Forfatter Emne: Skal jeg have nyt batteri?  (Læst 5317 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ReconDK

• Søndagskører
  • **
Skal jeg have nyt batteri?
« Dato: April 08, 2008, 08:35:50 pm »
Hejsa

Da jeg smed SVinet i vinterhi sidste år døde batteriet, dvs. det kørte flad en del gange i ugerne op til... Mit spørgsmål er, skal jeg have nyt batteri eller kan jeg nøjes med at hælde vand på???
Hvis jeg skal have nyt, er det så bare at bestille et ved Louis?

Mvh. Kasper

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Re: Skal jeg have nyt batteri?
« Svar #1 Dato: April 08, 2008, 08:58:07 pm »
Hejsa

Da jeg smed SVinet i vinterhi sidste år døde batteriet, dvs. det kørte flad en del gange i ugerne op til... Mit spørgsmål er, skal jeg have nyt batteri eller kan jeg nøjes med at hælde vand på???
Hvis jeg skal have nyt, er det så bare at bestille et ved Louis?

Mvh. Kasper

Det kunne godt lade til det... Det kommer an på hvad du har for et batteri om du kan hælde vand på... Jeg valgte bare at købe et nyt da jeg oplevede det samme med min gamle kværn. Det kostede 350 kr hos Suzuki. Det er ikke mange penge man kan spare ved at købe det over nettet. Thansen skulle også have glimrende batterier...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #2 Dato: April 08, 2008, 10:48:44 pm »
350Kr er ikke meget for en "så" vigtig del.  :)

Hvor mange gange kan man egentlig starte Grisen og derefter slukke den igen lige efter før batteriet er fladt?  :huh:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Hillerup

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: April 08, 2008, 10:57:22 pm »
Thansen har en fin veligeholdelses-lader.... Den kan måske "vække" batteriet.... Den koster 3-400,- og kan være koblet til hele tiden.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #4 Dato: April 08, 2008, 11:17:06 pm »
Hvor mange gange kan man egentlig starte Grisen og derefter slukke den igen lige efter før batteriet er fladt?  :huh:

31, men who cares???   :huh: :huh: :huh:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #5 Dato: April 09, 2008, 08:57:22 am »

31, men who cares???   :huh: :huh: :huh:

:lmao: :lmao: :lmao:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

ReconDK

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: April 09, 2008, 09:14:53 am »
Mon så ikke det er bedre med et nyt batteri, hvis en lader koster det samme?
Jeg har prøvet at lade det med start kabler og så køre en lang tur, men det hjalp ikke...

Damn det er ikke altid en fordel med en boglig uddannelse, når man knap nok er handyman nok til at skrue en skrue i  :oops:

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #7 Dato: April 09, 2008, 10:18:24 am »
jeg købte mit batt hos biltema! her fik jeg et vedligeholdelses frit GEL batt til 399,- til sammenligning kan jeg sige at Enghave ville have 750 ex moms for et batt til SVinet!
kilosvin med div udstyr...

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: April 09, 2008, 10:51:16 am »
Jeg har prøvet at lade det med start kabler og så køre en lang tur, men det hjalp ikke...

Damn det er ikke altid en fordel med en boglig uddannelse, når man knap nok er handyman nok til at skrue en skrue i  :oops:

Boglig?? Så kan du jo bare læse manualen og følge den  :D

Sæt et nyt batteri på. Gel er glimrende, og hvis Biltema eller T.Hansen har dem, så spring på dér.
Hvis der er problemer igen om en måned, skal du nok kigge nærmere på din laderegulator. Det kan du iøvrigt gøre allere nu. Mål hvor meget raketten lader med ved 4-5000 omdr/min. Det skal gerne være 14,5v eller deromkring.

ReconDK

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: April 09, 2008, 11:46:00 am »
Nogen der kan sende et specifikt link herfra evt.?

http://www.thansen.dk/products.asp?c=1735937677&n=-1514325739

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #10 Dato: April 11, 2008, 11:52:43 pm »
at vække et batteri holder vist ikke i længden,,,,,,,   ville købe nyt,,,,,, så man slipper for problemer...... det er livet for kort til,,,, og man vil ærgre sig hvis det skete på en tur ud over stepperne og man stod på lars tyndskids mark og ikke kunne få liv igen
nu med yamaha fz1 2008

ReconDK

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: April 16, 2008, 09:33:05 am »
Ja, nu kan jeg jo ikke lige finde manualen. Så hvis der er nogen der har data om hvilket batteri jeg skal bruge, får de en HighFive eller noget. Herfra!

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: April 16, 2008, 10:14:31 am »
Ja, nu kan jeg jo ikke lige finde manualen. Så hvis der er nogen der har data om hvilket batteri jeg skal bruge, får de en HighFive eller noget. Herfra!

http://www.thansen.dk/products.asp?c=1646328671&n=1432334946

Nunmmer to ser ud til at være et YTX-12BS og det passer fint overens med Google og SV650 K3+

Jacob

• Roadracer
« Svar #13 Dato: April 16, 2008, 12:27:51 pm »

Boglig?? Så kan du jo bare læse manualen og følge den  :D

Sæt et nyt batteri på. Gel er glimrende, og hvis Biltema eller T.Hansen har dem, så spring på dér.
Hvis der er problemer igen om en måned, skal du nok kigge nærmere på din laderegulator. Det kan du iøvrigt gøre allere nu. Mål hvor meget raketten lader med ved 4-5000 omdr/min. Det skal gerne være 14,5v eller deromkring.

Hva fan' regner du med Niller? Når vi er nogle der ikke engang kan finde ud af at skifte batteri, så kan vi sq da heller ikke måle hvad det nu er du vil ha der skal måles uden en ORDENTLIG manual  :mrgreen:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

ReconDK

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: April 17, 2008, 12:19:57 pm »
Hejsa... Så fandt jeg sku endelig manualen... Til info så er det et 12V 36kC (10Ah)/10 HR... Ja ja det er nok rigtigt nok  :huh: