Forfatter Emne: Mager blanding = Længere på literen?  (Læst 5024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Mager blanding = Længere på literen?
« Dato: April 21, 2008, 01:09:20 pm »
Nu skal i ikke begynde at klaske jer på lårene af grin, bare fordi man er lidt uvidende :lol:

Hvis èns maskine kører magert (og man ellers ikke kan mærke noget "galt" OG er for nærig til at for den rullet ind, ahemm), findes der da andre måder at "diagnosticere" mager kørsel? Jeg mener at vide, at tændrørene bliver hvide?

Eller kan man se det i benzinøkonomien?

Grin bare :blink: :orkester:
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Mager blanding = Længere på literen?
« Svar #1 Dato: April 21, 2008, 01:55:20 pm »
I teorien går den længere på literen jo minde benzin den får i blandingen.

Eneste minus er at hvis den bliver for mager kan det ødelægge motoren. (Og der er ikke nogen der kan sige præcis hvor magert den kan tåle at køre eller hvor længe).

De fleste får cyklen justeret så det er sundt for cyklen at køre :)  og så bekymrer man sig bagefter om man har råd til at hælde benzin på .. hehe
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Damage

  • Gæst
Re: Mager blanding = Længere på literen?
« Svar #2 Dato: April 21, 2008, 03:07:07 pm »
Nu skal i ikke begynde at klaske jer på lårene af grin, bare fordi man er lidt uvidende :lol:

Hvis èns maskine kører magert (og man ellers ikke kan mærke noget "galt" OG er for nærig til at for den rullet ind, ahemm), findes der da andre måder at "diagnosticere" mager kørsel? Jeg mener at vide, at tændrørene bliver hvide?

Eller kan man se det i benzinøkonomien?

Grin bare :blink: :orkester:

Det er rigtigt at du kan se hvordan motorens forbrænding er ved at se på tændrørerne. Hvis de er hvide uden nogle brune aflejeringer så er
der en sandsyndlighed for at motoren køre for magert.

Du kan se lidt info om det her: http://www.gnttype.org/techarea/engine/plugs.html   :)

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Mager blanding = Længere på literen?
« Svar #3 Dato: April 21, 2008, 04:08:40 pm »
Tak for inputtet.

Det er ikke fordi jeg vil spare på benzinen at jeg spørger, men mere fordi jeg lurede på, om man evt. ville kunne "spotte" mager kørsel alene ud fra hvor ofte man tanker dyret.

Når jeg sidder og læser det hele igennem igen, kan jeg godt se at jeg nok er en kende for nærig :rolleyes:

Hvis man får dyret rullet (jeg har ikke PC), vil en for mager/fed blanding da kunne blive justeret via ECU'en alene? Kræver det special-udstyr for værkstedet (læs: Skal jeg finde et særligt værksted og få den rullet?)
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Mager blanding = Længere på literen?
« Svar #4 Dato: April 21, 2008, 06:34:32 pm »
Hvis de er hvide med en nærmest pocelæn agtig overflade er den meget mager. :(
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Damage

  • Gæst
Re: Mager blanding = Længere på literen?
« Svar #5 Dato: April 21, 2008, 09:08:28 pm »
Tak for inputtet.

Det er ikke fordi jeg vil spare på benzinen at jeg spørger, men mere fordi jeg lurede på, om man evt. ville kunne "spotte" mager kørsel alene ud fra hvor ofte man tanker dyret.

Når jeg sidder og læser det hele igennem igen, kan jeg godt se at jeg nok er en kende for nærig :rolleyes:

Hvis man får dyret rullet (jeg har ikke PC), vil en for mager/fed blanding da kunne blive justeret via ECU'en alene? Kræver det special-udstyr for værkstedet (læs: Skal jeg finde et særligt værksted og få den rullet?)

Ja, du kan godt få justeret den originale ECU så den ikke køre for magert, det kræver at værkstedet har det nødvendige værktøj til
at gøre det.

Jeg har fået min justeret hos KJ Motorcykler.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Mager blanding = Længere på literen?
« Svar #6 Dato: April 21, 2008, 09:11:24 pm »
Tak for inputtet.

Det er ikke fordi jeg vil spare på benzinen at jeg spørger, men mere fordi jeg lurede på, om man evt. ville kunne "spotte" mager kørsel alene ud fra hvor ofte man tanker dyret.

Når jeg sidder og læser det hele igennem igen, kan jeg godt se at jeg nok er en kende for nærig :rolleyes:

Hvis man får dyret rullet (jeg har ikke PC), vil en for mager/fed blanding da kunne blive justeret via ECU'en alene? Kræver det special-udstyr for værkstedet (læs: Skal jeg finde et særligt værksted og få den rullet?)

Ja, du kan godt få justeret den originale ECU så den ikke køre for magert, det kræver at værkstedet har det nødvendige værktøj til
at gøre det.

Jeg har fået min justeret hos KJ Motorcykler.

Hvilken forskel kunne du mærke? Hvis du kunne mærke forskel?


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Damage

  • Gæst
Re: Mager blanding = Længere på literen?
« Svar #7 Dato: April 21, 2008, 09:17:44 pm »
Tak for inputtet.

Det er ikke fordi jeg vil spare på benzinen at jeg spørger, men mere fordi jeg lurede på, om man evt. ville kunne "spotte" mager kørsel alene ud fra hvor ofte man tanker dyret.

Når jeg sidder og læser det hele igennem igen, kan jeg godt se at jeg nok er en kende for nærig :rolleyes:

Hvis man får dyret rullet (jeg har ikke PC), vil en for mager/fed blanding da kunne blive justeret via ECU'en alene? Kræver det special-udstyr for værkstedet (læs: Skal jeg finde et særligt værksted og få den rullet?)

Ja, du kan godt få justeret den originale ECU så den ikke køre for magert, det kræver at værkstedet har det nødvendige værktøj til
at gøre det.

Jeg har fået min justeret hos KJ Motorcykler.

Hvilken forskel kunne du mærke? Hvis du kunne mærke forskel?


SørenG

Ja...jeg kunne mærke forskel. Jeg monterede også et åbent Piper Cross filter, så den kørte for magert. Jeg kunne mærke forskel
i starten og i mellem området, der er den blevet væsentlig stærkere (hvilket dyno grafen også viser), på toppen er der ingen
forskel.