Så skete det som jeg hele tiden har frygtet. Et uheld hvor man selv er ude af stand til at gøre noget!
Jeg blev i torsdags påkørt på min 4 uger gamle grisling!
Havde lige været forbi Jan O motorcykler i middelfart, jeg kører derfra og kommer til at køre bag en bil som kørte lidt langsomt. Det var i industrikvarteret i middelfart, hvor der højre side af kørebanen er et helt spor, til at lastbiler kan parkere. Bilen foran mig sætter farten ned og trækker derind og standser (uden at benytte sig af blinklyset) jeg konkluderer at han nok vil enten parkere, eller standse for at kigge på kort eller lignende, så jeg fortsætter med uændret hastighed, ca. 50 km/t. I det jeg passerer bilen på højre side af kørebanen, har han åbenbart besluttet sig for at lave en U-vending, til min ærgrelse UDEN at kigge sig over skulderen, og ja måske ikke engang i spejlet -hvem ved. Det resulterer i at han rammer mig på højre side af MC'en med sin frontkofanger. Jeg når TIL ALT HELD ikke at vælte, og triller lidt længere hvor jeg så holder ind til siden.
Jeg blev ramt på anklen, heldigvis havde jeg selvfølgelig mine støvler på, som har skånet mig for måske en brækket ankel eller værre. Kun et MEGET ømt blåt mærke og en hudafskrabning!
Værre gik det min nye hvide grisling: Udstødningen er skrællet op som var det en dåse sardiner der havde været i nærkontakt med en vendeplov, bagfodhvileren og udstødningsophænget er knækket i stykker.
Der var heldigvis 2 vidner til uheldet, så jeg havde ingen problemer med at bevise hvor skylden lå!
Politi og ambulance blev tilkaldt, jeg blev kørt på skadestuen, og MC'en blev trillet de 200 m. tilbage til Jan O.
Det eneste gode ved det her er, at jeg nu kan få en anden potte på, uden at skulle betale det hele selv... !