Forfatter Emne: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7  (Læst 5496 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ibanezx

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Dato: April 14, 2008, 06:33:17 pm »
Jeg overvejer at slæbe en ny udstødning med hjem fra sommerferien i USA. Jeg har overvejet følgende

http://www.starcycle-usa.com/servlet/Detail?no=16146

Kan nogen fortælle mig hvad Slip-on helt præcist indebærer? Er det blot selve udstødningen 'den store komponent' og ikke rørene ind til motoren? Og hvor nemme er de i så fald at sætte på?

Er der nogle som har erfaringer med Yoshimuras tri-oval (TRS) carbon udstødning ?

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #1 Dato: April 14, 2008, 06:38:30 pm »
Jeg har den på min, og jeg nyder lyd og effekten af den hver eneste gang jeg er ude og trille

Det er dog ikke en slipon så dit første spørgsmål kan jeg ikke hjælpe dig med
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #2 Dato: April 14, 2008, 06:51:00 pm »
havde den også på det store svin...... lød for vildt...... kørte kun et par hundrede med den,,,, så kan ikke sige så meget om holbarheden...

husk stor kuffert,,, så tag nogle ekstra med
nu med yamaha fz1 2008

newborn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Newborn SVrider
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #3 Dato: April 14, 2008, 07:54:58 pm »
Jeg har den også som fuldt system og det er bare for lækkert - KØB DEN KØB DEN!!!!!
Jeg forstår ikke mænd, der ikke kører mc - jeg har prøvet !!
Jeg forstår ikke kvinder,                       - jeg har prøvet !!

ibanezx

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #4 Dato: April 14, 2008, 09:32:06 pm »
Er der reel forskel på ydelse/lyd på full system sammenlignet med Slip-On (hvis jeg har forstået konceptet rigtigt)....?

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #5 Dato: April 14, 2008, 09:56:15 pm »
Ja det er der...
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

ibanezx

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #6 Dato: April 14, 2008, 10:26:48 pm »
Hvilken og hvor stor forskel kan man forvente?

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #7 Dato: April 15, 2008, 07:58:51 am »
Jeg har osse lige et relevat spm. da jeg osse er ved at se mig om efter et nyt system.

Hvis man smider et fuldt system på, hvor vigtigt er det så at få den rullet ind? og hvilken forskel vil det gøre hvis man ikke får det gjort ??? (nu snakker jeg UDEN power commander)

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #8 Dato: April 15, 2008, 12:51:10 pm »
Først vil jeg sige, at det er ca. 50/50 hvem i spørger, om et full system giver ekstra ydelse (HK), fremfor bare en slip on.

Jeg er så en af dem, som siger at det ikke giver ekstra, da rørene er ens, på det nye system og det som allerede sidder på jeres. Der kan dog være en vægt forskel...
Og så slipper i for at skulle save i jeres original udstødning, som ofte kan være rart at have liggende, da den eftersigende skulle være pænt dyr!

Men der er jo så også en prisforkskel, som der ikke er til at tage fejl af...

Og med en PC3 skal man heller ikke regne med, at hive ekstra heste ud af det lille svin, som man ser og høre om de store svin blære sig med, at de kan på deres :P
Men derimod kan man give den en mere jævn motorgang, til den ellers allerede hamoniske motor...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Damage

  • Gæst
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #9 Dato: April 15, 2008, 01:18:55 pm »
Jeg har osse lige et relevat spm. da jeg osse er ved at se mig om efter et nyt system.

Hvis man smider et fuldt system på, hvor vigtigt er det så at få den rullet ind? og hvilken forskel vil det gøre hvis man ikke får det gjort ??? (nu snakker jeg UDEN power commander)

Power commander eller ej, det er klogt at får målt om motoren kører for magert, det kan skade motoren hvis
den gør.

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #10 Dato: April 15, 2008, 02:13:32 pm »
Jeg har en Yoshimura TRS Carbon slip-on på min 6½'er. Jeg TROR ( :oops:) nok der også er KN filter på den. Den er aldrig rullet. Om den kører magert, vèd jeg ikke... Jeg har ikke *mærket* nogen forskel efter skiftet.

Der blev savet i forrøret, da udstødningen skulle monteres. Jeg fik "stumpen" med hjem (så kan man ellers gå i gang med hobbylimen, hvis man vil montere den gamle igen :innocent:
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #11 Dato: April 15, 2008, 05:21:55 pm »
Jeg har osse lige et relevat spm. da jeg osse er ved at se mig om efter et nyt system.

Hvis man smider et fuldt system på, hvor vigtigt er det så at få den rullet ind? og hvilken forskel vil det gøre hvis man ikke får det gjort ??? (nu snakker jeg UDEN power commander)

Power commander eller ej, det er klogt at får målt om motoren kører for magert, det kan skade motoren hvis
den gør.

X2

Og det kan gøres rimelig hurtigt hos den lokale forhandler... (Kræver selvfølgelig forhandleren har et rullefelt)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #12 Dato: April 15, 2008, 05:41:36 pm »
Jeg har en Yoshimura TRS Carbon slip-on på min 6½'er. Jeg TROR ( :oops:) nok der også er KN filter på den. Den er aldrig rullet. Om den kører magert, vèd jeg ikke... Jeg har ikke *mærket* nogen forskel efter skiftet.



ja ser du,,,,,, hvis motoren brækker sig,,, så var det ikke helt smart.... et andet luftfilter gir jo mere flow,,,, og mere mager blanding,,, som jo kan skade motoren...
nu med yamaha fz1 2008

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #13 Dato: April 15, 2008, 05:44:18 pm »
Jeg har en Yoshimura TRS Carbon slip-on på min 6½'er. Jeg TROR ( :oops:) nok der også er KN filter på den. Den er aldrig rullet. Om den kører magert, vèd jeg ikke... Jeg har ikke *mærket* nogen forskel efter skiftet.



ja ser du,,,,,, hvis motoren brækker sig,,, så var det ikke helt smart.... et andet luftfilter gir jo mere flow,,,, og mere mager blanding,,, som jo kan skade motoren...

Luftfilteret i sig selv gør ikke så meget, det kan ECU'en sagtens justere... Men når der så kommer en åben udstødning på oveni. Så begynder det at blive for meget, til at den selv kan. Og derfor lige skal justeret op eller ned i nogle områder...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

ibanezx

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: Ny udstødning - Yoshimura Tri Oval Slip-On til SV650S AS7
« Svar #14 Dato: April 15, 2008, 05:47:22 pm »
Jeg har en Yoshimura TRS Carbon slip-on på min 6½'er. Jeg TROR ( :oops:) nok der også er KN filter på den. Den er aldrig rullet. Om den kører magert, vèd jeg ikke... Jeg har ikke *mærket* nogen forskel efter skiftet.

Der blev savet i forrøret, da udstødningen skulle monteres. Jeg fik "stumpen" med hjem (så kan man ellers gå i gang med hobbylimen, hvis man vil montere den gamle igen :innocent:

Det lyder ikke særligt Slip-On agtigt, hvis man skal til at save i originalrørerne. Fik du nogen forklaring på hvorfor det var nødvendigt?
Hvilken årgang er din SV 6½?
Er der nogen som ved om der er forskel i udstødningsrørerne på de forskellige årgange?