Forfatter Emne: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?  (Læst 3815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Dato: Maj 02, 2008, 09:55:45 am »
Jeg bruger pt Silkolene pro chain,nem at bruge, sviner ikke volsomt,kørte ca.300km i tørvejr. Kæde stadig meget fint smurt.Derefter 20 km i regnvejr.Så var det kædespray væk. Er det normalt med andre typer?
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #1 Dato: Maj 02, 2008, 10:21:16 am »
Det samme her....
Der skal altid smøres efter regnvejrskørsel.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #2 Dato: Maj 02, 2008, 10:41:06 am »
Jeg kunne køre længere i regnvejr på min bol'dor, kan det være fordi at sv'eren smider vandet mere op på kæden?
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #3 Dato: Maj 02, 2008, 10:43:52 am »
Jeg bruger pt Silkolene pro chain,nem at bruge, sviner ikke volsomt,kørte ca.300km i tørvejr. Kæde stadig meget fint smurt.Derefter 20 km i regnvejr.Så var det kædespray væk. Er det normalt med andre typer?

Er det Silkolene Pro Chain -GEL- du bruger? Det har jeg ellers haft gode erfaringer med - også i regn... Men smører også altid efter at jeg har været ude i regn...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #4 Dato: Maj 02, 2008, 04:04:57 pm »
Det er PRO CHAIN RACE
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #5 Dato: Maj 02, 2008, 04:08:35 pm »
OG desuden har regnen vasket så meget smørrelse af kæden på bare 20km at den ruster efter 3-4 timers stilstand.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #6 Dato: Maj 02, 2008, 05:46:05 pm »
Det er da godt nok vildt... Har aldrig oplevet det med Motul kædespray... Heller ikke at det er vasket væk efter en regnvejrstur...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #7 Dato: Maj 02, 2008, 07:59:57 pm »
Det kunne være jeg skulle prøve den motul. Hvad hedder den? 8)
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #8 Dato: Maj 02, 2008, 08:59:05 pm »
Det er da godt nok vildt... Har aldrig oplevet det med Motul kædespray... Heller ikke at det er vasket væk efter en regnvejrstur...

Imponerende... Lyder næsten for godt til at være sandt
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #9 Dato: Maj 03, 2008, 11:21:58 am »
Jeg har godt monteret en hugger... Men har aldrig konstateret rust eller stive led på min gamle kæde. Den var i tip top stand, lige indtil jeg skiftede den, her til vinter.
Den eneste grund til jeg valgte at skifte den. Var at jeg ikke har haft cyklen fra ny, og kendte ikke den tidligere ejer. Men hvis han ikke har skiftet kædekit på den, havde kittet kørt næsten 30.000 km...

Men motul kan godt svine lidt på fælge/bagsvinger... Man kan jo ikke både blæse og have mel i munden på samme tid.

Motul chain lube hedder det vist bare. Køber det ved min lokale suzuki forhandler
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #10 Dato: Maj 03, 2008, 11:23:25 am »
Er jeg den eneste der giver den en omgang WD40 efter hver tredje tur eller lignende? Den er som ny efter 13000 km. Der var dog lidt rust på bagsiden i efteråret, men ved service for en måned siden blev der ikke fundet grund til at skifte. Rusten er i øvrigt væk igen.
« Senest Redigeret: Maj 03, 2008, 11:25:17 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #11 Dato: Maj 03, 2008, 05:56:48 pm »
Jeg har brugt forskellige typer kædespray igennem tiderne, lige fra Castrol til Belray og alm. motorolie. Min sidste kæde holdt 32000 km og blev smurt for hver 2 - 300 km og efter regnvejsrture. Min erfaring er at når man smører lidt men tit, så holder kæden længe.

P.t. bruger jeg Procycle Dry Lube kædespray som har en særdeles god vedhæftningsevne som gør at den ikke sviner fælgen til overhovedet. Eneste ulempe er at den er farveløs, så at man ikke kan se om kæden trænger til smørelse eller ej, men må huske hvor mange km siden den fik sidst. Jeg har ikke prøvet Dry Lube af i regnvejr, men har en forventning om, at den holder godt pga. den gode vedhæftningsevne.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #12 Dato: Maj 03, 2008, 05:59:07 pm »
Motul chain lube hedder det vist bare. Køber det ved min lokale suzuki forhandler

Det har jeg også brugt. I forhold til Silkolene Chain Gel er Motul meget mere tyndtflydende og vælter ud på mine fælge efter en almindelig køretur. Det oplever jeg ikke med Silkolene Chain Gel...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #13 Dato: Maj 04, 2008, 11:50:41 am »
Motul chain lube hedder det vist bare. Køber det ved min lokale suzuki forhandler

Det har jeg også brugt. I forhold til Silkolene Chain Gel er Motul meget mere tyndtflydende og vælter ud på mine fælge efter en almindelig køretur. Det oplever jeg ikke med Silkolene Chain Gel...

Ja det sviner lidt.. Men jeg kommer det altid på en varm kæde, når jeg lige er kommet hjem. Og lader den stå til næste gang. Og det passer med, at den ikke for gas før motoren er varm, og dermed også kæden. Og derfor bliver det ikke slynget så meget af, som det kommer ind i kæde...

Og ja generalt med alle kæder og produkter til dem. Hellere smører lidt oftere og så ikke så meget, end at vente og så give den, den helt store tur...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hvorlænge holder jeres kædesmørre middel i regnvejr?
« Svar #14 Dato: Maj 04, 2008, 11:57:09 am »
Motul chain lube hedder det vist bare. Køber det ved min lokale suzuki forhandler

Det har jeg også brugt. I forhold til Silkolene Chain Gel er Motul meget mere tyndtflydende og vælter ud på mine fælge efter en almindelig køretur. Det oplever jeg ikke med Silkolene Chain Gel...

Ja det sviner lidt.. Men jeg kommer det altid på en varm kæde, når jeg lige er kommet hjem. Og lader den stå til næste gang. Og det passer med, at den ikke for gas før motoren er varm, og dermed også kæden. Og derfor bliver det ikke slynget så meget af, som det kommer ind i kæde...

Og ja generalt med alle kæder og produkter til dem. Hellere smører lidt oftere og så ikke så meget, end at vente og så give den, den helt store tur...

True  :D

Det er sq en helt kunst at smøre kæde!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4