Forfatter Emne: Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!  (Læst 2067 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tryllekaffe

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
  • Hamselv
    • SV på MCG
Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!
« Dato: April 18, 2008, 06:52:37 pm »
jeg skulle lige ud og trille lidt i det gode vejr i dag, så jeg tog en tur fra Rungsted til Ølstykke. Når at køre 200m hvorefter der kommer en ret lækker F430 med fire rågerør som udsender fantastisk musik, trillende på den vej jeg skal ind på. Efter den! Den skulle samme vej som jeg - hele vejen faktisk  :D

Han kørte 'pænt' og friskt: ingen grund til at klumpe sammen i tæt trafik, hvis man kan overhale  :innocent:

Jeg bemærkede nogle ting
1) Fra stilstand og op i fart, skal 6½'eren have hele kniven for at følge med
2) salatbaren til mig den næste måneds tid
3) Ved frisk/max acceleration, springer den ud af 2.gear og ned i neutral, og motoren fiser og i begrænseren. RET ufedt.

Er det bare mig der er en nød til at skifte fra 1. til 2. gear (den gør det ikke i andre gear, og heller ikke ved moderat acceleration) eller er der noget jeg kan justere på for at få den til at opføre sig pænt?

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!
« Svar #1 Dato: April 18, 2008, 11:19:37 pm »
Jeg har godt nok ikke oplevet at min er hoppet ud af gearne...

Andet kan jeg ikke rigtig hjælpe med desværre  :undecided:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!
« Svar #2 Dato: April 19, 2008, 12:54:16 am »

3) Ved frisk/max acceleration, springer den ud af 2.gear og ned i neutral, og motoren fiser og i begrænseren. RET ufedt.


Hvis modellen ER kommet i anden gear, og den så hopper ud af dette, så har du et alvorligt problem.
Ellers har du bare ikke fået moslet den ordentligt i gear - det er sket for flere her på sitet under seriøse accelerationer  :innocent:
Min vil helst nøjes med at køre på det drivende hjul, når gutterne forsøger at trække fra den.
Jeg tror det sårer dens stolthed en anelse, når der er nogen der tror de er hurtigere ude af hullet, men jeg er ikke helt sikker  :huh:

Prøv at checke det alene på en lige strækning med max. gearskifteindsats.
Skaber den sig, så må den til lægen !
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!
« Svar #3 Dato: April 19, 2008, 08:55:35 am »
har selv været ude for det på sv 1000.... men det var vist fordi jeg ikke havde fået den helt op i 2 gear,,,,  nu har jeg jo købt ny,,,  den er lidt lettere i gearne,,, og så skal der jo kun 2 til,,,,, går lige over 200 i 2gear,,,, ups
nu med yamaha fz1 2008

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!
« Svar #4 Dato: April 19, 2008, 02:34:17 pm »
Sidste år oplevede jeg det samme som du beskriver og det er med stor ærgelse at man ligger der som en anden dør i trafikken.
Fik anbefalet at justere gearpedalen så ikke vandingen for foden er så stor. Det har hjulpet i denne sæson hvor jeg ikke har været udsat for problemet...endnu...


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

tryllekaffe

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
  • Hamselv
    • SV på MCG
Re: Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!
« Svar #5 Dato: April 30, 2008, 08:28:02 pm »
Ellers har du bare ikke fået moslet den ordentligt i gear - det er sket for flere her på sitet under seriøse accelerationer  :innocent:
Min vil helst nøjes med at køre på det drivende hjul, når gutterne forsøger at trække fra den.

Ok, nu har jeg foretaget mange tests og kan konkludere, at jeg nok ikke har fået den ordentlig i gear.
Hvis jeg løfter let i gearskiftet inden jeg kobler ud, så er gearskiftet garanteret en succes.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!
« Svar #6 Dato: Maj 01, 2008, 02:08:50 pm »
Let tryk på gearskiftet inden udkobling, også kaldet preload er super. Næste gang du giver den kniven, så når du når 10.000omdr. ligger du preload på, ruller let og hurtigt en smule af på gassen så ligger den næste gear ind hurtigere end du kan sige: "!SVin" og så skal den bare have kniven igen.


SørrenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Gearskiftebøvl, en konebil trak fra mig!
« Svar #7 Dato: Maj 01, 2008, 06:24:58 pm »
Eller dapper den en gang på koblingen, så du ikke taber momentum i motoren.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!