Forfatter Emne: SV 650/1000 Til "Nybegynder"  (Læst 5388 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
SV 650/1000 Til "Nybegynder"
« Dato: April 23, 2008, 08:27:12 pm »
Hej Alle sammen......

Jeg er en 36`årig "ung mand" som endelig igen har fået økonomien til at køre MC..... :D
Nu er det jo en del år, siden jeg sidst lå og fræsede rundt på en RD 350, Suzuki Impulse.........Sådan ca en 15 år`s tid. 

Ud over de Div. "låne" maskiner og ture har jeg faktisk ikke kørt MC ..............

Jeg er så gået hen og forelsket mig i en SVèr.........

Det store ? er så bare hvilken størrelse jeg skal vælge.
Er godt klar over at med min manglende køre erfarring ville en 750èr måske være rigeligt og en 1000èr for "voldsom".

Som forhandleren sagde tag du et par år på 750èren og så få lidt erfarring igen. Men den første han viste mig da jeg sagde, at jeg ikke syntes GSX 750 Fèren var særlig fed og desuden virkede den meget "klodset" var 1000èren !!!!!!!!
Tifældigvis rulledede der en "ung" gut ind på en 1000èr, og han siger så, se ingen prob. Mht. til mine "bekymringer" om, at starte på en 1000èr.
Så man må sige, at der kom lidt modstridende argumenter ind der..............

Jeg kan sagten se pointen, få lidt erfarring, og skift til større model........Men da det er en spritny maskine regnede jeg sådan set ikke med den skulle skiftes de første mange år.

Jeg har fulgt en tråd på et andet forum med samme ???? Man kan roligt sige, at der var modstridende argumenter, hvilket S`følig også er ideèn.

Nå men for, at komme til min situation så er det nok mest bykørsel/landevejene, og ind imellem motorvejene cyklen skal bruges til. Ikke de lange ture til feriestederne.........Så giver svaret måske sige selv????
Men alligevel, når nu jeg skal ha ny maskine, og ikke har planer om udskiftning de første år. Ville det så ikke være bedre, at investere i 1000èren, der er trods alt lidt mere Power i den, ikke fordi det betyder det vilde nu, men det gør det måske om et år!!!!!!!!!!!!
Og jeg har haft mine RD dage :wink:, så der er ikke noget der skal bevises ........

Håber, at i kan komme med nogle imput og alle er velkomne

Mvh.

Barker
« Senest Redigeret: April 24, 2008, 02:27:09 am af Barker »
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #1 Dato: April 23, 2008, 08:34:01 pm »
Men alligevel, når nu jeg skal ha ny maskine, og ikke har planer om udskiftning de første år.

Skal, skal, SKAL det være en ny maskine?? Køb 650'eren, tril et år eller to på den og skift hvis du mangler bøf eller noget at bruge dine penge til.
Nu virker du ikke som en knægt på 22, men måske er du alligevel på bar bund hvad angår forsikringen, så det bør du også lige undersøge

Jeg har kørt snart seks år på min 650'er. Bevares, der et mere bøf i de større cykler, men det er egentlig ikke noget jeg savner - og slet ikke til nykørsel!

Held og lykke - og velkommen til  :whipped:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #2 Dato: April 23, 2008, 08:36:01 pm »
Men alligevel, når nu jeg skal ha ny maskine, og ikke har planer om udskiftning de første år.

Skal, skal, SKAL det være en ny maskine?? Køb 650'eren, tril et år eller to på den og skift hvis du mangler bøf eller noget at bruge dine penge til.
Nu virker du ikke som en knægt på 22, men måske er du alligevel på bar bund hvad angår forsikringen, så det bør du også lige undersøge

Jeg har kørt snart seks år på min 650'er. Bevares, der et mere bøf i de større cykler, men det er egentlig ikke noget jeg savner - og slet ikke til nykørsel!

Held og lykke - og velkommen til  :whipped:

kælling  :loser:  :lmao: :angel:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #3 Dato: April 23, 2008, 09:06:55 pm »
Alt afhænger af om du kan styrre dig ang højrehånden, og nej jeg mener ikke  :whatever:  :blink:

Kan du det ville jeg vælge 1000 frem for 650´eren...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #4 Dato: April 23, 2008, 09:21:25 pm »
Nu skriver du GSX750F og det er altså lidt af en gammel færge. Jeg ville ihvertfald noget hellere have en smiding SV650 end sådan et skrummel :)
SV1000S K6 - blå.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #5 Dato: April 23, 2008, 09:36:42 pm »
Hvis du ikke har kørt de sidste 15 år, så synes jeg ikke du skal vælge en SV1000.
Den er simpelthen for ond i bundtrækket.
Der er rigeligt med træk i en 6½´er, og du kan bedre blive dus med denne i en fart.
Køreglæden er max. tilstede, og du kan roligt køre en sæson på denne model.
V2 er bestemt helt andeledes end en gammel RD3½YPVS - pas på ud af rundkørslerne  :mrgreen:
SV650 er en populær maskine, som du sagtens kan sælge igen næste år uden at tabe en masse mammon.
Men SV1000 er selvfølgelig toppen ... :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #6 Dato: April 23, 2008, 09:48:56 pm »
Jeg er rigtigt glad for min 1000'er - men ikke mindst lige så glad for at jeg startede på en mindre cykel!

Hvis ikke jeg havde startet på noget mindre var jeg nok ikke sluppet lige så heldigt fra de obligatoriske begynderfejl... Jeg ville også anbefale en 650'er. Hvis du endelig skal prøve noget friskt - så overvej en GSR600. Det er sq en solid cykel med en FIN motor som kan give god vind i håret!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #7 Dato: April 23, 2008, 10:34:45 pm »
Jeg er 25 år, tog kortet sidste år, startede på en SV1000S og kører i dag på en ZX10-R med 175 heste. Du kan vel selv gætte hvad jeg ville tage?

Det handler alt sammen om respekt for maskinen, i min verden kan man slå sig lige så meget ihjel på en SV650S som en 1000´er. Du vil på ingen måde fortryde at du har taget en 1000´er med det samme. Med farer for at blive upopulær nu, så er min mening at dem der ikke køber en 1000´er, køber med penge pungen og ikke med hjertet.

Jeg prøvede en SV650S den anden dag, og nøøøøj en kedelig maskine i forhold en 1000´er og især hvad jeg har nu. Køb med hjertet når du skal vælge mellem de to maskiner.

Just my 2 cent... :)
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #8 Dato: April 23, 2008, 10:48:51 pm »
Jeg er 25 år, tog kortet sidste år, startede på en SV1000S og kører i dag på en ZX10-R med 175 heste. Du kan vel selv gætte hvad jeg ville tage?

Det handler alt sammen om respekt for maskinen, i min verden kan man slå sig lige så meget ihjel på en SV650S som en 1000´er. Du vil på ingen måde fortryde at du har taget en 1000´er med det samme. Med farer for at blive upopulær nu, så er min mening at dem der ikke køber en 1000´er, køber med penge pungen og ikke med hjertet.

Jeg prøvede en SV650S den anden dag, og nøøøøj en kedelig maskine i forhold en 1000´er og især hvad jeg har nu. Køb med hjertet når du skal vælge mellem de to maskiner.

Just my 2 cent... :)

Du har ret - det ER det rigtige valg at købe en 1000'er hvis man kan styre det...  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #9 Dato: April 23, 2008, 11:04:58 pm »
Citér
Nu skriver du GSX750F og det er altså lidt af en gammel færge. Jeg ville ihvertfald noget hellere have en smiding SV650 end sådan et skrummel

Nu har den heller ikke på noget tidspunkt været på tale, allerede da jeg satte mig op på den viste jeg, at det i hverfald IKKE skulle være den......
Måske forhandleren gerne ville af med en  :wink:

Jeg kan se, at der er lige så delte meninger her som i andet forum, hvilket jo er fint :D

SKAL....Skal Skal være ny JEPS.............(Forsikringsmæssigt ingen prob. da mit selvskab har en meget fordelagtig aftale med Suzuki)

Økonomien er til det, og der er ikke for 5`øre mekaniker i mig, desuden er en Sprit ny maskine vel DRØMMEN......??????????

Har været inde og lure på GSR600èren, som har en del flere HK at gøre med end SV 750èren, men vægtmæssigt ligger den jo højere end F.eks SV 1000.

Skal være den første til, at indrømme jeg ikke har en skid forstand på HK/Vægtforhold/Motor/Bundtræk Osv. Osv. Osv (De forskellige maskiner, set i forhold)......... :huh:

Men skal(:D) jeg ud og investere i en ny maskine syntes jeg bare, at det er vigtig jeg får den rette maskine, og ikke om 1 måned siger SATANS jeg ikke købte den 1000èr.

S`følig skal min manglende erfarring, tages i betragtning, men jeg kan godt styre højre hånd........
Men er 1000èren så "Ond" i sulet som beskrevet, i forhold til 650èren, så er der vel ikke så meget, at komme efter...........

Og vil lige pointere at det IKKE har en skid med og gøre, om der står 750 eller 1000 på maskinen........Kun bedste køb ift. alt det nævte.....

Takker for indlægene.......
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #10 Dato: April 24, 2008, 12:11:45 am »
Host, det er stadig 650ccm og ikke 750 der ligger i den lille sv  :angel: Vigtigste i din situation er at prøvekøre begge, se om du kan "leve" med den let reducerede kræft der er i den lille, forskellen kan alligevel først rigtigt mærkes ved 100km/t bliver der sagt  :huh:

Jeg har selv en SV650S og det er min aller første cykel  :oops: Og jeg er stadig pisse glad for den. Tro mig, den kan også tage røven på mig med gassen  :innocent:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: SV 750/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #11 Dato: April 24, 2008, 12:14:20 am »
Citér
Nu skriver du GSX750F og det er altså lidt af en gammel færge. Jeg ville ihvertfald noget hellere have en smiding SV650 end sådan et skrummel

Nu har den heller ikke på noget tidspunkt været på tale, allerede da jeg satte mig op på den viste jeg, at det i hverfald IKKE skulle være den......
Måske forhandleren gerne ville af med en  :wink:

Jeg kan se, at der er lige så delte meninger her som i andet forum, hvilket jo er fint :D

SKAL....Skal Skal være ny JEPS.............(Forsikringsmæssigt ingen prob. da mit selvskab har en meget fordelagtig aftale med Suzuki)

Økonomien er til det, og der er ikke for 5`øre mekaniker i mig, desuden er en Sprit ny maskine vel DRØMMEN......??????????

Har været inde og lure på GSR600èren, som har en del flere HK at gøre med end SV 750èren, men vægtmæssigt ligger den jo højere end F.eks SV 1000.

Skal være den første til, at indrømme jeg ikke har en skid forstand på HK/Vægtforhold/Motor/Bundtræk Osv. Osv. Osv (De forskellige maskiner, set i forhold)......... :huh:

Men skal(:D) jeg ud og investere i en ny maskine syntes jeg bare, at det er vigtig jeg får den rette maskine, og ikke om 1 måned siger SATANS jeg ikke købte den 1000èr.

S`følig skal min manglende erfarring, tages i betragtning, men jeg kan godt styre højre hånd........
Men er 1000èren så "Ond" i sulet som beskrevet, i forhold til 650èren, så er der vel ikke så meget, at komme efter...........

Og vil lige pointere at det IKKE har en skid med og gøre, om der står 750 eller 1000 på maskinen........Kun bedste køb ift. alt det nævte.....

Takker for indlægene.......


Jeg "startede" også på en SV1000S efter rigtig mange års pause... havde ingen problemer med det (bortset fra jeg syntes affjedringen var for ringe) . Men se da om du ikke kan komme til at prøve dem, og vælg derefter - nok det bedste du kan gøre
« Senest Redigeret: April 24, 2008, 12:18:51 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: SV 650/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #12 Dato: April 24, 2008, 02:26:27 am »
  :? Tja det var vist lige en smutter i farten :oops: :oops:
 S`følgelig SV 650...............
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: SV 650/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #13 Dato: April 24, 2008, 09:37:19 am »
Jeg tog kørekort på Honda CB750F / Yamaha RD350.
Min første cykel var en FZR1000 fra 1991 - og den kørte jeg ca 5000km på indtil for 6-7 år siden.

Jeg fik først min SV1000 N(øgen) til sæsonstart 07 - så min erfaring er knap 32.000km gammel pr dags dato. Mit valg var rimeligt bevidst da jeg stort set hele 2006 har været på kryds og tværs af landet for at prøve alverdens cykler, med henblik på at få så mange inputs som muligt.

Mit indtryk er at 650'eren er den mest harmoniske af de to maskiner - den styrer bedst - den har det rette antal hk i forhold til køreegenskaberne - og den har den mest smidige og udramatiske motor. Til en gut på 105 kilo som mig, kommer den også fint hurtigt gennem terrænet og kan godt hænge på selv store sportsmaskiner, hvis man har lidt køreteknik. Alt i alt et super godt valg....

MEN...!

1000'eren har den der følelse af godstog fra motoren. Når man rører gassen, siger det "R**HUL" og så går det ud over stepperne i en hulens fart. HVIS man synes den styrer en anelse mere trægt end 650'eren, kan man justere sig ud af det på affjedringen - på 650'eren er der kun fjederforspænding at lege med.
1000'eren er sjovere på mange måder - ingen tvivl der.

Der er masser af argumenter for og imod 1000'eren som første køb, og hvis man skal lade fornuften råde er det nok en brugt 650'er du skal købe og eje i 2 år - for derefter at skifte den ud med en 1000'er.

Men det er ikke at vælge med hjertet, som jeg mener man skal når man køber MC.
Det gør ingenting at man har sund respekt for sin maskine det første stykke tid.
Hvis du har overlevet en RD350, undrer det mig at du ikke har købt en lotto kupon for at få det bekræftet.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: SV 650/1000 Til "Nybegynder"
« Svar #14 Dato: April 24, 2008, 09:47:24 am »
Jeg startede på en 1000'er som 24-årig, men er også af den forsigtigt rolige type. Jeg fortryder ikke mit valg, lige bortset fra benzinforbruget som er lidt højt til mit SU-budget.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031