Ingen stoppies, da begge hjul SKAL rotere lige hurtigt.
Ingen brændere af samme årsag. Så bliver ABS'en tøsefornærmet...
Jeg har så mange gange bevist overfor mig selv at jeg både kan vurdere underlaget, og også redde cyklen hvis min vurdering viser sig at være forkert, så jeg vil gerne selv have 100% kontrol med hvad der foregår. Jeg vil heller ikke have det i bilen...
Jeg tror jeg er for indgroet til at sætte pris på ABS...
Er ikke sikker på at jeg forstår dine konklutioner...
Jeg har ABS på min K7, og der sidder en ABS-føler på både for- og baghjul. Hvis jeg aktiverer bagbremsen så hårdt at ABS'en træder til vil det jo kun påvirke baghjulet. -Og selvfølgelig ligeledes for forbremsen på forhjulet.
Der er ingen problemer i at lave brændere; det er ikke et ESP-system.
Ved ikke om man kan lave stoppies... men forhjulet drejer jo stadig rundt når man laver en stoppie, så det burde vel i princippet være muligt?
Må indrømme at jeg er glad for ABS'en. Med kun forholdsvis få km-erfaring er det beroligende at jeg ikke skal koncentrere mig om hvor hårdt jeg aktivere bremsen i en nødsituation, men kan give den fuld pedal (-og greb), og samtidig koncentrere mig om at manøvrere.
Det er tydeligt at mærke hvornår ABS-en assisterer. Det mærkes som i en bil, dvs. at grebet hhv. pedalen føles som om det pumper en smule. BMW skulle efter sigende have entroduceret en model hvor det ikke kan mærkes.