Hmm .. flere steder kan godt lappe dækket hvis du ikke har lyst (læs råd) til at købe et nyt.
Hjulet skal dog afbalanceres igen efter det er lappet, men jeg har hørt fra flere der trods skepsis for køreegenskaber og sikkerhed, har været tilfredse med at få en lap...
Bare en tanke .. de dæk er jo ikke helt billige.
Jeppe herinde fra fik en skrue MED ravplugs i hans nye dæk. som han havde kørt under 1000 km på mener jeg....
Det blev lappet i første omgang, men han har skiftet igen...
Det var noget med at lærredet i dækket ikke kunne holde eller noget i den stil...
Så det er ikke BARE at lappe...
nej, det er jeg også tilbøjelig til at mene...
Jeg kan huske at Metzler for ca. 10 år siden lavede en film af hhv. et bildæk og et MC dæk. Bevægelsen i materialet blev afspillet i superslowmotion, og der kunne man se hvordan bildækket egentlig bare 'skubbede' en pukkel af gummi i kørselsretningen, hvorimod MC dækket i simulerede kurver blev helt ekstremt deformeret - den 'pukkel' der var, bevægede sig m.a.o. meget i både side- og længderetningen.
Derfor er det nok tvivlsomt om en lap eller en prop i dækket ville kunne holde.
Nå, men lettere emne relateret, så skal jeg snart have nut bagdæk - så hvis der er nogen i KBH. området der også snart skal have dæk, kan vi jo bestille hos Reifenversand sammen...?