Forfatter Emne: input vedr skift fra kilosvin til grisling  (Læst 3220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

flubber2110

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
sv 650s k6 første cykel
kør pænt 0-"0 eller arh... gaaaaas!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18317

sturf

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #1 Dato: April 15, 2008, 08:32:44 pm »
jeg ville da gerne bytte  :D med et kilo svin
blå sv650s k1

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #2 Dato: April 15, 2008, 08:40:56 pm »
Som de selv kommer ind på, er forskellen fra 0-100 km/t mellem de to ikke speciel stor. Det er mere på den anden side at 1000'eren rykker igennem. Men på snoede veje og lidt "by'ræs" er 650'eren vel rigelig.
Bare gi den lidt håndtag, så skal den sgu nok flytte sig. :)

Går dog selv og overvejer skifte til 1000'er. Mest fordi den ekstra potte pynter så dejlig :mrgreen:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

flubber2110

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #3 Dato: April 15, 2008, 08:53:29 pm »
jeg ville da gerne bytte  :D med et kilo svin


skal da prøve og høre  :lol: :lol:


hvad er det største argument for i valgte kilo frem for gris?? (dem der altså kører kilo)
sv 650s k6 første cykel
kør pænt 0-"0 eller arh... gaaaaas!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18317

sturf

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #4 Dato: April 15, 2008, 08:56:18 pm »
Som de selv kommer ind på, er forskellen fra 0-100 km/t mellem de to ikke speciel stor. Det er mere på den anden side at 1000'eren rykker igennem. Men på snoede veje og lidt "by'ræs" er 650'eren vel rigelig.
Bare gi den lidt håndtag, så skal den sgu nok flytte sig. :)

Går dog selv og overvejer skifte til 1000'er. Mest fordi den ekstra potte pynter så dejlig :mrgreen:
det der med potten er jeg med på  :oops:
blå sv650s k1

flubber2110

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #5 Dato: April 15, 2008, 09:03:46 pm »
Som de selv kommer ind på, er forskellen fra 0-100 km/t mellem de to ikke speciel stor. Det er mere på den anden side at 1000'eren rykker igennem. Men på snoede veje og lidt "by'ræs" er 650'eren vel rigelig.
Bare gi den lidt håndtag, så skal den sgu nok flytte sig. :)

Går dog selv og overvejer skifte til 1000'er. Mest fordi den ekstra potte pynter så dejlig :mrgreen:
det der med potten er jeg med på  :oops:
dyr potte siger jeg bare  :afro:
sv 650s k6 første cykel
kør pænt 0-"0 eller arh... gaaaaas!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18317

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #6 Dato: April 15, 2008, 09:09:37 pm »
ja, og som om det ikke er nok, er forsikring dyrere og den kører kortere pr. liter. Ren galskab!  :angel: Den er dybt overvurderet...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Mikkel Dige

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #7 Dato: April 15, 2008, 09:47:27 pm »
Jeg prøvede begge cykler inden jeg købte , og man kan sku godt mærke forskellen. Specielt momentet 102 nm mod 62 nm.
Om det er prisen værd ? det er jo op til en selv.
SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #8 Dato: April 15, 2008, 10:28:43 pm »
1) ekstra moment
2) ekstra potte :mrgreen:
3) har et par køre-kammerater på grisling, de kan i princippet godt hænge på på små snoede veje, men skal kæmpe gevaldigt. På lige stræk, hænger de ikke på.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #9 Dato: April 16, 2008, 07:41:02 am »
har ikke prøve 1000 men er godt tilfreds med min grisling som ikke er så tung at danse med på små veje og bykørsel. ( som der er mest af, bor i taastrup)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #10 Dato: April 16, 2008, 08:56:31 am »
jeg synes helt klar der er en fordel at der er lidt vægt i cyklen - og 1000'neren har styrke nok til at køre uændret når der er 2 personer opparkning på - og det at man skal arbejde lidt på at ligge den ned

men jeg har kun 10km erfaring på en Grisling på snoede veje og 12000 km på et kiloSVin

Grislingen er vel nok når man kun køre nogle små tur på landet alene - men ved skift vil der sikkert være et savn hvis man er van til frisk kørsel på et kiloSVin
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

flubber2110

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #11 Dato: April 16, 2008, 09:29:40 pm »
har ikke prøve 1000 men er godt tilfreds med min grisling som ikke er så tung at danse med på små veje og bykørsel. ( som der er mest af, bor i taastrup)

jo kender godt de der veje i Taastrup og omegn...
sv 650s k6 første cykel
kør pænt 0-"0 eller arh... gaaaaas!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18317

Stens'pil

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #12 Dato: April 16, 2008, 11:30:16 pm »
Jeg har lige været ude at køre på en GSX600F,
og hvis i syntes at et k-SVin virker tungt på de små snoede,
såå tro om igen, jeg troede sq der manglede dæktryk i forhjulet
og mht. moment så stod jeg jo nærmest stille :lol:
Den er tung i røven, selfølgelig ikke for at sammenligne en 600F med en SV650.
Der til skal lige siges, jeg aldrig har prøvet en grisling, men det kommer jo nok en dag.
PowerCommander, K/N filter, Rizoma blink, Undertail, hugger, Org. bundkåbe, Sædeskal, sort kåbeglas Yoshimura carbon trioval, Spyball alarm. Overvejer køleskab ,microovn
fladskærm

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #13 Dato: April 17, 2008, 12:02:52 am »
Hvis et kilosvin er udenfor din bekendtes "comfort-zone" er det da en god ide at skifte til 650 - rigtig god enda. Det er bedre at kører på en 650 og være "oven på" end på en 1000 og være lidt halv nervøs. MEN han skal da have prøvet en 650 af for at se om der nu er den forventede forskel....
« Senest Redigeret: April 17, 2008, 12:05:58 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: input vedr skift fra kilosvin til grisling
« Svar #14 Dato: April 17, 2008, 02:42:18 am »
Jeg er gået fra en sv650sk1 til sv1000s(k3). Synes ikke den er specielt mere træg ved svingkørsel. Men virker meget mere rolig, hvilket tildels kan skyldes en lidt hårdere affjedring og en styrdæmper. Direkte sammenlignet med en kammerats Gixxer1000 '06 er den dog noget træg. Helt ærligt så har en 650'er rigeligt med kræfter til de danske landeveje og en banedag i ny og næ. Men 1000'erens moment gør, at man bare ALTID føler sig overlegen! Til gengæld mister man lidt af det kick det giver ved frisk kørsel, hvor man føler, at man bruger maskinen lidt hårdt. Gør man det med 1000'eren ligger man pludselig på marken! Har tit taget mig selv i, at køre friskt til på favorit-ruten, og kaste blikket på omdr.tælleren, der svinger nede ved 4.500 - 5.500 o/m. Dèt gavner måske ikke ens racer-ego, men tempoet er der alligevel. Af samme grund har jeg personligt leget med tanken om en Gsxr750. For at få et apparat, der også kræver ens opmærksomhed hvad angår omdr., for det gør kilo-SV'eren ikke! Men momentet.....!? Man kan vel nærmest konkludere, at den perfekte MC findes ikke. Det vil altid være et komprommis. Indtil der laves en cykel der er en klon af en BMW F800ST til at pendle på, og som kan blive en SV 650/1000 når vejen åbner sig i gode sving med jævn asfalt, en KTM 690 Duke til de snævre hullede landeveje og en Harabusa når man er kommet for sent afsted på sin ferie   :lmao: