Forfatter Emne: Luftfilter og nye potter.  (Læst 5451 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Stevns

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 114
  • Your Mamma..!
Luftfilter og nye potter.
« Dato: Maj 03, 2008, 02:54:17 pm »
Hey drenge og piger,

Jeg har nu et pipercross filter og mine nye (super fede) Ixil carbon potter.

Jeg skal til PCIII install og rul hos KJ motor på onsdag, men jeg vil gerne installerer mine potter og luftfilter før.

Hvis jeg gør det, vil jeg så gøre skade på mit KiloSVin, hvis jeg kører lidt på den før, eller måske kun ud til KJM, efter installation?
Stevns
_______________________________
SV 1000 S K7 Sort - Ixil Carbon COV potter, Mørkt Fabbri kåbeglas, Sort Hugger, PiperCross Stage 2 Filter, PC III.

Nietzsche: "God is dead"
God: "Nietzsche is dead"

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #1 Dato: Maj 03, 2008, 04:46:56 pm »
glæder mig til at høre hvad de fik ud af den,,,,,, 
har hørt meget ringe om deres just på mcg,,,,,, 
håber ikke jeg tager modet fra dig.....
min kammerat fik rullet sin z750  de havde rodet i ledningsnettet og taget strøm ved hjælp af en strømtyv......  vil ikke selv have gjort på den måde,,, forbindelsen er ret så vigtig,,,,,,,, og så var det rimeligt syneligt,,, altså ikke rullet ind i tape som der er fra standard,,,

men ellers nogle flinke mennesker
nu med yamaha fz1 2008

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #2 Dato: Maj 03, 2008, 06:01:06 pm »
Hvis du kører stille og roligt sker der ikke noget ved det. Du må gerne melde tilbage hvor mange hypper den måler på baghjulet efter indkøringen. Jeg har lige fået målt min i dag til 99 hk på baghjulet, hvilket jeg syntes ikke er voldsomt meget. Den mangler dog justering efter montering af åbne carbon potter og pipercross filter.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Damage

  • Gæst
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #3 Dato: Maj 03, 2008, 06:01:27 pm »
Jeg ville vente med at montere filter og potte og så få en test af maskinen som standard. Herefter montere det hele og så
få den rullet ind.

På den måde kan du se forskellen på før og efter montering af potte, filter og PCIII.  :)

Damage

  • Gæst
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #4 Dato: Maj 03, 2008, 06:05:46 pm »
Hvis du kører stille og roligt sker der ikke noget ved det. Du må gerne melde tilbage hvor mange hypper den måler på baghjulet efter indkøringen. Jeg har lige fået målt min i dag til 99 hk på baghjulet, hvilket jeg syntes ikke er voldsomt meget. Den mangler dog justering efter montering af åbne carbon potter og pipercross filter.

DynaPro testbænk måler lidt lavt i forhold til andre testbænke, min SV1000S målte 107 hk på hjulet hus KJ og 114 hk på hjulet hos
FA Moto-sport og det er en Fuchs testbænk.

Mikkel Dige

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #5 Dato: Maj 03, 2008, 06:34:32 pm »
monter du bare filter og potter , på nyere indsprøjtnings motorer er det ikke noget problem at sætte potter og filter på.
Lampdasonden og indsprøjtnings systemet skal nok klare forskellen fra standard.
Men en tur på fæltet optimerer selvfølgelig.
SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #6 Dato: Maj 03, 2008, 07:05:07 pm »
Jeg har fået målt 126 på baghjulet efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshi-potter :shock: Den er rullet ind hos Bruun-Larsen i Odense...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #7 Dato: Maj 03, 2008, 08:16:31 pm »
Jeg har fået målt 126 på baghjulet efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshi-potter :shock: Den er rullet ind hos Bruun-Larsen i Odense...

Det lyder helt urealistisk... Cyklen er opgivet til 120HK på krumtappen (sådan måler japanerne - italienerne måler på hjulet...

Normalt siger man at der ryger op til 10% i tranmissionen hvilket vil sige at en standard SV1000 burde smide omkring ca. 110 på hjulet. Min har også fået den store tur hos Mr. Dyno og målte 112 på hjulet med dobbelt-mappet PCIII USB, Pipercross Stg. 2, O2 Sonde Eliminator og Laser DuoTech Race system.

HK er altså ikke alt!!!! Hvis man kigger på de kurver som man får efter rulning er det generelt for kilosvin at de får rettet op på et alvorligt hul i momentkurven i mellemområdet. På min var der næsten 10nm til forskel før og efter.

Så vidt jeg ved under-tuner fabrikken maskinen for at få den til at gå gennem emmisions-test.

Jeg fik max. 5 hk mere i mellemområdet. Ironisk nok har jeg uventet fået bedre benzinøkonomi  :D Mine kurver ligger på MCG...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #8 Dato: Maj 03, 2008, 09:10:13 pm »
Jeg har fået målt 126 på baghjulet efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshi-potter :shock: Den er rullet ind hos Bruun-Larsen i Odense...

Er du sikker på at det er på hjulet...det lyder mere rigtigt hvis de 126 hk er på krumtappen.  :wink:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #9 Dato: Maj 03, 2008, 10:54:45 pm »
Jeg har fået målt 126 på baghjulet efter montering af PCIII, KN-filter og Yoshi-potter :shock: Den er rullet ind hos Bruun-Larsen i Odense...

Er du sikker på at det er på hjulet...det lyder mere rigtigt hvis de 126 hk er på krumtappen.  :wink:

Hvis den skulle have 126 på hjulet ville det svare til omkring 138hk på krumtappen... Hvis Bruun-Larsen kan trylle 18hk frem uden at skifte knaster, bore ud og smide smedede stempler i så skal jeg også derover og have min kørt ind  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #10 Dato: Maj 04, 2008, 10:03:06 am »
Udskriften fra testbænken siger i hvert fald 126. Men om det er på krumtap eller baghjul ved jeg da egentlig ikke, men det kan jeg da finde ud af. Ved selvfølgelig heller ikke hvor præcis deres testbænk er... Men det kunne være sjovt at få Mr. Dyno til at rulle den :wink:

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #11 Dato: Maj 04, 2008, 10:06:03 am »
min havde 114 hk hos mr dyno.... og det var i flg ham en de bedste test/just han havde lavet
nu med yamaha fz1 2008

Stevns

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 114
  • Your Mamma..!
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #12 Dato: Maj 05, 2008, 10:32:04 pm »
Så kom de nye potter på.


Der er stadig DB killer i dem, og jeg installerede ikke luftfilteret. Det sker på Onsdag.

Lidt billeder til de interesserede. Jeg er ganske tilfreds med udseendet :)

Stevns
_______________________________
SV 1000 S K7 Sort - Ixil Carbon COV potter, Mørkt Fabbri kåbeglas, Sort Hugger, PiperCross Stage 2 Filter, PC III.

Nietzsche: "God is dead"
God: "Nietzsche is dead"

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #13 Dato: Maj 05, 2008, 11:59:56 pm »
De ser bare kanon ud og lyder sikkert hammer godt! Teløk med dem  :) Hører gerne om effekt/moment hvis/når du har fået den rullet.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

hokeren

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Re: Luftfilter og nye potter.
« Svar #14 Dato: Juni 04, 2008, 02:06:40 pm »
Nu har du selvfølgelig fået rullet SVinet ind, men jeg vil have svært ved at forestill mig at der skulle have været noget galt i at installere potter og luftfilter og køre på den, for du ville jo stadig have din O2 Sensor Eliminator aktiv og den ville jo justere mængden af uforbrændt benzin i udstødningen, omend det ville give en lidt mere urolig motorgang end efter tilrulning, så burde det ike være noget problem! Som jeg ser det er SVinet sat til at køre forholdsvis 'rich' i stock setting!

Jeg gjorde det selv med min egen SV'er inden jeg fik PCIII på, og uden nogen form for problemer!

Ved ikke om der er nogen der ved om det er fuldstændig i hampen?