Forfatter Emne: Pinligt spørgsmål vedr. styrender  (Læst 3893 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

BrianOlsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Dato: April 27, 2008, 11:01:27 pm »
Hejsa folkens.

Jeg har idag prøvet at skrue mine styrender af mit kiloSVin, men de sidder godt nok sk*degodt fast... Har i nogle gode forslag til hvordan jeg får dem af uden at bolle skruerne fuldstændig?
Jeg har ikke fået lavet en stand til cyklen igen så den står bare på støttebenet når jeg roder med den. Så jeg kan ikke lægge fuld kraft i, da jeg er bange for at jeg skal komme til at vælte den...

Nogle forslag / geniale input?

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #1 Dato: April 27, 2008, 11:07:44 pm »
Er det skruerne der sidder fast, eller snurrer de bare rundt uden der sker noget?

Hvis de sidder fast så prøv med noget WD40 eller rustopløser.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

BrianOlsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #2 Dato: April 27, 2008, 11:09:50 pm »
De sidder HELT fast.. Men jeg prøver lige med en gang WD40.... Det kan umuligt skade.
Keep it commin'

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #3 Dato: April 28, 2008, 08:10:51 am »
De sidder HELT fast.. Men jeg prøver lige med en gang WD40.... Det kan umuligt skade.
Keep it commin'
En slagskruetrækker er vejen frem  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #4 Dato: April 28, 2008, 10:05:03 am »
Spis lidt rugbrød  :afro:

Brug en kærv der passer i skruen, og tag så fat.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #5 Dato: April 28, 2008, 03:43:31 pm »
Hvis du ikke har en slagskruetrækker, så find en alm. stjerne med 4 eller 6 kantet skaft.
Hold godt fast i styret, hold pres på skruetrækkeren med mavemullerne og brug en skiftenøgle til at dreje på det 4/6 kantede skaft.
Løsn kun en anelse, og giv så skrueenderne et dask med en plastichammer.
Nu skal du virkelig bruge muller til at trække gummiet løs fra styret !
Men med lidt vold og god vilje står du snart med styrvægtene i hånden  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

BrianOlsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #6 Dato: April 28, 2008, 03:55:57 pm »
Jeg har fået den ene af... Men ham der har samlet min cykel har været godt glad for Loctite...  Hele bolten var smurt ind i det  :club:

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #7 Dato: April 28, 2008, 04:09:11 pm »
Exactly - de er monteret med loctite  :? Jeg har forsøgt ovenstående fremgangsmåder både med svensknøgle og slagskruetrækker uden held. Kærven blev ødelagt og til sidst måtte jeg bore skruehovedet ud, tage styr vægtene af og skrue skruerne ud med en polygrip tang  :dead: Men af kom de da  :)
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

BrianOlsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #8 Dato: April 28, 2008, 05:06:21 pm »
Den bliver også boret af imorgen tror jeg... Nu er vi 3 der ikke er "stærke" nok  :D

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #9 Dato: April 28, 2008, 07:35:50 pm »
vær ikke ked,,,, jeg opgav at tage mine af,,,, og malede dem på cyklen  da den skulle sælges,,,, var nervøs for jeg knækkede skruen,,,,
nu med yamaha fz1 2008

BrianOlsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #10 Dato: April 28, 2008, 11:14:58 pm »
Langemand: Ok, jamen så kan jeg da glæde dig med at jeg ikke giver op så let og din gamle cykel skal nok få sine indfarvede Rizoma håndtag og styrender... Og hugger...

Og helst imorgen  :D

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #11 Dato: April 29, 2008, 06:18:23 am »
Langemand: Ok, jamen så kan jeg da glæde dig med at jeg ikke giver op så let og din gamle cykel skal nok få sine indfarvede Rizoma håndtag og styrender... Og hugger...

Og helst imorgen  :D

havde jeg skulle skifte,,, så havde jeg sku også drejede til de evt knækkede,,,, men prisen var jo aftalt.. så ville klart ikke bruge flere penge inden salg,,,, fedt at høre du arbejder videre der hvor jeg slap,,,
nu med yamaha fz1 2008

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #12 Dato: Januar 21, 2012, 02:16:37 am »
Har fået styrenden af gashåndtaget, og sat de nye på, men nu sætter gassen sig fast?!? Skal styrenderne ind under gummi håndtaget eller skal der bare lidt skiver på?
« Senest Redigeret: Januar 21, 2012, 02:21:44 am af MartinN86 »
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Re: Pinligt spørgsmål vedr. styrender
« Svar #13 Dato: Januar 21, 2012, 04:54:47 pm »
Langemand: Ok, jamen så kan jeg da glæde dig med at jeg ikke giver op så let og din gamle cykel skal nok få sine indfarvede Rizoma håndtag og styrender... Og hugger...

Og helst imorgen  :D
Hvis ikke du skal bruge dine styrender igen, kan du tage en rørtang, og dreje direkte på styenden, den sider som regel fast sammen med skruen, det gjorde jeg på begge sider, kom lidt grimme mærker i styrenden, men den kom af uden at skulle bore skruer eller andet ud... HURRA FOR STJERNESKRUER! not