Ja som sagt, så blev det min tur til at ryge i asfalten. Eller snarer lyngen.
En kammerat og jeg var igår middags (Lørdag) ved 12 tiden, taget til stranden for at nyde en kold øl. Men vi nåede aldrig så langt desværre.
Jeg kørte forrest, og rundt i et sving med godt udsyn, ligger der så noget grus. Som er revet ind på kørebanen.
Det skrider mit fordæk så i, jeg når heldigvis at få den rettet op, og får bremset 1 meter. Inden jeg fortsætter ud i grøften. Jeg er heldigvis så heldig, at jeg kan holde cyklen de første par meter i det lyng som terranet består af. Og må så vælte til sidst med en 20-30 km/t og trille lidt rundt.
Det gik værre med min kammerat, som kom lige bagefter. Han når ikke at bremse, og kommer ikke ned i grøften samme sted som mig.
Og derfor rammer ned et dybt sted. Så motorcyklen kommer ud og flyve, og næsten rammer mig. (Jeg er på dette tidspunkt oppe på begge knæ igen).
Han må være landet på begge arme først. For han brækker begge arme, med synligt knoglebrud på venstre arme.
Der er heldigvis et flinkt ældre ægtepar som stanser og hjælper os, og kort tid efter kommer et yndre par også.
Da min kammerat så kommer på skadestuen i ambulance, viser det sig, at begge arme er brækket, og det er højre der er værst, selvom det er venstre som så værst ud. Da den sad helt forkert...
Han skal så opereres i begge arme, men da det er weekend, og da der er travlt må personalet prioritere. Fordi hans operation tager 4-5 timer. Så han kommer ind kl 19.30... Og ulykken skete ca 12.35.
Begge cykler har fået lidt skrammer. Min kammerats er mest medtaget, og der skal laves en del arbejde.
Jeg var igen den heldige, og skal "kun" have en ny bagende (den knækkede ved passagere håndtaget) + højre sidespejl + kåbeglas + lygtehus, da et par cm knækkede af ved sidespejlet.
Billeder kommer senere.