Forfatter Emne: Er suzuki/If kun for Suzuki  (Læst 2625 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

langstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Er suzuki/If kun for Suzuki
« Dato: April 18, 2008, 01:29:47 pm »
Hey,

Jeg er 28, og skal i løbet af denne sæson have en R1. Mit spørgsmål er om jeg kan bruge Suzuki/If forsikring, eller den kun er til Suzuki?

Jeg har 6-7 års skadefri kørsel, i Tryk vil de have 19.000.- og det er også okay, hvis det altså ikke kan blive billigere, den falder drastisk når jeg runder 30år.

Men er der nogen tilsvarende til mig som i alder og valg af bike kender til bedre priser!!!

Jeg har selv tænkt mig at ringe rundt, men er bare lige nysgerrig, det er jo også meget godt med lidt insiderviden :mrgreen:

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #1 Dato: April 18, 2008, 01:55:00 pm »
Yahama er kommet med deres eget tilbud til Yahama maskiner, lidt a la suzuki's måde at forsikre på. Men ved dog ikke om det kun gælder ved køb af ny maskine... Men prøv på Yahama's egen side...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

langstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #3 Dato: April 18, 2008, 05:21:41 pm »
Hmmm, skal det mon forstås som at man skal vælge handelsbanken finans for at ku få Yamahas forsikring??

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #4 Dato: April 18, 2008, 11:30:54 pm »
Og er det kun på nye ymerhakkere man kan få deres forsikring? Og er det bare mig der ikke kan læse, for jeg syntes da ikke lige jeg kunne se hvilket forsikringsselskab de samarbejder med.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

K Majlund

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 40
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #5 Dato: April 19, 2008, 04:47:43 am »
Det gælder vidst også brugte.

Jeg snakkede med en yamaha forhandler som gav mig en pris på ca 10.000 kr pr år i forsikring på en brugt r1 fra 2004.
Nuværende: Yamaha YZF R1 RN19 2008

Tidligere: Suzuki SV 650s 2002 (oldschool) - Suzuki SV 1000s k7 2007

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #6 Dato: April 19, 2008, 11:32:44 am »
Og er det kun på nye ymerhakkere man kan få deres forsikring? Og er det bare mig der ikke kan læse, for jeg syntes da ikke lige jeg kunne se hvilket forsikringsselskab de samarbejder med.
Ja det er et godt spørgsmål...

Jeg syntes nu heller ikke Yamaha's "tilbud" er nær så godt, som Suzuki's... De kræver 25-årige med 7 års skadefri kørsel (bil eller MC)... Så er jeg 30 år, når jeg kan få den forsikret til den pris  :club:

Suzuki spørger ikke til hvor længe man har kørt bil/mc
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #7 Dato: April 20, 2008, 01:20:02 pm »
Jeg syntes nu heller ikke Yamaha's "tilbud" er nær så godt, som Suzuki's... De kræver 25-årige med 7 års skadefri kørsel (bil eller MC)... Så er jeg 30 år, når jeg kan få den forsikret til den pris  :club:

Suzuki spørger ikke til hvor længe man har kørt bil/mc

Er det et krav med de 7 års skadefri? De reklamerer ellers med at nu kan de unge også få en billig forsikring og hvilken ung person har 7 års skadefri?

Suzuki spørger også om hvor længe man har kørt hvis det er en GSXR - øv.
SV1000S K6 - blå.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #8 Dato: April 20, 2008, 02:59:55 pm »
Jeg syntes nu heller ikke Yamaha's "tilbud" er nær så godt, som Suzuki's... De kræver 25-årige med 7 års skadefri kørsel (bil eller MC)... Så er jeg 30 år, når jeg kan få den forsikret til den pris  :club:

Suzuki spørger ikke til hvor længe man har kørt bil/mc

Er det et krav med de 7 års skadefri? De reklamerer ellers med at nu kan de unge også få en billig forsikring og hvilken ung person har 7 års skadefri?

Suzuki spørger også om hvor længe man har kørt hvis det er en GSXR - øv.

25-årige med 7 års skadefri kørsel (bil eller MC) kan nu kaskoforsikre en supersport Yamaha YZF-R6 ´08 (Pris kr. 169.998,-) til kr. 7.641,- årligt
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #9 Dato: April 20, 2008, 03:27:32 pm »

25-årige med 7 års skadefri kørsel (bil eller MC) kan nu kaskoforsikre en supersport Yamaha YZF-R6 ´08 (Pris kr. 169.998,-) til kr. 7.641,- årligt

Jeg tog det som et pris eksempel. Kunne være jeg skulle prøve at give en Yamaha forhandler et kald.
SV1000S K6 - blå.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #10 Dato: April 21, 2008, 09:28:38 am »
du kan godt få suzuki forsikringen på en R1 hvis du køber en brugt hos suzuki :huh:
ellers er der rasmussen, husk lige at se på selvrisikoen inden du bestemmer dig.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #11 Dato: April 29, 2008, 08:30:56 pm »

25-årige med 7 års skadefri kørsel (bil eller MC) kan nu kaskoforsikre en supersport Yamaha YZF-R6 ´08 (Pris kr. 169.998,-) til kr. 7.641,- årligt

Jeg tog det som et pris eksempel. Kunne være jeg skulle prøve at give en Yamaha forhandler et kald.

Det kan da godt være at det er et eksempel det skal jeg ikke kunne sige... Men de skriver ikke rigtig så meget andet. :)
Og hvis man godt kan forsikre den alligevel, selvom man ikke har 7 års skadefri kørsel... Så må prisen vel også stige gevaldigt?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #12 Dato: April 29, 2008, 09:28:44 pm »
Ikke lige Suzuki forsikring, men kunne være der var nogen der var interesserede.

Jeg hørte storstrømmens forsikring (ved dog ikke om langstrup bor hvor de dækker).
De prissætter ud fra cyklens pris og din erfaring, ikke om hvor mange R'er der er i cyklens navn.
Så en R1 (eller anden cykel) til under 200.000,- koster 3500,- om året hvis man har 7 års erfaring. 8100,- hvis man kun har 3.
SV1000S K6 - blå.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #13 Dato: April 30, 2008, 10:57:00 am »
Ikke lige Suzuki forsikring, men kunne være der var nogen der var interesserede.

Jeg hørte storstrømmens forsikring (ved dog ikke om langstrup bor hvor de dækker).
De prissætter ud fra cyklens pris og din erfaring, ikke om hvor mange R'er der er i cyklens navn.
Så en R1 (eller anden cykel) til under 200.000,- koster 3500,- om året hvis man har 7 års erfaring. 8100,- hvis man kun har 3.

Damn en R1'er med kun 3 års erfaring til kun 8100 kr?... Hvor dækker de?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Er suzuki/If kun for Suzuki
« Svar #14 Dato: April 30, 2008, 11:01:41 am »
Det siger sig selv at Suzuki forsikringer kun dækker Suzuki, men IF har også en special aftale med BMW. Men altså ingen andre mærker.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031