Forfatter Emne: Reperationer af ridser i kåbe  (Læst 3221 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Reperationer af ridser i kåbe
« Dato: Maj 04, 2008, 10:38:22 am »
Hej
Ja, som nævnt i en tidligere tråd, tippede cyklen over ved en let udskridning, og lavede et par ridser på underkåben (4 områder af 3-4 cm).

  • Kan I anbefale en autolakerer eller lignende, som kan udbedre skaderne? Der er ikke flækket noget - så det er rent kosmetisk.
  • Har en autolakerer overhovedet originallakken, vil han forsøge at efterligne eller indkøbe original hos Suzuki?
  • Kan man købe en enkelt kåbeside?

Håber I kan hjælpe. :)

Tilføjelse: Bor på Nørrebro og er mobil.
« Senest Redigeret: Maj 04, 2008, 11:27:31 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Reperationer af ridser i kåbe
« Svar #1 Dato: Maj 04, 2008, 11:17:20 am »
Kan kun sige at man kan købe den original farve ved suzuki... Det er vist noget med 300 bobs for en lille dåse maling, som modelbyggere bruger  :dead:

Tror ikke du skal regne med, at kun at kan købe en enkelt kåbeside

Hvis der skal anbefales en autolaker, så skal du lige fortælle hvor i landet du bor... ellers kommer der nok man fejlskud, på en god forretning :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Reperationer af ridser i kåbe
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2008, 11:31:42 am »
Kan kun sige at man kan købe den original farve ved suzuki... Det er vist noget med 300 bobs for en lille dåse maling, som modelbyggere bruger  :dead:

Vækker minder - lavede rust på en skærmside på min golf (10x3 cm), og brugte KUN en duppe-dåse til at male med. Hohoho, taget alt i betragtning blev det et ok resultat. Men nej, til kåben hér regner jeg med paintbrush eller lignende + klarlak samt polering. Intet er godt nok til den lille Grisling ;)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Palle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
  • Bike: Sv650S
Re: Reperationer af ridser i kåbe
« Svar #3 Dato: Maj 05, 2008, 02:44:05 pm »
Afhængigt af skadens omfang så kan man komme langt med et reparationssæt fra Japarts.nl (vistnok nævnt i en anden tråd herinde). Man får 2 stk. spraydåser, 1 med farve og 1 med klarlak.
Jeg skulle have malet mit passagerer-håndtag, da nogle bagagestropper havde gnavet malingen ned flere steder. Malede hele håndtaget + gav det med den medfølgende klarlak-spray... Jeg er super-tilfreds med resultatet og farvepasningen (Sølv).
Bare husk at få slebet+rengjort ordentligt inden du maler.

Gav lige under £50 for det inkl. forsendelse

Bare en idé ...
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Reperationer af ridser i kåbe
« Svar #4 Dato: Maj 05, 2008, 04:05:55 pm »
Jeps, har også benyttet mig af Japarts.nl spray maling som jeg linkede til i en tidligere tråd. Resultatet bliver udmærket, især hvis du er vant til at male med spraymaling  :)
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Reperationer af ridser i kåbe
« Svar #5 Dato: Maj 05, 2008, 04:28:13 pm »
Men farven på cyklen er ikke bare sort, sølv eller lign. Den har en speciel grå/grøn farve... :s
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Reperationer af ridser i kåbe
« Svar #6 Dato: Maj 05, 2008, 04:59:13 pm »
Hej
Ja, som nævnt i en tidligere tråd, tippede cyklen over ved en let udskridning, og lavede et par ridser på underkåben (4 områder af 3-4 cm).

  • Kan I anbefale en autolakerer eller lignende, som kan udbedre skaderne? Der er ikke flækket noget - så det er rent kosmetisk.
  • Har en autolakerer overhovedet originallakken, vil han forsøge at efterligne eller indkøbe original hos Suzuki?
  • Kan man købe en enkelt kåbeside?

Håber I kan hjælpe. :)

Tilføjelse: Bor på Nørrebro og er mobil.

Prøv ham her og spørg om ikke han vil hjælpe dig.  :thumbsup:

Winston ,Følager 5 ,2500 Valby ,36 46 21 66.

Blue Thunder
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler