Forfatter Emne: Så blev det min tur...  (Læst 3248 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Så blev det min tur...
« Dato: April 20, 2008, 11:30:21 am »
Ja som sagt, så blev det min tur til at ryge i asfalten. Eller snarer lyngen.

En kammerat og jeg var igår middags (Lørdag) ved 12 tiden, taget til stranden for at nyde en kold øl. Men vi nåede aldrig så langt desværre.

Jeg kørte forrest, og rundt i et sving med godt udsyn, ligger der så noget grus. Som er revet ind på kørebanen.
Det skrider mit fordæk så i, jeg når heldigvis at få den rettet op, og får bremset 1 meter. Inden jeg fortsætter ud i grøften. Jeg er heldigvis så heldig, at jeg kan holde cyklen de første par meter i det lyng som terranet består af. Og må så vælte til sidst med en 20-30 km/t og trille lidt rundt.

Det gik værre med min kammerat, som kom lige bagefter. Han når ikke at bremse, og kommer ikke ned i grøften samme sted som mig.
Og derfor rammer ned et dybt sted. Så motorcyklen kommer ud og flyve, og næsten rammer mig. (Jeg er på dette tidspunkt oppe på begge knæ igen).
Han må være landet på begge arme først. For han brækker begge arme, med synligt knoglebrud på venstre arme.

Der er heldigvis et flinkt ældre ægtepar som stanser og hjælper os, og kort tid efter kommer et yndre par også.

Da min kammerat så kommer på skadestuen i ambulance, viser det sig, at begge arme er brækket, og det er højre der er værst, selvom det er venstre som så værst ud. Da den sad helt forkert...

Han skal så opereres i begge arme, men da det er weekend, og da der er travlt må personalet prioritere. Fordi hans operation tager 4-5 timer. Så han kommer ind kl 19.30... Og ulykken skete ca 12.35.

Begge cykler har fået lidt skrammer. Min kammerats er mest medtaget, og der skal laves en del arbejde.
Jeg var igen den heldige, og skal "kun" have en ny bagende (den knækkede ved passagere håndtaget) + højre sidespejl + kåbeglas + lygtehus, da et par cm knækkede af ved sidespejlet.
Billeder kommer senere.
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Så blev det min tur...
« Svar #1 Dato: April 20, 2008, 11:34:22 am »
kedeligt at høre...... men ok det ikke gik værre for dig........  det er sku noget pis med alt det grus som der ligger hist og pist......  håber jeg er sådan en oplevelse foruden....... god bedring til din kammerat
nu med yamaha fz1 2008

Damage

  • Gæst
Re: Så blev det min tur...
« Svar #2 Dato: April 20, 2008, 11:40:05 am »
Trist at hører, jeg håber i kommer hurtigt over det.

Må jeg spørge hvad sikkerheds tøj i kørte med?



sturf

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Re: Så blev det min tur...
« Svar #3 Dato: April 20, 2008, 11:44:32 am »
trist at høre håber i begge snart er kørende igen
blå sv650s k1

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Så blev det min tur...
« Svar #4 Dato: April 20, 2008, 11:49:56 am »
Øv fandens osse, men kun materiel skade på din og to knækkede arme på din kammi er alligevel "billigt" sluppet. men det er dog møgærgeligt at skulle reparere både metal og organisk materiale, jeg håber i begge er ude på banen igen mens det er sommer og sol.
Hils din kammi og ønsk god bedring
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

ALsv1000S

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Så blev det min tur...
« Svar #5 Dato: April 20, 2008, 12:14:03 pm »
God bedring.

Grus i sving er noget lort! :huh:

André

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Så blev det min tur...
« Svar #6 Dato: April 20, 2008, 12:26:52 pm »
Det er skidt at høre, god bedring til jer begge, især din kammerat.  :)
SV650N ABS K8

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Så blev det min tur...
« Svar #7 Dato: April 20, 2008, 12:54:31 pm »
ØV og så alligevel godt at det trods alt ikke gik værre.

Du kunne da godt ha' taget den ene af de to arme  :wink:. Man er sku' svært handikappet med to brækkede stænger.

God bedring til din kammersjuk.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Så blev det min tur...
« Svar #8 Dato: April 20, 2008, 01:04:46 pm »
Jo tak skal i have.

Har lige besøgt ham på sygehuset. Og han blev færdig kl 4 imorges... Altså de har arbejdet på ham i 8 timer  :puke:

Og ang vores påklædning, så var jeg i fuld læderdragt + handsker og med rygskjold og støvler. Mens min kammerat kun var i læderjakke + handsker. Behøver vel ikke at nævne begge kørte med hjelm? Og altid gør det...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Så blev det min tur...
« Svar #9 Dato: April 20, 2008, 02:02:48 pm »
Damn... I starten da jeg læste indlægget tænkte jeg: "Puh ha, han var da heldig han slap", og da jeg så kom til din kammi vente hele historien da! Huh ha.. Men ja "billigt" sluppet. God bedring til dig, og ikke mindst til din kammi....

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Så blev det min tur...
« Svar #10 Dato: April 20, 2008, 02:18:11 pm »
Nu ved jeg godt at der er konflikt og alt det der, men det er sgu stadig groft at lade en mand med 2 brækkede arme, vente i 9 timer.. Men jeg er glad for at der ikke skete mere med jer.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Så blev det min tur...
« Svar #11 Dato: April 20, 2008, 05:54:39 pm »
uha.. skod.. og endnu mere skod med din vens arme må man sige,, men i er da begge heldige i uheld,, kan man vel sige,, i er jo i live!.. tænk på hvordan det kunne ha endt hvhis han var landet på hovedet i stedet og du havde fået hans mc ned over dig..  men surt at høre endu et par stykker er gledet,, der var jo også nogen i jylland tror jeg det var, som faldt med en 8 årig dreng med på motorcyklen,,, han så sin mor dø!.. det var en ujævnhed i asfalten på 2 cm mener jeg.
så i mine øjne,, var i heldige.
Dennis

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Så blev det min tur...
« Svar #12 Dato: April 21, 2008, 09:24:46 am »
Nu ved jeg godt at der er konflikt og alt det der, men det er sgu stadig groft at lade en mand med 2 brækkede arme, vente i 9 timer.. Men jeg er glad for at der ikke skete mere med jer.
pænt heldige :shock: tror i skal være glad for sikkerheds udstyret, kunne meget nemt have været en el 4hjuler efter sådan en tur.
ang ventetid så er 9 timer lang tid når man ikke kan noget selv (feks holde et blad) dog er nødberedskabet bedre på mange sygehuse end normal bemandning :shock:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Så blev det min tur...
« Svar #13 Dato: April 21, 2008, 12:38:45 pm »
Det er sgu noget af en omgang I har været igennem godt det ikke var et autoværn eller en mur i ramte ind i. For en gangsskyld var det grus og ikke vejenes dårlige tilstand som var skyld i at I væltede. Det var forfærdentligt det der skete med hende den 37-årige mor. Håber både du og din kammerat kommer sig over oplevelsen fysisk og psykisk og kommer på cyklen igen hurtigst muligt.

Jeg kan bare ikke rigitg forstå at pga. én dødsulykke skal alle motorveje forbedres. Skal man dø for at få opmærksomhed? Jeg vil med garanti sige at der er flere MC'ister som vælter, men ikke nødvendigvis dør i de mange ujævne, hullede og revnede veje som er i og omkring de store byer.
-Undskyld det sure opstød som nok skulle være i en anden tråd, men det er jo rigtigt nok.

Tilsidst vil jeg høre om du har nogle billeder af din cykel efterstyrtet, det kunne være interessant at se hvor meget skade den tog og om man evt. kan forebygge lidt med crashpads osv.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Så blev det min tur...
« Svar #14 Dato: April 21, 2008, 12:41:54 pm »
Nu ved jeg godt at der er konflikt og alt det der, men det er sgu stadig groft at lade en mand med 2 brækkede arme, vente i 9 timer.. Men jeg er glad for at der ikke skete mere med jer.
pænt heldige :shock: tror i skal være glad for sikkerheds udstyret, kunne meget nemt have været en el 4hjuler efter sådan en tur.
ang ventetid så er 9 timer lang tid når man ikke kan noget selv (feks holde et blad) dog er nødberedskabet bedre på mange sygehuse end normal bemandning :shock:

Det har (desværre) intet med nødberedskabet at gøre. De akutte afdelinger/beredskaber er ikke påvirket af konflikten. Det er *standard* ventetid på ikke-livstruende (og dermed sub-akutte) operationer. Dvs, man kan være heldig at komme til med det samme, men hvis der er mere akutte operationer på programmet, må man vente.

Man må antage at han har fået morfin så hatten passede (og hjælp til at tørre sig :mrgreen:) Heldigvis virker morfin forstoppende, hehe.
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...