Forfatter Emne: Hvad har du i vaskebaljen?  (Læst 2920 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Hvad har du i vaskebaljen?
« Dato: April 18, 2008, 01:00:40 pm »
Hejsa

Jeg tænkte at det kunne være passende at dele lidt tips og erfarringer mht. vask af vores kære eje (her tænkes på mc'en og ikke børn, kærester, dyr eller lign.). Så lad os få startet en tråd hvor folk skriver hvad de normalt bruger til at vaske cyklen, og hvad de har af erfarringer med diverse vaske-produkter. Jeg starter! :mrgreen:

Først kommer den legendariske lampeolie på banen, som er perfekt til at fjerne olie fra f.eks. bagfælgen. Derefter vaskes cyklen med en ganske alm. autoshamp med voks fra Alaska. Jeg synes ikke umiddelbart den er fantastisk god til at fjerne f.eks. indgroede fluer mv... :? En par gange om året, får cyklen også en gang voks fra UltraGlozz. Et rigtig lækkert produkt, som holder rigtig længe.

Hygge
« Senest Redigeret: April 18, 2008, 01:39:18 pm af Mads »
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Hvad har du i vaskebaljen?
« Svar #1 Dato: April 18, 2008, 09:31:04 pm »
Indgroede fluer fjernes altid med det samme. Ellers bare autoshampoo til resten. Lidt fælgrens til fælgene, hvis det er meget slemt.....Skinner ellers altid som en nyfødt baby. :afro:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Hvad har du i vaskebaljen?
« Svar #2 Dato: April 19, 2008, 01:14:23 am »
Fluerne forsvinder ganske gelinde ved brug af http://tego-tech.tego.dk/tech/002644/000001/012480.asp
Bemærk dog, at der kan opnåes onde maver ved indtagelse af produktet; selv ved beskeden indtagelse kan man risikere at dufte udmærket...;)
Ellers er det et glimrende produkt  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Hvad har du i vaskebaljen?
« Svar #3 Dato: April 19, 2008, 08:02:35 am »
Lige en tur med BMW fælgrens, gnske billigt produkt deer virker og så n tur med vaskesvamp og alaska waxshampooe, dernæst vand og en miljørklud og en bomuldsklud til sidst.
Hver fjerde gang afsluttes med en oppolering med en god lakforsegler
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Damage

  • Gæst
Re: Hvad har du i vaskebaljen?
« Svar #4 Dato: April 19, 2008, 10:46:06 am »
Til at fjerne insekter bruger jeg Turtle Insektfjerner, spray det på og lad det sidde i 1 min. herefter vask det af med
vand og en børste...ingen knofedt!  :thumbsup:

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Hvad har du i vaskebaljen?
« Svar #5 Dato: April 19, 2008, 11:03:34 am »
Ta, min opskrit er følgende:

Først tørrer jeg fælgene, bagsvinger, nummerplade (bagside) etc. af med lampeolie eller sprøjter mtorrens på. Tørrer af med en klud. Dernæst skyller jeg svinet under den kolde hane med vandslange og hård/blød stråle :shock:. Dernæst, hvis der er mange selvmords piloter a la døde fluer, lægger jeg en våd avis på front kåben, som opløser disse.

Vasker resten af cyklen med Alaska autoshampo med voks med en blød svamp (en svamp suger små skidt op der kan ridse lakken istedet for at skidt bliver kørt rundt med en børste). Til fælgene, bagsvinger og hugger bruger jeg en blød børste, da den er nemmere at bruge på disse steder. Tager avisen af, skyller og vasker frontkåben med svamp.

Her efter skyller jeg svinet med vandkanden med regnvand (imens den grynter fornøjet :mrgreen:) = ingen kalk pletter bagefter. Tørre den af med vaskeskind til sidst.

Som polér middel har jeg prøvet alverdens produkter de sidste 25 år incl. Ultra Glozz som jeg egentligt havde forventet mig meget af, men som jeg ikke syntes er bedre end mange andre gængse produkter. Min favorit "so far" er Sonax X-treme Liquid Wax med Nano Pro. Metallakken bliver meget blank, giver en god dybde og hård overflade også efter flere gange vask. Efter sådan en tur kører den bare så SVine meget bedre !  :D

p.s. kæden renser jeg med petroleum og Kettenmax fra Louis og smører der efter med dry lube = minimum fedt på bagfælg.
« Senest Redigeret: April 19, 2008, 12:41:59 pm af SV-spirit »
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvad har du i vaskebaljen?
« Svar #6 Dato: April 19, 2008, 04:12:32 pm »
Jeg er stor fan af Procycle GEL fra Louis :D Sprøjter hele cyklen (godt ind i krogene) til med en forstøver, feder den en halv times tid, og skyller med vand. Nu er cyklen sådan set ren, men for at jeg ikke får dårlig samvittighed over at det var alt for nemt, så får den også en tur med diverse forskellige børster :wink: Tørrer herefter over med vaskeskindet, det blanke får lidt autosol og kæden osv får en gang smørelse.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Hvad har du i vaskebaljen?
« Svar #7 Dato: April 19, 2008, 08:21:52 pm »
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Hvad har du i vaskebaljen?
« Svar #8 Dato: April 20, 2008, 01:27:43 pm »
Takker for input! Der er vidst et par produkter jeg skal ud og undersøge nærmere :D

Søg og du skal finde ...  :wink:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2943.0

Ah ja - den tråd havde jeg helt glemt... :oops:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her