Forfatter Emne: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..  (Læst 4248 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Dato: April 13, 2008, 10:52:33 pm »
Hola, drenge..

1) Min cykel har kørt ca 14,5k km.. Når jeg motorbremser, kan jeg tydeligt høre koblingen(dvs, jeg tror ihvertfald at det er koblingen) "file".. Jeg ved at den har det der udkoblingen i tilfælde af kraftig motorbremse, men jeg synes ikke at jeg motorbremser særlig kraftigt, når den gør det.. Kan jeg på en måde vide, om koblingen er slidt, uden at skille hele lortet ad? Jeg synes også at det sker, omend i mild grad, når jeg kobler ind, efter et gearskift eller frigear..

2) Når jeg gasser hårdt op fra lave omdrejninger, typisk 2-3k rpm, synes jeg motoren banker.. kan det tænkes? eller er det bare mig der bilder mig det ind, fordi motoren får mere luft?

3) I forbindelse med ovenstående.. Hvilke omdrejninger kører i i, ved "normal" kørsel?

4) I forbindelse med kørsel ved lige omkring 4500rpm, opstår der en rimelig irriterende høj lyd, som om der er noget der ryster med.. På min gamle MC var det fx fordi der manglede en skrue i vindspejlet, som fik det til at vibrere ved en bestemt omdrejningshastighed. Er der nogle foreslag til hvad det kunne være?

Det var vidst det hele :)
« Senest Redigeret: April 13, 2008, 10:56:13 pm af pingo »
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #1 Dato: April 14, 2008, 12:57:36 am »
1. Hvordan lyder det? Jeg synes min stepper som jeg forventer det hvis jeg gearer for hårdt ned - så jeg har altid en fod på bagbremsen for at stabilisere den - så jeg aner ikke hvad jeg skal lytte efter eller hvordan jeg mærker at den virker.
Hvis koblingen opfører sig sært, så fortæl mig hvilken olie du kører på - det er gerne en meget stor del af årsagen. Jeg bruger min cykel hårdt, og der står da 41.500 km på tælleren nu uden min kobling viser tegn på slid

2. Det er en V2 med 500ccm på hvert stempel - den lyder gerne lidt hård i motorgangen. Kører du med åben luftfilterkasse, så kan jeg nikke genkendende til det du siger, for da jeg pillede min studs af, ændrede det meget på lyden.

3. Aldrig under 3.000 - og sjældent over 10.000 da den alligevel løber tør for power ved 9500... Det kommer an på situationen...  :D

4. Pil alt det plastik af - så er problemet væk.   :mrgreen: Det har altid været guds mening at MC'er og kvinder skulle være nøgne.
Du kunne også prøve at smide cyklen på en baghjulsløfter og smide den i gear og se om du kunne lokalisere problemet. Sørg nu for at den står MEGET forsvarligt - ellers kan den sagtens stikke af med dig flagrende efter.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #2 Dato: April 14, 2008, 09:26:57 am »
1) jeg bruger alle måder at bremse på - først fod - efterfulgt af motorbremse og forbremse men synes ik der er anden larm end motoren der slår lidt i potterne

2) den sejtrækker når du giver hård gas ved lave omdrejninger - det er lidt hårdt for motoren

3) ligger også over 3k - synes ved 4-4,5k der er en punkt hvor motoren spinder og køre godt (har anden gearing)

4) start for en ende af kåbedyret
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #3 Dato: April 14, 2008, 06:54:09 pm »
1) Det lyder som noget der skraber, ca 1-2 gange i sekundet, når jeg motorbremser, men det afhænger af hvor hårdt jeg motorbremser.. Jeg kan ikke lige finde en beskrivende lyd, måske som sandpapir, men lidt mere forvrænget.. Det følger med omdrejningerne, og forsvinger når jeg trækker koblingen. Jeg var ude hos min forhandler i dag, han ville kigge på det på mandag. Jeg aner ikke hvilken olie jeg kører med, men det er vidst den normale :)

2) Jeg kører ikke med åben luftfilterkasse eller noget.. Det er en hel standard model. Men ja, det er bare lidt op i omdrejninger :)

3) Igen, 3k og derover har ingen problemer.

4) Jeg vil ik ofre kåben  8)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #4 Dato: April 14, 2008, 07:31:24 pm »
1) kig måske lige om det er din kæde


resten er der vist bud nok på :-)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #5 Dato: April 14, 2008, 07:49:12 pm »
1) kig måske lige om det er din kæde


Hvad skulle kunne forårsage det? At den "hopper" op og ned, eller hvordan?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #6 Dato: April 14, 2008, 08:01:54 pm »
1) kig måske lige om det er din kæde


Hvad skulle kunne forårsage det? At den "hopper" op og ned, eller hvordan?

Hvis den er alt for løs slår den mod forrøret til udstødningen når der ikke er belastning på.

(jep, jeg burde havde skiftet kæde noget før).
SV1000S K6 - blå.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #7 Dato: April 15, 2008, 05:04:45 pm »
1) kig måske lige om det er din kæde


Hvad skulle kunne forårsage det? At den "hopper" op og ned, eller hvordan?

Hvis den er alt for løs slår den mod forrøret til udstødningen når der ikke er belastning på.

(jep, jeg burde havde skiftet kæde noget før).

Jeg har været ude og tjekke, og min hviler godt nok på udstødningsrøret, når den står stille.. men stadig, lyden kommer nede fra højre side af motoren..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #8 Dato: April 15, 2008, 05:14:37 pm »
1) kig måske lige om det er din kæde


Hvad skulle kunne forårsage det? At den "hopper" op og ned, eller hvordan?

Hvis den er alt for løs slår den mod forrøret til udstødningen når der ikke er belastning på.

(jep, jeg burde havde skiftet kæde noget før).

Jeg har været ude og tjekke, og min hviler godt nok på udstødningsrøret, når den står stille.. men stadig, lyden kommer nede fra højre side af motoren..

Det lyder ihvertfald som om du skal stramme kæde inden du kører nogensteder alligevel, så kan du jo se om lyden forsvinder.
SV1000S K6 - blå.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #9 Dato: April 17, 2008, 07:35:00 am »
ja som I plejer at sige " lyd er alt" i dette tilfælde iriterende. :(
 god fornøjelse i jagten.
 min kæde sagde også lyde ved motorbremsning før den blev strammet, (en rasle/skurelyd)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #10 Dato: April 17, 2008, 02:22:08 pm »
ja som I plejer at sige " lyd er alt" i dette tilfælde iriterende. :(
 god fornøjelse i jagten.
 min kæde sagde også lyde ved motorbremsning før den blev strammet, (en rasle/skurelyd)

Ja, det ka da godt være, at det er det, så.. Men så er spørgsmålet, om jeg kan stramme kæden uden en baghjulsløfter ? Og om jeg ka stramme den uden en momentnøgle?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #11 Dato: April 18, 2008, 11:17:32 pm »
Ja du kan godt stramme kæden uden en baghjuls løfter, men det er nemmere med en.

Og så bruger jeg aldrig en momentnøgle. Den får bare med moment-overarmen  :club:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #12 Dato: April 19, 2008, 04:30:44 pm »
Nu fik den strammet kæden, og fik klistret en fancy tankpad på! wow, første mod :p

anyway, jeg brugte bare en svensknøgle. Kan jeg, på nogen måde, have strammet bolten for meget? Den fik jo moment-overarm, ja :p
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #13 Dato: April 20, 2008, 01:18:01 pm »
Nu fik den strammet kæden, og fik klistret en fancy tankpad på! wow, første mod :p

anyway, jeg brugte bare en svensknøgle. Kan jeg, på nogen måde, have strammet bolten for meget? Den fik jo moment-overarm, ja :p

Ja hvis du har ødelagt gevindet på bolten... Men ellers er det eneste bare, at den kan være svær at få løsnet igen næste gang
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Diverse spørgsmål om alt mellem himmel og jord..
« Svar #14 Dato: April 20, 2008, 02:01:38 pm »
Gevindet er ikke ødelagt, men jeg får lige lånet en momentnøgle i morgen, for at tjekke det..

Anyway, den lyd jeg troede var koblingen der skrabede, var kæden, og nu lyder den jo perfekt :) som en symaskine :orkester:
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad