Forfatter Emne: Hvilken potte til min SV650S  (Læst 6178 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Hvilken potte til min SV650S
« Dato: April 12, 2008, 08:45:12 pm »
Hey...
Som I kan læse her : http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9639.0 er min potte blevet ødelagt af en billist, og når jeg alligevel skal ha en ny på, kan jeg jo lisså godt få mig en med noget lyd i !!!
Det skal være en potte som lyder rigtig godt, uden at larme "alt" for meget, ved godt at de to ting nogle gange hænger lidt sammen... Jeg mener heller ikke at den ikke må brumme godt  :mrgreen: .. Det skal bare ikke være noget som giver alt for mange bøder, og heller ikke noget som jeg kommer til at blive trær af i stedet for glad for.

Er der nogen som har nogle gode forslag`?? Kan man ikke få nogle med dB-killer som man kan sætte i så den er lidt mere moderat mht. støj ??


Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #1 Dato: April 12, 2008, 09:46:28 pm »
Jeg havde en Mivv titaniums potte på min da jeg havde den og jeg syntes den lød rigtig godt uden at blive for meget. Den havde en meget dyb rumlen og blev aldrig skrigende at høre på, men kun mere dyb med tiden.  :mrgreen:

Det med potter er som religion, der er aldrig nogen der er enige. Søg evt på youtube der sad jeg og kiggede meget inden jeg bestemte mig for min.
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

ALsv1000S

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #2 Dato: April 12, 2008, 11:50:51 pm »
Jeg kører med Akrapovic titanium på min. Fin dyb lyd. Iforhold til org. potter er der klart kommet mere lyd på.

Har mødt  :police: en enkelt gang i en rundkørsel hvor jeg ventede på at kunne køre videre. Jeg skulle lige til at give den lidt mellemgas da jeg opdage reklame lyset på taget hen over bakken midt i rundkørselen. Slap omgående gashåndtaget, men et enkelt puf blev det dog til  :innocent:  Betjentene kiggede langt efter SVinet men kørte videre.
Jeg fortsatte min færd den næste km uden for mange omdr.Så fik den lidt gas igen  :rolleyes:

André

Mikkel Dige

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #3 Dato: April 13, 2008, 12:00:41 am »
prøv evt. Ixil potte. http://www.ixilsilencers.co.uk/   
jeg har hørt en 650 ´er med Ixil extrem short potte , og den lyder pisse godt ( ikke linket men live ) . http://www.youtube.com/watch?v=E8Hljn_IT1s ,
venter selv på Ixil potter til min SV1000.
SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #4 Dato: April 13, 2008, 12:20:50 am »
Altså, Yoshimura går man ikke galt med.  :wink: Selvom jeg er trillet forbi Politiet et par gange, er jeg aldrig blevet stoppet.  8)

Men dem kan man ikke få DB killers til, så måske noget i retning af Akrapovic eller Ixil? Jeg mener at man kan få DB killers til disse.
SV650N ABS K8

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #5 Dato: April 13, 2008, 08:49:18 am »
Altså, Yoshimura går man ikke galt med.  :wink: Selvom jeg er trillet forbi Politiet et par gange, er jeg aldrig blevet stoppet.  8)

Men dem kan man ikke få DB killers til, så måske noget i retning af Akrapovic eller Ixil? Jeg mener at man kan få DB killers til disse.
HEHE, det var netop dine potter jeg havde i tankerne da jeg skev det her indlæg Henning. Jeg må indrømme at de lyder PI...... FU.... godt !! men hold da kæft hvor er der osse MEGET lyd/larm i dem! måske osse fordi der er 2 af dem, men alligevel!

Jeg vil gerne ned på et lidt mindre lydneveau hvis det er muligt. Men det kommer jeg selvfølgelig automatisk når det er en grisling med kun 1 potte.
« Senest Redigeret: April 13, 2008, 09:25:09 am af Emil -Ejlemos- »

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #6 Dato: April 13, 2008, 09:44:00 am »
Altså, Yoshimura går man ikke galt med.  :wink: Selvom jeg er trillet forbi Politiet et par gange, er jeg aldrig blevet stoppet.  8)

Men dem kan man ikke få DB killers til, så måske noget i retning af Akrapovic eller Ixil? Jeg mener at man kan få DB killers til disse.

der er du vist gået galt i byen... der var db i mine triovale til sv1000  de sad i ved købet
nu med yamaha fz1 2008

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #7 Dato: April 13, 2008, 10:27:03 am »
Ang Yoshimura potter... Så kan man sagtens få db killers til dem.

Jeg kører med en Zyclone potte, den lyder ikke af vildt meget, men alligevel noget mere end standarden gør!!!
Der er dog ikke db killer med til den, og der laves heller ikke nogen, men har ladt mig fortælle at en db killer fra en Akrapovic, passer over i. Men da den ikke larmer så meget i tomgang, eller ved lave rpm. Så har jeg ikke oplevet nogle problemer ved dem...

Ellers kan jeg forslå en RS3 også fra Yoshimura...

http://www.youtube.com/watch?v=XdJUWes723I&NR=1
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #8 Dato: April 13, 2008, 10:36:08 am »
Altså, Yoshimura går man ikke galt med.  :wink: Selvom jeg er trillet forbi Politiet et par gange, er jeg aldrig blevet stoppet.  8)

Men dem kan man ikke få DB killers til, så måske noget i retning af Akrapovic eller Ixil? Jeg mener at man kan få DB killers til disse.

der er du vist gået galt i byen... der var db i mine triovale til sv1000  de sad i ved købet

Hmm, synes bare ikke jeg kan finde dem til mine, RS3 Titanium??
SV650N ABS K8

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #9 Dato: April 13, 2008, 12:11:13 pm »
Ingen tvivl om at en ny potte lyder godt, men jeg er af den opfattelse at uanset hvilken en du vælger, så bliver du glad for lyden. Jeg har også lyttet til mange potter, og jeg blev sgu mere forvirret jo mere jeg kiggede. Der er små nuancer til forskel, men skulle jeg ud at vælge ny kande, så ville jeg se stort på lyden, og vælge den med det design, der passede bedst til det look jeg gik efter. Der er større forskel på udseendet end der er på lyden.

...Synes jeg ihvertfald.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #10 Dato: April 13, 2008, 01:48:01 pm »
Ingen tvivl om at en ny potte lyder godt, men jeg er af den opfattelse at uanset hvilken en du vælger, så bliver du glad for lyden. Jeg har også lyttet til mange potter, og jeg blev sgu mere forvirret jo mere jeg kiggede. Der er små nuancer til forskel, men skulle jeg ud at vælge ny kande, så ville jeg se stort på lyden, og vælge den med det design, der passede bedst til det look jeg gik efter. Der er større forskel på udseendet end der er på lyden.

...Synes jeg ihvertfald.

Mange tak. det var også lidt mit indtryk...
Jeg kunne godt tænke mig en som jeg ikke skal hen og "pakke om" med uld og alt det der. Er det så bare at holde sig væk fra carbon udstødninger eller hvordan??

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #11 Dato: April 13, 2008, 03:31:43 pm »
Da den originale potte er pænt dyr burde der være penge til et fuldt system. Tag en snak med Jan O hvor du har den stående om muligheden for det.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #12 Dato: April 13, 2008, 04:13:52 pm »
Da den originale potte er pænt dyr burde der være penge til et fuldt system. Tag en snak med Jan O hvor du har den stående om muligheden for det.


SørenG

Er den virkelig så dyr? men SUPER hvis der bliver råd til et fuldt system :D

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #13 Dato: April 13, 2008, 05:14:19 pm »
Hej Emil

Surt med det uheld, men det er da godt du kan bestemme at få en anden potte end den originale på.
Du skal bare være opmærksom på at der sidder katalysator og lambdasonde i det originale forrør, og hvis du skal have cyklen synet en dag, er det nok et krav at der er monteret en kat.
Den originale er er jo desværre ikke delt op, så du skal bede om at få det gamle forrør med hvis du vælger en uoriginal potte.
Du kan jo vælge en slipon med db-killer og montere det på det originale forrør, så burde den kunne gå gennem syn  :D
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Hvilken potte til min SV650S
« Svar #14 Dato: April 13, 2008, 07:37:04 pm »
Hej Emil

Jeg kan godt lige svinge forbi dig her èn af dagene, hvis du vil høre min Yoshimura TRS carbon slipon. Jeg har ikke det store sammenligningsgrundlag, men er godt tilfreds med lyden i min :thumbsup:

Dyb brummen, som aldrig bliver "skinger". Lyder specielt godt ved opbremsende nedgearinger.
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...