Forfatter Emne: ujævn motorgang  (Læst 1417 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

El Bola

  • Gæst
ujævn motorgang
« Dato: April 27, 2008, 08:07:18 pm »
I forlængelse af mit indlæg vil jeg gerne spørge om noget vedr. urolig motorgang

tidligere indlæg:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9828.0

som nævnt så har jeg lige købt en gsx r750 k7 og jeg syntes at den godt kan lyde lidt underlig når man kører i lavt gear og få omdrejninger, men mit spørgsmål er så om det er normalt og om det er noget der skal køres væk eftersom den er ny

Nu har jeg dog været inde på nogle af de andre indlæg i forummet her og jeg er kommet frem til at det måske er fordi den skal køres ind i en rullefelt (ECU justeres) så man kan komme af med alle de små ujævenheder og så er der også noget med TPS-justering og T.R.E modifikationen. jeg ved så ikke hvad disse ting er, men jeg kunne forstille mig at de er med til at få mc'en til at køre mere jævn og glidende. jeg har dog også læst at en indstilling af motoren måske også er nødvendigt når den skal til første service.

måske er det også selve mc'en der fejler noget men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres mening





Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: ujævn motorgang
« Svar #1 Dato: April 27, 2008, 08:56:38 pm »
Hva skulle vi ikke bare tage ud og cruise lidt i morgen, så prøver jeg lige maskinen, som levende testbænk og så kan vi snakke sammen om det er noget den skal eller noget som den rare dame ved Enghave skal pille lidt ved.

Hvornår har du fri fra arbejde? Så henter jeg dig!

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: ujævn motorgang
« Svar #2 Dato: April 27, 2008, 10:21:33 pm »
er det meste der står her om uroligheder ikke noget der omhandler v2 maskiner......

som sagt i den anden tråd,,,, vi har jo næsten samme cykel,,, dog er din lillebror.....

og der er intet at mærke på min,,,,, så ingen powercomander af den grund ( urolig )  har kørt 2000km siden den 28 marts
nu med yamaha fz1 2008

El Bola

  • Gæst
Re: ujævn motorgang
« Svar #3 Dato: April 27, 2008, 10:38:50 pm »
er det meste der står her om uroligheder ikke noget der omhandler v2 maskiner......

som sagt i den anden tråd,,,, vi har jo næsten samme cykel,,, dog er din lillebror.....

og der er intet at mærke på min,,,,, så ingen powercomander af den grund ( urolig )  har kørt 2000km siden den 28 marts

det er det faktisk men det kan godt være at der er andre der oplevet det samme med deres gsx

men et eller andet sted så kan der jo vel også kunne komme ujævenheder på en gsx også

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: ujævn motorgang
« Svar #4 Dato: April 27, 2008, 10:41:48 pm »
En powercommander på og et pipercross filter og få den
så rullet hos MR. DYNO i Førslev  :thumbsup:

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

El Bola

  • Gæst
Re: ujævn motorgang
« Svar #5 Dato: April 27, 2008, 11:03:55 pm »
En powercommander på og et pipercross filter og få den
så rullet hos MR. DYNO i Førslev  :thumbsup:

Mvh Henrik

tak for svaret henrik

tror du det vil tage ujævenhederne ud?
« Senest Redigeret: April 27, 2008, 11:10:25 pm af El Bola »