Forfatter Emne: Powercommander fejl eller?  (Læst 1817 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mice

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Powercommander fejl eller?
« Dato: April 18, 2008, 01:58:00 pm »
Hej,

Er løbet ind i et problem, håber en eller anden kan hjælpe.

Når jeg starter min SV1000 så sker det ikke det store, jeg kan høre tændingen og starteren, men cyklen starter ikke!
Efterfølgende blinker der FI i displayet og den røde indikatorlampe blinker også.. jeg har en powercommander på, og normalt lige efter tændingen er kommet på, køre der et lille lysshow.. det udebliver desværre nu og cyklen starter ikke.

Er det ikke rigtigt antaget at powercommanderen er død? og kan man bare frakoble den også få gang i cyklen?

på forhånd tak
Michael

 
« Senest Redigeret: April 18, 2008, 02:27:33 pm af Mice »
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander fejl eller?
« Svar #1 Dato: April 18, 2008, 04:57:27 pm »
Hej,

Er løbet ind i et problem, håber en eller anden kan hjælpe.

Når jeg starter min SV1000 så sker det ikke det store, jeg kan høre tændingen og starteren, men cyklen starter ikke!
Efterfølgende blinker der FI i displayet og den røde indikatorlampe blinker også.. jeg har en powercommander på, og normalt lige efter tændingen er kommet på, køre der et lille lysshow.. det udebliver desværre nu og cyklen starter ikke.

Er det ikke rigtigt antaget at powercommanderen er død? og kan man bare frakoble den også få gang i cyklen?

på forhånd tak
Michael


Har du en alarm på - eks. Spyball? I så fald kan denne også være defekt. de fungerer også ved at lukke ned for insprøjtningssystemet. Derfor får man FI hvis man forsøger at starte en cykel med alarmen slået til. Du burde bare kunne pille den af - jeg ved dog ikke hvor omstændigt det er. Husk evt. at tage backup af det map du har på den hvis det skal over på en anden. Hvis ikke du har det 9V stil som følger med må du gøre det imens den sidder koblet til cyklen. Jeg kan dog ikke huske om der er strøm på USB'en hvis ikke der er tænding  :shock:

Ellers check at alle stik sidder ordentligt sammen og giv dem evt noget kontaktrens.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mice

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Re: Powercommander fejl eller?
« Svar #2 Dato: April 18, 2008, 07:28:39 pm »
Der er ingen Spyball, sikkerheden bliver kørt fra eget batt. og er ikke i kontakt med MC batt. (desværre)

Ang. map ligger det ikke i en memory type der ikke behøver strøm? ellers ville det jo være væk efter batt. skift..

Mvh.
MICE
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Powercommander fejl eller?
« Svar #3 Dato: April 18, 2008, 09:34:49 pm »
Det tyder på manglende benzintilførsel til motoren. Der er flere muligheder undervejs. PC kan let frakobles, og erstattes af ECU, har dog aldrig hørt om at det er den der er problemet. Nok snarere et stik. Prøv at udlæse den eksakte fejlmelding.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Mice

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Re: Powercommander fejl eller?
« Svar #4 Dato: April 18, 2008, 10:02:55 pm »
Big G måske et dumt spørgsmål, men hvordan gør jeg følgende "Prøv at udlæse den eksakte fejlmelding."

Mvh.
Mice
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno