Forfatter Emne: input vedr skift fra kilosvin til grisling  (Læst 3219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #15 Dato: April 17, 2008, 09:32:13 pm »
har ikke prøve 1000 men er godt tilfreds med min grisling som ikke er så tung at danse med på små veje og bykørsel. ( som der er mest af, bor i taastrup)

jo kender godt de der veje i Taastrup og omegn...
viste jeg godt, har checket din profil :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #16 Dato: April 18, 2008, 09:03:27 am »
Kørte en oldscool SV 650 fra lanceringen i 99 til 03. Havde så ingen mc fra 03 til 05 (det var hårdt  :whatever: ) købte så i 05 efter prøvekørsel af både 650 og kilosvin min nuværende SV 650S. Det endte med mini SV fordi den har (hvis man er ærlig) nok til Danske forhold. Den kører længere på literen. Var noget billigere i forsikring og så kunne jeg ikke stå for farven gul med sort stel som var ny kombination i 05.
Kilosvinet imponerede ved mucho power men også meget grovere motorgang men ellers var jeg ikke vildt imponeret da de jo ellers er fysisk meget identiske.
Jeg tror min favorit SV vil være den jeg har nu med et 750 ccm. bigborekit og et sæt yoshimura udstødningsknaster så vi kommer op på ca. 85 - 90Hk. Så vil man have den lette lækre mini SV med den smule mere power som jeg tror de fleste med SV 650 lige savner lidt (jeg gør ivertfald  :rolleyes: ).
Jeg ved godt nogle så siger det er for dyrt og tune så kan du lige så godt skifte til et kilosvin meeen der er nu også charme ved at lave sådan et projekt og derved have noget som ikke andre har og derved overraske lidt  :lol:
Gul SV 650S K5

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #17 Dato: April 18, 2008, 01:34:13 pm »
De fleste test jeg har læst har været en sammenligning mellem 650k3 og 1000k3.
650k3 72hk,169kg,akselafst.1435mm.
1000k3 120hk,189kg,akselafst.1435mm.
Hvis vi nu tager:
650k7 72hk,175kg,akselafst.1470mm.
1000k7 123hk,187kg,akselafst.1430mm. Ser ud til at 1000'er er blevet mere sportslige i hvert fald på papiret. Læg så dertil vægtbesparelse på 2-3kg per potte der skiftes. Det kunne være skægt at se en test mellem to k7'er.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

flubber2110

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #18 Dato: April 18, 2008, 04:05:36 pm »
tror sku bare han bliver på møg SVinet... meget sjovt med alle de meninger....

SA: det var bla´. det med omdrejningerne vi diskuterede lidt.. at man lå på de der 4-5000, når det vel egentlig er ved 9-11 stykker de yder mest... ka selvfølhelig bare hoppe en pind ned...og køre i 1-2 gear  :afro:
sv 650s k6 første cykel
kør pænt 0-"0 eller arh... gaaaaas!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18317

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #19 Dato: April 18, 2008, 06:56:24 pm »
.. ka selvfølhelig bare hoppe en pind ned...og køre i 1-2 gear  :afro:

Jo, men det falder bare mange gange naturligt at køre den på momentet. Egentlig betyder det jo intet, men som sagt så mister man måske lidt den dèr følelse af at bruge sin  cykel lidt hårdt. Jeg prøvede en GSR600 idag - FUCK den er sjov!! Dèr skal netop arbejdes lidt med gearene. Nu lyder jeg måske som om jeg rakker ned på mit KiloSVin, det gør jeg ikke. Er absolut tilfreds, men engang imellem savner jeg altså bare lidt at skulle vride nogle RPM ud af maskinen. Så jeg kan sagtens følge tankegangen i at "nedgradere" til 650'eren. (Eller en GSR, GSXR, en Honda Hornet, eller.... :wink:)

flubber2110

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #20 Dato: April 18, 2008, 07:01:13 pm »
Kent : var din cykel egentlig ikke til salg sidste sæson (fed cykel i de farver)?? syntes at huske jeg havde kig på den inden jeg købte mit blå SVin...
sv 650s k6 første cykel
kør pænt 0-"0 eller arh... gaaaaas!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18317

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #21 Dato: April 18, 2008, 07:53:17 pm »
.. ka selvfølhelig bare hoppe en pind ned...og køre i 1-2 gear  :afro:

Jo, men det falder bare mange gange naturligt at køre den på momentet. Egentlig betyder det jo intet, men som sagt så mister man måske lidt den dèr følelse af at bruge sin  cykel lidt hårdt. Jeg prøvede en GSR600 idag - FUCK den er sjov!! Dèr skal netop arbejdes lidt med gearene. Nu lyder jeg måske som om jeg rakker ned på mit KiloSVin, det gør jeg ikke. Er absolut tilfreds, men engang imellem savner jeg altså bare lidt at skulle vride nogle RPM ud af maskinen. Så jeg kan sagtens følge tankegangen i at "nedgradere" til 650'eren. (Eller en GSR, GSXR, en Honda Hornet, eller.... :wink:)

Jeg har så også prøvet en GSR600, dog kun et par hundrede meter, men jeg må indrømme at jeg personligt ville have svært ved at køre på sådan en maskine i dagligdagen når man først er vant til et KiloSvin. Mest fordi man skal arbejde mere med gear hele tiden, men også fordi jeg ville være alt for fristet til at få den til at skrige når forholdet er til det.  :twisted: :mrgreen:

Og nu hvor jeg har fået mig en GSX 1400 så er det blevet helt galt. Medmindre jeg skal holde stille behøves jeg ikke at skifte gear. Jeg kan simpelhen sætte den i 6. gear og så ellers tøffe rundt i tomgang i sving og rundkørsler uden at koble ud.  :D
« Senest Redigeret: April 18, 2008, 07:57:13 pm af Henning_F »
SV650N ABS K8