Forfatter Emne: Jeg står i en kattepine!!!  (Læst 1896 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Jeg står i en kattepine!!!
« Dato: April 19, 2008, 08:58:56 pm »
Jeg ved ikke hvorfor det hedder kattepine med I ved hvad jeg mener.

Jeg fik før vinterpausen et godt tilbud fra FA-Moto, på at de skulle monteret en Rapid box (=PowerCommander). De har stor erfaring i PC men det er første gang de monterer en Rapid på en SV'er. Derfor lavede vi en aftale at jeg skulle betale materialer, mens de betalte arbejdstimerne. Jeg skulle lade motorcykle vinteropbevarere hos dem så du kunne kigge på den vinteren over. Da foråret kom var de endnu ikke klar med cyklen derfor aftalte vi den skulle være klar d. 10/3. Da jeg endnu ikke havde hørt noget d. 10/3 ringede jeg for at høre hvordan det stod til. Det viste sig at min cykel pga. K&N filter og Akrapovic får for meget luft og dermed kører for magert. Det kan i værste konsikvens resulterer at foreste stempel brænder af advarede Ib fra FA-Moto mig om og jeg burde ikke køre mere på cyklen.

Problemet er at de endnu ikke har modtaget et program som kan føde SV'erne med nok benzin og jeg ved endnu ikke hvonår min cykel kommer på vejene.

Hvad skal jeg gøre, jeg er jo nærmest tvunget til at vente på at boxen bliver kørt ordentligt ind så jeg ikke ødelægger min motorcykel, men det er snart 2 måneder siden vi aftalte at cyklen skulle være klar. Jeg kan jo ikke rigtig skrue bissen på nu når jeg får det så billigt, men syntes godt lige de kan tage sig lidt sammen og få den færdig.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Jeg står i en kattepine!!!
« Svar #1 Dato: April 19, 2008, 09:18:24 pm »
Hvis de er vant til at arbejde med PC, Burde de så ikke også selv kunne lave et map til en RapidBox? Eller de anvender måske kun færdiglavede maps til PC også?
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Jeg står i en kattepine!!!
« Svar #2 Dato: April 19, 2008, 09:19:54 pm »
Minder lidt om en historie fra en kollega - hans Gixxer stod der også i 1½mdr for at få justeret kaburatorer - sløve pader..!

Mit service på SV'eren gik dog fint hos dem.

Bed dem om at pille lortet af og kør et andet sted hen :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Jeg står i en kattepine!!!
« Svar #3 Dato: April 19, 2008, 09:20:41 pm »
Sig til dem at du henter cyklen så du kan komme ud og køre. Smid org. luftfilter på. De kan ringe når de er klar med programmerne og stumperne og som kompensation for 2 manglende MC måneder kan de jo gøre det UB.
Hvis ikke de vil være med så sig de kan droppe det, invester i PC og få den rullet ind andet steds.

Vejret er pt perfekt, situationen uden cykel er IKKE acceptabelt.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Damage

  • Gæst
Re: Jeg står i en kattepine!!!
« Svar #4 Dato: April 20, 2008, 11:36:09 am »
Sig til dem at du henter cyklen så du kan komme ud og køre. Smid org. luftfilter på. De kan ringe når de er klar med programmerne og stumperne og som kompensation for 2 manglende MC måneder kan de jo gøre det UB.
Hvis ikke de vil være med så sig de kan droppe det, invester i PC og få den rullet ind andet steds.

Vejret er pt perfekt, situationen uden cykel er IKKE acceptabelt.

SørenG

Lige præcis. Sæt standard luftfilter på og så en tur på testbænken, kører den ikke for magert så er det bare at kører på den indtil de har
fået styr på den nye type PC.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Jeg står i en kattepine!!!
« Svar #5 Dato: April 20, 2008, 11:51:34 am »
Videre ned til Ove i Førslev ved Haslev, han har hvad der skal til
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Jeg står i en kattepine!!!
« Svar #6 Dato: April 20, 2008, 03:58:22 pm »
Videre ned til Ove i Førslev ved Haslev, han har hvad der skal til

lige mine ord,,,,,,,,  ham bliver det også hvis min gsxr skal fixes :thumbsup:
nu med yamaha fz1 2008

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Jeg står i en kattepine!!!
« Svar #7 Dato: April 21, 2008, 10:17:03 am »
jeg var blevet lidt muggen hvis det var min, der er græser for hvor længe man skal vente på en rep :whipped:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Jeg står i en kattepine!!!
« Svar #8 Dato: April 21, 2008, 12:27:44 pm »
Så har jeg lige talt med Ib. Han har siddet og forsøgt at lave sit eget map, men kan simpelthen ikke ramme det optimalt. Derfor skal hele værkstedet til Frankring om 14 dage for at komme på kursus i FUCH testbænken. Det er selvfølgelig røv at jeg ikke har været ude at køre, men Ib sætter motorcyklen tilbage til original stand idag så jeg kan hente den. Efterfølgende skal de låne cyklen over en weekend hvor den bliver optimeret korrekt. Selvom jeg har ventet længe på mit svin så er det jo UB, jeg skal kun betale materialer, det er jo det som gør at jeg ikke bare kan råbe og skrige og forlange låne GSXXIER i mellemtiden.  :D

I dag skal jeg ud og trille og vejret er jo herligt.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031