Hej Alle sammen......
Jeg er en 36`årig "ung mand" som endelig igen har fået økonomien til at køre MC.....
Nu er det jo en del år, siden jeg sidst lå og fræsede rundt på en RD 350, Suzuki Impulse.........Sådan ca en 15 år`s tid.
Ud over de Div. "låne" maskiner og ture har jeg faktisk ikke kørt MC ..............
Jeg er så gået hen og forelsket mig i en SVèr.........
Det store ? er så bare hvilken størrelse jeg skal vælge.
Er godt klar over at med min manglende køre erfarring ville en 750èr måske være rigeligt og en 1000èr for "voldsom".
Som forhandleren sagde tag du et par år på 750èren og så få lidt erfarring igen. Men den første han viste mig da jeg sagde, at jeg ikke syntes GSX 750 Fèren var særlig fed og desuden virkede den meget "klodset" var 1000èren !!!!!!!!
Tifældigvis rulledede der en "ung" gut ind på en 1000èr, og han siger så, se ingen prob. Mht. til mine "bekymringer" om, at starte på en 1000èr.
Så man må sige, at der kom lidt modstridende argumenter ind der..............
Jeg kan sagten se pointen, få lidt erfarring, og skift til større model........Men da det er en spritny maskine regnede jeg sådan set ikke med den skulle skiftes de første mange år.
Jeg har fulgt en tråd på et andet forum med samme ???? Man kan roligt sige, at der var modstridende argumenter, hvilket S`følig også er ideèn.
Nå men for, at komme til min situation så er det nok mest bykørsel/landevejene, og ind imellem motorvejene cyklen skal bruges til. Ikke de lange ture til feriestederne.........Så giver svaret måske sige selv????
Men alligevel, når nu jeg skal ha ny maskine, og ikke har planer om udskiftning de første år. Ville det så ikke være bedre, at investere i 1000èren, der er trods alt lidt mere Power i den, ikke fordi det betyder det vilde nu, men det gør det måske om et år!!!!!!!!!!!!
Og jeg har haft mine RD dage
, så der er ikke noget der skal bevises ........
Håber, at i kan komme med nogle imput og alle er velkomne
Mvh.
Barker