Forfatter Emne: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000  (Læst 8516 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

v2

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Dato: April 20, 2008, 09:43:34 pm »
Hej
Er netop blevet den lykkelige ejer af en SV1000S, men efter den var til eftersyn koblede forhandleren lamda-sonden til igen, da den har været taget fra af den tidligere ejer.
Derefter gik den bedre i toppen, men meget ujævnt i bunden.
Forhandleren har prøvet at rette på det (ja, og jeg fik lov til at betale for det) men uden held. Den er fortsat meget nervøs/tøvende ved almindelige lovlige hastigheder, og direkte anstrengende at holde jævn motorgang på ved en strandvejstur.
Ved hastigheder der bruges i udlandet er det bedre, men det er helt umuligt at køre sådan herhjemme, uden at miste kortet på stedet!

Andre der har lignende erfaringer/input til en løsning?

V2-hilsener
Henrik

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #1 Dato: April 20, 2008, 09:56:08 pm »
Løsningen kunne være at få monteret en Power Commander, hvilket vil få den til at gå mere jævnt og roligt. Den burde dog kunne stilles på den originle ECU så at den går fornuftig... Der kan også være forskel på værksteder. Jeg har kun problemer omkring de 2-2500 omdr. Ellerd kører den fint der over.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #2 Dato: April 20, 2008, 09:58:48 pm »
Hej Henrik.

Du skal lave en TPS-justering, så skulle den være iorden igen...

Der er en lille billed-version på hvad arbejdet indebærer, men jeg vil gerne beskrive det for dig hvis du ønsker det ;-)

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0

Jannik...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #3 Dato: April 21, 2008, 09:48:30 am »
Hej Henrik.

Du skal lave en TPS-justering, så skulle den være iorden igen...

Der er en lille billed-version på hvad arbejdet indebærer, men jeg vil gerne beskrive det for dig hvis du ønsker det ;-)

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0

Jannik...

Jannik og jeg rodede med TPS'en på min en gang men konstaterede at den var indstillet korrekt til trods for den urolige motorgang jeg oplevede. Jeg havde samme problem med at den hakkede når man kørte ved en jævn hastighed i lave omdrejninger.

Motorgangen blev dog markant forbedret efter jeg fik maskinen rullet hos Mr. Dyno. I den forbindelse blev der monteret PowerCommander, Pipercross Stg. 2 luftfilter og O2 sonde eliminator.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #4 Dato: April 21, 2008, 03:26:10 pm »
Jeg har læst mig til på nettet at når man laver T.R.E modifikationen skulle den også gå mere jævnt. Jeg hæftede mig ved at en franskmand havde lavet det ved at sætte en 6.8kohm modstand på den lyserøde ledning.Derved tror ecu'en at den er i et højere gear og uden begrænsning.Ved at bruge 6.8kohm modstand ødelægger den ikke koldstarts programeringen.
Nogen her der ved om det virker på Danske sv'er??????? :?
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #5 Dato: April 21, 2008, 03:38:06 pm »
Her er link:http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=27012
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #6 Dato: April 21, 2008, 06:58:05 pm »
Jeg har læst mig til på nettet at når man laver T.R.E modifikationen skulle den også gå mere jævnt. Jeg hæftede mig ved at en franskmand havde lavet det ved at sætte en 6.8kohm modstand på den lyserøde ledning.Derved tror ecu'en at den er i et højere gear og uden begrænsning.Ved at bruge 6.8kohm modstand ødelægger den ikke koldstarts programeringen.
Nogen her der ved om det virker på Danske sv'er??????? :?
der er flere herinde fra der har prøvet det og tre mod er en fis i en hornlygte!!

men hvorfor satte forhandleren lambdasonden til igen???  hvis den gik bedre før så riv dog skidtet af igen....
   

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #7 Dato: April 21, 2008, 07:33:04 pm »
... så riv dog skidtet af ...

Hørt !
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #8 Dato: April 21, 2008, 09:14:54 pm »
Hej Henrik.

Du skal lave en TPS-justering, så skulle den være iorden igen...

Der er en lille billed-version på hvad arbejdet indebærer, men jeg vil gerne beskrive det for dig hvis du ønsker det ;-)

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0

Jannik...

Jannik og jeg rodede med TPS'en på min en gang men konstaterede at den var indstillet korrekt til trods for den urolige motorgang jeg oplevede. Jeg havde samme problem med at den hakkede når man kørte ved en jævn hastighed i lave omdrejninger.

Motorgangen blev dog markant forbedret efter jeg fik maskinen rullet hos Mr. Dyno. I den forbindelse blev der monteret PowerCommander, Pipercross Stg. 2 luftfilter og O2 sonde eliminator.

Jeg har justeret ca 20 cykler, og udaf dem er der 2 som jeg ikke kunne fjerne det fra, men resten hjalp det på så mon ikke det var et forsøg at prøve om det kan løses uden det koster noget, inden man kaster millionen efter PCIII mm.  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #9 Dato: April 21, 2008, 09:19:39 pm »
Hej Henrik.

Du skal lave en TPS-justering, så skulle den være iorden igen...

Der er en lille billed-version på hvad arbejdet indebærer, men jeg vil gerne beskrive det for dig hvis du ønsker det ;-)

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0

Jannik...

Jannik og jeg rodede med TPS'en på min en gang men konstaterede at den var indstillet korrekt til trods for den urolige motorgang jeg oplevede. Jeg havde samme problem med at den hakkede når man kørte ved en jævn hastighed i lave omdrejninger.

Motorgangen blev dog markant forbedret efter jeg fik maskinen rullet hos Mr. Dyno. I den forbindelse blev der monteret PowerCommander, Pipercross Stg. 2 luftfilter og O2 sonde eliminator.

Jeg har justeret ca 20 cykler, og udaf dem er der 2 som jeg ikke kunne fjerne det fra, men resten hjalp det på så mon ikke det var et forsøg at prøve om det kan løses uden det koster noget, inden man kaster millionen efter PCIII mm.  :rolleyes:
hhv. powercommander og TPS justering adresserer to forskellige problemstillinger.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #10 Dato: April 21, 2008, 09:35:35 pm »
hhv. powercommander og TPS justering adresserer to forskellige problemstillinger.
Den er jeg med på, men det er også derfor jeg mener man skal prøve om man kan løse det gratis ved en TPS-justering inden man køber PCIII mm.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

v2

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #11 Dato: April 22, 2008, 09:48:32 pm »
Det ville være fedt med en beskrivelse...hvis du har den et sted.
hvis du ikke kan få den uploaded til sitet her må du meget gerne sende den på mail: hoyer@privat.dk
Er det noget jeg kan gøre selv, eller skal den lille ingeniør-eksamen til?

v2

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #12 Dato: April 22, 2008, 09:54:19 pm »
Hej Henrik.

Du skal lave en TPS-justering, så skulle den være iorden igen...

Der er en lille billed-version på hvad arbejdet indebærer, men jeg vil gerne beskrive det for dig hvis du ønsker det ;-)

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0

Jannik...

Jannik og jeg rodede med TPS'en på min en gang men konstaterede at den var indstillet korrekt til trods for den urolige motorgang jeg oplevede. Jeg havde samme problem med at den hakkede når man kørte ved en jævn hastighed i lave omdrejninger.

Motorgangen blev dog markant forbedret efter jeg fik maskinen rullet hos Mr. Dyno. I den forbindelse blev der monteret PowerCommander, Pipercross Stg. 2 luftfilter og O2 sonde eliminator.

Jeg har justeret ca 20 cykler, og udaf dem er der 2 som jeg ikke kunne fjerne det fra, men resten hjalp det på så mon ikke det var et forsøg at prøve om det kan løses uden det koster noget, inden man kaster millionen efter PCIII mm.  :rolleyes:
Kan jeg evt justere den selv - eller hvilket udstyr brugte du?
Igår havde jeg en snak med Ib hos FA moto i Brønshøj og han virkede reel og kunne kigge på den i løbet af den næste uges tid hvis jeg ikke fandt på noget andet først...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #13 Dato: April 22, 2008, 10:17:55 pm »
Jeg må lige finde tid på arbejdet i morgen onsdag...

Du skal bruge en bits torx25 med hul i midten (sikkerhedstorx) og et stykkel ledning (helst 1½ kvadrat stiv ledning)

Jannik...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ujævn motorgang ved 2500-5000 O/Min på SV1000
« Svar #14 Dato: April 23, 2008, 10:35:22 am »
Ved at bruge 6.8kohm modstand ødelægger den ikke koldstarts programeringen.

Er der nogen som ved om man kan komme til at ødelægge denne "koldstarts programmering" ved at montere en PCIIIUSB?

Min cykel starter hver gang - men efter jeg fik PC på den skal den lige "rotere" 3 gange inden den starter i stedet for at den springer igang med det samme. Kan dette evt. også være et timing/tændings/indsprøjtnings-problem?

Jeg har checket at cyklen lader ordentligt og skiftet tændrør uden at det har ændret på problemet.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4