Forfatter Emne: ABS Bremser  (Læst 3579 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

newborn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Newborn SVrider
ABS Bremser
« Dato: April 11, 2008, 01:22:37 pm »
En lille fanfare for k7- og k8-erne (gad vide om k6-erne også havde ABS  :innocent:)

 :orkester:

Hvordan er jeres erfaringer med ABS bremserne, har I prøvet at bremse ned så den aktiverer, er det ubehageligt eller funker det bare etc etc
Jeg forstår ikke mænd, der ikke kører mc - jeg har prøvet !!
Jeg forstår ikke kvinder,                       - jeg har prøvet !!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: ABS Bremser
« Svar #1 Dato: April 11, 2008, 01:27:30 pm »
kan man overhovedet lave en "stoppie" med ABS???  8) I princippet skulle man jo kunne, da forhjulet HELST ikke skal blokere.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: ABS Bremser
« Svar #2 Dato: April 11, 2008, 01:32:37 pm »
Ingen stoppies, da begge hjul SKAL rotere lige hurtigt.

Ingen brændere af samme årsag. Så bliver ABS'en tøsefornærmet...

Jeg har så mange gange bevist overfor mig selv at jeg både kan vurdere underlaget, og også redde cyklen hvis min vurdering viser sig at være forkert, så jeg vil gerne selv have 100% kontrol med hvad der foregår. Jeg vil heller ikke have det i bilen...

Jeg tror jeg er for indgroet til at sætte pris på ABS...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

newborn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Newborn SVrider
Re: ABS Bremser
« Svar #3 Dato: April 11, 2008, 01:37:00 pm »
jeg tænker også, at ABS nedbremsningen jo alligevel trækker noget i cyklen, men det er bare ikke jævnt, så med mindre det bare funker optimalt, må chancen for at ryge på røven nærmest være større hvis den aktiveres. Man må dog næsten tro det ikke er tilfældet, når det nu sidder som standard
Jeg forstår ikke mænd, der ikke kører mc - jeg har prøvet !!
Jeg forstår ikke kvinder,                       - jeg har prøvet !!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: ABS Bremser
« Svar #4 Dato: April 11, 2008, 01:40:01 pm »
Ok, troede ikke de to hjul var forbundet systemmæssigt.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: ABS Bremser
« Svar #5 Dato: April 11, 2008, 02:47:38 pm »
Ingen stoppies, da begge hjul SKAL rotere lige hurtigt.

Ingen brændere af samme årsag. Så bliver ABS'en tøsefornærmet...

Jeg har så mange gange bevist overfor mig selv at jeg både kan vurdere underlaget, og også redde cyklen hvis min vurdering viser sig at være forkert, så jeg vil gerne selv have 100% kontrol med hvad der foregår. Jeg vil heller ikke have det i bilen...

Jeg tror jeg er for indgroet til at sætte pris på ABS...

Er ikke sikker på at jeg forstår dine konklutioner...

Jeg har ABS på min K7, og der sidder en ABS-føler på både for- og baghjul. Hvis jeg aktiverer bagbremsen så hårdt at ABS'en træder til vil det jo kun påvirke baghjulet. -Og selvfølgelig ligeledes for forbremsen på forhjulet.
Der er ingen problemer i at lave brændere; det er ikke et ESP-system.

Ved ikke om man kan lave stoppies... men forhjulet drejer jo stadig rundt når man laver en stoppie, så det burde vel i princippet være muligt?

Må indrømme at jeg er glad for ABS'en. Med kun forholdsvis få km-erfaring er det beroligende at jeg ikke skal koncentrere mig om hvor hårdt jeg aktivere bremsen i en nødsituation, men kan give den fuld pedal (-og greb), og samtidig koncentrere mig om at manøvrere.

Det er tydeligt at mærke hvornår ABS-en assisterer. Det mærkes som i en bil, dvs. at grebet hhv. pedalen føles som om det pumper en smule. BMW skulle efter sigende have entroduceret en model hvor det ikke kan mærkes.
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: ABS Bremser
« Svar #6 Dato: April 11, 2008, 04:00:43 pm »
har ingen ABS, og ønsker det heller ikke. Kan dog se en fordel ved de der dumme-fejl med nedbremsning og udskridning på grus på vejen.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: ABS Bremser
« Svar #7 Dato: April 12, 2008, 03:08:56 pm »
har aldrig prøvet ABS på MC, har dog prøvet det i bil. det virker :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: ABS Bremser
« Svar #8 Dato: April 12, 2008, 03:54:22 pm »
(gad vide om k6-erne også havde ABS  :innocent:)

 Hvordan er jeres erfaringer med ABS bremserne, har I prøvet at bremse ned så den aktiverer, er det ubehageligt eller funker det bare etc etc

K6 har ikke ABS. Jeg kan jo således ikke rigtig tale med om effekkten af, at have det men må da sige at det ikke er noget jeg savner i det daglige.

Dog har jeg stadig mareridt om løst grus i et sving...Dèr tror jeg det ville være guld værd
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: ABS Bremser
« Svar #9 Dato: April 12, 2008, 04:14:03 pm »
Jeg kan fint lave brændere med min... vil du se billeder?  :mrgreen: Men stoppies.. nej det kan man ikke, ved ikke hvorfor men lidt kedeligt...  :brok:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: ABS Bremser
« Svar #10 Dato: April 12, 2008, 06:21:27 pm »
Jeg været på DMC broncekursus i dag, og jeg har i den grad lært min ABS. Man kan godt få baghjulet til at lette, men om man kan kalde det for en stoppie...det ved jeg ikke.

Men nu ved jeg at jeg ikke vil undvære  :D
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: ABS Bremser
« Svar #11 Dato: April 13, 2008, 09:06:38 am »
Jeg føler mig nu også meget tryg ved min! har set flere klip på nettet med katastrofeopbremsninger på MC med og uden abs... SÅ kan man se der er forskel!

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: ABS Bremser
« Svar #12 Dato: April 13, 2008, 01:16:28 pm »
Alle os uden ABS må nok overgive os og indrømme, at det er en sikkerhedsfaktor der bestemt har sin berettigelse! Som ganske almindelig gadekører (evt. med lidt trackday-erfaring) tror jeg ikke man skal overvurdere sine evner. Man skal vist hedde Vermuelen, Rossi eller noget andet i den stil, for at kunne have fordel af ikke at have ABS i en nødsituation. Èt er at øve hårde opbremsninger, noget andet er nok når det pludseligt og for alvor gælder! Jeg vil dog sige, at jeg ikke bryder mig om fornemmelsen i br.grebet ved normal brug. Har prøvet en kammerats Bandit 1250, og den var lidt svampet og upræcis i forhold til min SV'er.
Da der ikke er tale om anti-spin, kan man selvfølgelig lave en brænder, hvis man skulle være så dum at få den ide!  :hand: Og en stoppie burde heller ikke være noget problem. Baghjulet vil i så fald gå i ABS-mode, hvis man vel og mærke også bruger bagbremsen. Men der er selvfølgelig ikke noget, der begrænser forhjulets bremsekraft. 

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: ABS Bremser
« Svar #13 Dato: April 13, 2008, 04:00:02 pm »
Tro mig.. det er begrænset hvor meget du kan få dit baghjul til at løfte dig.. du kan ikke lave en kørende stoppie med abs... ved ikke hvorfor :brok: men det er nok af sikkerheds hensyn
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: ABS Bremser
« Svar #14 Dato: April 13, 2008, 05:45:36 pm »
find en vej med god belægning, så den ikke blokerer, tryk HÅRDT på grebet, og jeg er sikker på den vil rejse sig. Hvad skulle forhindre den i det?   :undecided:

Vil lige sige, at jeg selv er for meget kylling (og for gammel..) til at forsøge mig med stoppies, men jeg er sikker på, at hvis man vil (og tør :loser:), så kan man! Med eller uden ABS