmere end den anden kan det være uld'en i den der af en eller anden grund er mere slidt/brandt end den anden potte


billeder er meget velkommen  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2008, 04:50:14 pm »
Modstande til LED blink skal sidde parellet , dvs mellem + og -
relæet skal jo tro der sidder en alm pære i ....

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Clach

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
    • Clach.dk
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #3 Dato: Maj 04, 2008, 07:41:08 pm »
Ang modstandene så er det korrekt at de skal sidde paralelt over blinkene. Den fungerer derved som en spændingsdeler.

Nu når du har powercommander på så ville jeg nok få undersøgt om den kører lige fed blanding på begge cylindrer. Det at den er varmere på den ene udstødning i forhold til den anden kunne godt være fordi den for for mager blanding på den ene cylinder. Prøv evt at måle temperaturen på manifolden på de to cylindrer og se om den er ens. Hvis den er det, så er det "bare" fordi den ene potte er brændt mere ud end den anden.

New-Rider

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #4 Dato: Maj 06, 2008, 06:49:50 am »
okay, mange tak for de gode svar :)

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #5 Dato: Maj 06, 2008, 04:35:59 pm »
Billeder for sulan da :club:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #6 Dato: Maj 09, 2008, 10:19:25 am »
Ang modstandene så er det korrekt at de skal sidde paralelt over blinkene. Den fungerer derved som en spændingsdeler.


Det er sådan set flueknepperi, men det støder min faglige stolthed, så jeg måte lige rette: Modstande i parallel giver ikke en spændingsdeling. De giver en strømdeling. Hvis du har to modstande i parallel, vil den samlede modstand blive mindre end for den originale modstand, og derfor vil der løbe en større strøm igennem, der vil belaste blinkrelæet mere, så det tror det er en pære.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #7 Dato: Maj 09, 2008, 10:42:27 am »
Vedr. varm højre udstødning. Min højre udstødning er også varmere end den anden. Det er ikke fordi der mangler uld i den, som skrevet oven for, men fordi afgangsrøret har en længere vandring til den venstre potte og dermed bliver mere afkølet undervejs - har jeg ladet mig fortælle.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #8 Dato: Maj 09, 2008, 01:58:18 pm »
Begge forrør er 100% samme længde - men det op til venstre udstødning er MEGET mere restriktivt end det højre - og som følge heraf vil 75% af gassen ryge ud igennem højre potte. Der er et balancerør som huser lambdasonden, og ikke er videre restriktivt - der finder gassen fra venstre vej igennem til den højre potte...

Set i en effekt-sammenhæng, er dette IKKE optimalt - og med al sandsynlighed årsag til at en SV'er flader en del ud ved 8000-8500 rpm. Det er ihvertfald 100% sikkert årsagen til at MIN gør det, for der var sygeligt forskel på mine egne forrør til undertail udstødningen og så det originale knep, som jeg desværre var nødsaget til at montere for en kort bemærkning...  :brok:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #9 Dato: Maj 09, 2008, 04:00:11 pm »
Begge forrør er 100% samme længde - men det op til venstre udstødning er MEGET mere restriktivt end det højre - og som følge heraf vil 75% af gassen ryge ud igennem højre potte. Der er et balancerør som huser lambdasonden, og ikke er videre restriktivt - der finder gassen fra venstre vej igennem til den højre potte...

Set i en effekt-sammenhæng, er dette IKKE optimalt - og med al sandsynlighed årsag til at en SV'er flader en del ud ved 8000-8500 rpm. Det er ihvertfald 100% sikkert årsagen til at MIN gør det, for der var sygeligt forskel på mine egne forrør til undertail udstødningen og så det originale knep, som jeg desværre var nødsaget til at montere for en kort bemærkning...  :brok:

Min kammerat har, med stor succes, monteret en "modstand" før højre potte, da han satte åbne potter på.
Det gav ham bundtrækket tilbage.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #10 Dato: Maj 10, 2008, 01:27:38 am »
Min kammerat har, med stor succes, monteret en "modstand" før højre potte, da han satte åbne potter på.
Det gav ham bundtrækket tilbage.

Billeder, for sulen da...   :club:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

El Bola

  • Gæst
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #11 Dato: Maj 10, 2008, 11:32:41 am »
Hej alle sammen, jeg er blevet den lykkelige ejer af en sv1000s årg 05 sølv farvet.
Den har 2x akaraprovic potter på, fuldkåbe,powercommander III usb, pipercross( ikke fået fra den tidligere ejer endnu :(, men håber det kommer snart ) Hyberpro fjeder set, for og bag og lidt andet gejl..

Jeg har derefter selv monteret blinklys, købte et sæt med nogen modstande i, fordi det sagde forhandleren, at de skulle i serie med. Men de blinker som om at der mangler en i kredsen, altså mere end de 120 blink i min. Er det modstanden der er for lille eller fordi der slet ikk skulle være nogen modstand?

et andet spørgsmål er, efter jeg har været ude og kører en go tur, er den ene udst ( til højre set bagfra ) noget varmere end den anden, er det noget jeg skal være opmærksom på, eller er det bare sådan?

Mvh new-rider

er det ik den der også var hos fa moto i brønshøj

Stevns

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 114
  • Your Mamma..!
Re: min nye sv1000s ( 05 )
« Svar #12 Dato: Maj 24, 2008, 08:05:43 pm »
Hvis du stadig har problemer med blinkerne, så sig til. Så kan vi finde ud af noget med et relæ, og min erfaring.

Jeg bor i kbh, så vi skal bare finde en dag ;)
Stevns
_______________________________
SV 1000 S K7 Sort - Ixil Carbon COV potter, Mørkt Fabbri kåbeglas, Sort Hugger, PiperCross Stage 2 Filter, PC III.

Nietzsche: "God is dead"
God: "Nietzsche is dead"