Forfatter Emne: Vejene i københavn  (Læst 2217 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Vejene i københavn
« Dato: April 12, 2008, 01:12:07 am »
Jeg kører hver dag fra og til arbejde via åboulevarden og frederikssundsvej, og er det kun mig der er ved at få spat af de dårlige veje?  :huh:
Vejene har flere steder buler/spor efter tungere køretøjer, og hvis man ikke passer på kan man godt komme skævt på sådan en bule.  :club:
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Mr.Andreas

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 80
Re: Vejene i københavn
« Svar #1 Dato: April 12, 2008, 03:28:14 am »
jeg kører kun til hygge og spas :) men har godt lagt mærke til nogle onde huller på Åbulevarden  :undecided: det er sku ik lige alle steder det er lige fedt at kører..  :thumbsdown:
KoksGrå SV1000SK6, med en del af det dejlige ;).

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Vejene i københavn
« Svar #2 Dato: April 12, 2008, 07:11:57 am »
samme her.... hygge det også har bemærket de elendige veje der er i kbh.... ikke noget med at slippe styret.... kan hurtigt gå galt....
nu med yamaha fz1 2008

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Vejene i københavn
« Svar #3 Dato: April 12, 2008, 09:47:03 am »
Samme her... Bor lige i krydset Ågade/Jagtvej... Selv min far spurgte om det ikke var død irriterende med den elendige belægning når man var MCist...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Vejene i københavn
« Svar #4 Dato: April 12, 2008, 09:55:33 am »
Bor 300 meter længere oppe. Same shit x2. Lagde mærke til Jægersborggade, hvor de gamle brosten nu titter frem nedenunder asfalten... eller resterne deraf. Byfornyelse up my ...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Damage

  • Gæst
Re: Vejene i københavn
« Svar #5 Dato: April 12, 2008, 09:57:24 am »
Jeg synes sku´ ikke kun det er i kbh at der er dårlige veje, jeg holder jo til på vestegnen og der er også rigtig mange dårlig veje mange steder. :puke:

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Vejene i københavn
« Svar #6 Dato: April 12, 2008, 10:02:57 am »
Fdm er ved at kåre DKs dårligste vej så det kan være jeres vej er med. :huh:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Vejene i københavn
« Svar #7 Dato: April 12, 2008, 10:05:21 am »
Indstiller gerne min :D Selv fartbumpene er som en grusbunke.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

SilVer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
Re: Vejene i københavn
« Svar #8 Dato: April 12, 2008, 10:28:11 am »
Jeg bor krydset længere nede og specielt lige efter vores kryds, på vej op mod skurkens kryds er der dømt pukkelpist. Ham der lagde asfalten tog fejl af vatterpas og lattergas.
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Vejene i københavn
« Svar #9 Dato: April 12, 2008, 07:28:49 pm »
Det er i 3. vognbane ca. 25 meter før man kan dreje til højre mod Rantzausgade når man kører Åboulevarden udadgående - den er helt gal, pludselig rammer man noget der føles som et fartbump....

Har været ved at ryge på røven der et par gange. Jeg forsøger altid at ligge i 2. vognbane på den strækning, for der er asfalten fino !
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Vejene i københavn
« Svar #10 Dato: April 12, 2008, 08:10:11 pm »
I det mindste har I da asfalt på vejene - i Jylland har vi kun grus- og markveje  :mrgreen:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Vejene i københavn
« Svar #11 Dato: April 12, 2008, 10:25:10 pm »
Hvordan fungerer det egentligt? Hvis man kører på en vej der er så dårlig at man mister kontrollen over cyklen, har kommunen så erstatningspligt fordi den så ikke har vedligeholdt vejen ordenligt?

Min far forsøgte engang at sagsøge gentofte kommune, fordi han brækkede kravebenet da han kom cyklende på en brostensvej, hvor der ligepludselig manglede en brosten.. Men det sagde advokaten, at han godt ku droppe..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Vejene i københavn
« Svar #12 Dato: April 13, 2008, 11:38:14 am »
Hvordan fungerer det egentligt? Hvis man kører på en vej der er så dårlig at man mister kontrollen over cyklen, har kommunen så erstatningspligt fordi den så ikke har vedligeholdt vejen ordenligt?

Min far forsøgte engang at sagsøge gentofte kommune, fordi han brækkede kravebenet da han kom cyklende på en brostensvej, hvor der ligepludselig manglede en brosten.. Men det sagde advokaten, at han godt ku droppe..

I forbindelse med kørekortsundervisningen siger de jo at man skal køre efter forholdene. Jeg ved godt selv at det kan være MEGET svært - ikke mindst herinde i byen hvor vejene kun er pletvis vedligeholdte.

Men lur mig om ikke kommunen vil hævde det forhold at han ikke har kørt efter forholdene og derfor ikke vil anerkende at ansvarsbyrden ligger på deres side?

Under alle omstændigheder er det jo det man har kasko for - vil de sikkert sige...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Vejene i københavn
« Svar #13 Dato: April 13, 2008, 08:55:49 pm »
Hvordan fungerer det egentligt? Hvis man kører på en vej der er så dårlig at man mister kontrollen over cyklen, har kommunen så erstatningspligt fordi den så ikke har vedligeholdt vejen ordenligt?

Min far forsøgte engang at sagsøge gentofte kommune, fordi han brækkede kravebenet da han kom cyklende på en brostensvej, hvor der ligepludselig manglede en brosten.. Men det sagde advokaten, at han godt ku droppe..
Jeg har fået det daværende Hafnia forsikring til at betale en skade der opstod fordi en af Lemvig Fjernvarmeværks entrepenører havde gravet en rende tværs over offentlig vej med 30 cm kant, og "glemt" at skilte det.
Kommunen som egentlig i sidste ende var ansvarlig for såvel arbejdets udførelse som vejenes tilstand, hjalp mig med en udtalelse som fik forsikringen til at punge ud.
Det til trods for at entrepenøren ikke havde betalt sin præmie. Jeg måtte betale forsikringstagers selvrisiko på 2000,-, men fik da erstattet min italienske magnesiumfælge. (som i øvrigt var relativt malplacerede på min Honda CB750f1)

Ikke helt det sammen som du spørger om, men jeg fik dog kommunen til, på skrift, at vedkende vejen ikke var i forsvarlig stand.
« Senest Redigeret: April 14, 2008, 07:09:31 am af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Vejene i københavn
« Svar #14 Dato: April 13, 2008, 09:09:21 pm »

Ikke helt det sammen som du spørger om, men jeg fik dog kommunen til, på skrift, at vedkende vejen ikke var i forsvarlig stand.

Derfra er der vel ikke langt til at få dem til at erstatte det? Det er jo nærmest ensbetydende?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad