Forfatter Emne: Polering af mat lak.  (Læst 5571 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Polering af mat lak.
« Dato: April 29, 2008, 08:52:51 pm »
Jeg har før fået mit SVin poleret hos Tidycar p. gr. af at lakken var mat og slidt på de steder, hvor min mc-garage gnider på den(SVinet er sort, så de ses ret tydeligt). De turde ikke polere for kraftigt på den med deres polermaskiner, så de fik ikke det hele væk. Jeg har nu sat mig for at prøve selv med knofedt, og så vil jeg lige høre, om I har nogle forslag til hvilket produkt jeg skal bruge? Da SVinet kun er 1 år gammelt synes jeg at en omlakering eller klarlak er lidt tidligt. Er blevet anbefalet Slipoline og Hempel yacht polish, men vil gerne ha nogle udsagn fra folk, som har prøvet det selv.
« Senest Redigeret: April 29, 2008, 08:58:24 pm af Crackhead »

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Re: Polering af mat lak.
« Svar #1 Dato: April 29, 2008, 09:02:49 pm »
Slipoline
har jeg prøvet på biller der var fulstændig matte (rød farve)
Og det virker
bagefter skal den poleres op med en god voks

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Polering af mat lak.
« Svar #2 Dato: April 29, 2008, 09:25:04 pm »
Hvor kraftigt er slibemidlet i Slipoline? Jeg er dæleme bange for at mosle lakken...

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Polering af mat lak.
« Svar #3 Dato: April 29, 2008, 10:05:55 pm »
Hvor kraftigt er slibemidlet i Slipoline? Jeg er dæleme bange for at mosle lakken...

Prøv på bilen først :lmao: :lmao:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Polering af mat lak.
« Svar #4 Dato: April 29, 2008, 10:13:16 pm »
Haha, tror jeg næppe dude :wink:

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Polering af mat lak.
« Svar #5 Dato: April 29, 2008, 11:41:58 pm »
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Polering af mat lak.
« Svar #6 Dato: April 30, 2008, 12:57:49 am »
3M - tror osse jeg nævnte det i din sidste tråd, men jeg gider ikke surfe efter den nu.
Du kan som regel redde dig et par slatter af en prof. autolakerer for en slat humle.
Mener jeg brugte "mashine polish" først og "finishing glaze" som afslutning på min Renault  :thumbsup:
3M har et suverænt sortiment, og de har udførlige reparationsvejledninger på deres site, så bare igang med musen !

Edit :
Yo, jeg gad sgu godt alligevel, eller er jeg bare ligeså nysgerrig som en kælling ?
http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/da_DK/3M-Automotive-Aftermarket/Home/-/Training-and-Education/Finishing/
« Senest Redigeret: April 30, 2008, 01:05:41 am af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Polering af mat lak.
« Svar #7 Dato: April 30, 2008, 03:56:16 pm »
Hehe, takker. Nu ved jeg bare ikke om jeg tør, for har hørt at Suzuki er lidt fedtede med lakken, så der er nok ikke så meget at polere på :(

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Polering af mat lak.
« Svar #8 Dato: April 30, 2008, 10:24:25 pm »
jeg lytter lige med her :D, når du har "forsøgt" dig på din, gider du så ikke smide nogle før/efter billeder op så jeg kan se om jeg skal gå i krig også :D

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Polering af mat lak.
« Svar #9 Dato: Maj 01, 2008, 11:26:14 am »
jeg lytter lige med her :D, når du har "forsøgt" dig på din, gider du så ikke smide nogle før/efter billeder op så jeg kan se om jeg skal gå i krig også :D

Jeg har besluttet mig for at den skal ha klarlak til vinter, så jeg vil ikke risikere at polere lakken yderligere i stykker nu. I stedet har jeg købt en gang Turtlewax Color Cure Plus, som jeg prøver at gi den i weekenden her. Jeg skal nok vende tilbage med en update om resultatet. Du har måske også været uheldig med din mc-garage?

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
« Senest Redigeret: Maj 02, 2008, 11:31:21 am af Mr.Bean »

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Re: Polering af mat lak.
« Svar #11 Dato: Maj 02, 2008, 12:37:49 am »

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Polering af mat lak.
« Svar #12 Dato: Maj 02, 2008, 04:09:59 pm »
jeg lytter lige med her :D, når du har "forsøgt" dig på din, gider du så ikke smide nogle før/efter billeder op så jeg kan se om jeg skal gå i krig også :D

Jeg har besluttet mig for at den skal ha klarlak til vinter, så jeg vil ikke risikere at polere lakken yderligere i stykker nu. I stedet har jeg købt en gang Turtlewax Color Cure Plus, som jeg prøver at gi den i weekenden her. Jeg skal nok vende tilbage med en update om resultatet. Du har måske også været uheldig med din mc-garage?

jeps, lorte held garage :( heldigvis er det meget lidt da jeg opdagede det og smed den af helved til lige efter

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Polering af mat lak.
« Svar #13 Dato: Maj 03, 2008, 07:34:15 pm »
jeg lytter lige med her :D, når du har "forsøgt" dig på din, gider du så ikke smide nogle før/efter billeder op så jeg kan se om jeg skal gå i krig også :D

Jeg har besluttet mig for at den skal ha klarlak til vinter, så jeg vil ikke risikere at polere lakken yderligere i stykker nu. I stedet har jeg købt en gang Turtlewax Color Cure Plus, som jeg prøver at gi den i weekenden her. Jeg skal nok vende tilbage med en update om resultatet. Du har måske også været uheldig med din mc-garage?

jeps, lorte held garage :( heldigvis er det meget lidt da jeg opdagede det og smed den af helved til lige efter

Ja min kommer fandme heller ikke på igen. Prøver i øjeblikket på at få importøren af Held til at dække skaden via garantien, men det er nok et skud i tågen :(