Forfatter Emne: Et spørgsmål om kobling  (Læst 2115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bolvig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Et spørgsmål om kobling
« Dato: April 29, 2008, 06:40:07 pm »
Hej,
Er igang med at købe brugt SV 650 S..
Hvis man holder stille i 1. gear med koblingen helt inde og gasser (meget) op, så triller cyklen fremad...
Skal jeg være bekymret?
Hvad skyldes det?

Mvh
Thomas (ny bruger... fedt forum) :-)

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Et spørgsmål om kobling
« Svar #1 Dato: April 29, 2008, 06:46:47 pm »
Justering af kobling - no big deal. Der er simpelthen ikke friløb nok.  8)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Et spørgsmål om kobling
« Svar #2 Dato: April 29, 2008, 07:04:23 pm »
Kan også skyldes hvis motoren er kold, at olien i koblingen er tykkere, og derved ikke slipper ordenligt... Det har ikke noget at sige... Det er værre hvis den hopper ud af gear imens du kører på den
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Et spørgsmål om kobling
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2008, 10:57:05 pm »
Jeg var ude for det samme den anden dag,, men det var jo med min 1000´ner. jeg satte den i 1 og den gik ud selv om den var koblet helt ud,, den gjorde det 2 gange og derefter stoppede det,, er der ingen andre der har været ude for det før?
Dennis

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Et spørgsmål om kobling
« Svar #4 Dato: Maj 06, 2008, 11:02:26 pm »
Jeg var ude for det samme den anden dag,, men det var jo med min 1000´ner. jeg satte den i 1 og den gik ud selv om den var koblet helt ud,, den gjorde det 2 gange og derefter stoppede det,, er der ingen andre der har været ude for det før?
Kontroller om der er nok koblingsvæske på.

1000´eren årgang K3 har det med at blive utæt i slavecylinderen (den nede på siden af motoren) og når den mangler væske så kan den ikke koble ordentligt ud.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Et spørgsmål om kobling
« Svar #5 Dato: Maj 07, 2008, 07:36:15 am »
Jeg var ude for det samme den anden dag,, men det var jo med min 1000´ner. jeg satte den i 1 og den gik ud selv om den var koblet helt ud,, den gjorde det 2 gange og derefter stoppede det,, er der ingen andre der har været ude for det før?
Kontroller om der er nok koblingsvæske på.

1000´eren årgang K3 har det med at blive utæt i slavecylinderen (den nede på siden af motoren) og når den mangler væske så kan den ikke koble ordentligt ud.
Jep, vi er en del som allerede har skiftet.  Vær dog opmærksom på at du kan få skiftet på garantien, såfremt den stadig gælder. I så fald skal du sørge for at få den seneste udgave af slavecylinderen.

Det var tredje udgave som jeg købte da jeg skiftede sidste år. Jeg håber på at den er den mest forbedrede :?.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson