Forfatter Emne: dampsky fra motor i regnvejr  (Læst 5313 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norton

  • Gæst
dampsky fra motor i regnvejr
« Dato: April 08, 2008, 08:24:40 pm »
Hej var lige røget ind i det triste regnvejr da jeg kørte fra arbejdet i eftermiddags og det var selvfølgelig trals. Men det mest irriterende var at når man holdt stille ved rødt lys eller kø så stod der en dampsky lige op i hoved på mig da regnvandet ramte køleren og udstødningen og det var der hele tiden når man skulle holde stille. Er der andre der har samme problem og hvad gør i eventuelt ved problemet,hvis man kan gøre noget.Mvh Norton :(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #1 Dato: April 08, 2008, 08:59:45 pm »
Hej var lige røget ind i det triste regnvejr da jeg kørte fra arbejdet i eftermiddags og det var selvfølgelig trals. Men det mest irriterende var at når man holdt stille ved rødt lys eller kø så stod der en dampsky lige op i hoved på mig da regnvandet ramte køleren og udstødningen og det var der hele tiden når man skulle holde stille. Er der andre der har samme problem og hvad gør i eventuelt ved problemet,hvis man kan gøre noget.Mvh Norton :(

Har oplevet det samme... Det er jo ikke rigtigt noget man kan gøre... Motoren bliver våd og så damper det...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

El Bola

  • Gæst
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #2 Dato: April 08, 2008, 09:18:19 pm »
Hej var lige røget ind i det triste regnvejr da jeg kørte fra arbejdet i eftermiddags og det var selvfølgelig trals. Men det mest irriterende var at når man holdt stille ved rødt lys eller kø så stod der en dampsky lige op i hoved på mig da regnvandet ramte køleren og udstødningen og det var der hele tiden når man skulle holde stille. Er der andre der har samme problem og hvad gør i eventuelt ved problemet,hvis man kan gøre noget.Mvh Norton :(

Har oplevet det samme... Det er jo ikke rigtigt noget man kan gøre... Motoren bliver våd og så damper det...


der er faktisk en løsning.

la vær med at køre i regnvejr


nej bare gas. men jeg vil sige det samme som ham skurken der.....

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #3 Dato: April 08, 2008, 10:41:03 pm »
Har først oplevet det da jeg stillede den efter en tur i en smule fugtigt vejr.. Første tanke var at jeg havde kørt den godt, men så kom jeg i tanke om jeg lige havde fået den, så nok ikke havde turde røre så meget på håndtaget alligevel  :lol:

Det er nok meget normalt skal du se :) Min er med kåbe, gør måske en forskel mht stop ved rødt lys.  :huh:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #4 Dato: April 08, 2008, 11:13:22 pm »
 :whatever: (yes endelig et sandt SVin :mrgreen: :orkester: )
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

norton

  • Gæst
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #5 Dato: April 08, 2008, 11:21:22 pm »
Nu har jeg fuldkåbe på,men tænkte på om der findes en slags forskærm forlænger i en eller anden sammenhæng,måske det kunne tage noget af det. Jeg lagde også mærke til da jeg var kommet hjem fra min tur som kun er på fjorten kilometer at det har sprøjtet helt op under tanken og indersiden af kåben. Så den trænger gevaldigt til en omgang vask.På trods af den forholdsvis  korte tur og med en gennemsnits hastighed på ca 50 km i timen så ligner svinet noget der har været ude at køre på en motorkrossbane. Så i morgen hvis det bliver godt vejr piller jeg kåben af og løfter tanken op og så står den ellers på vask og kædesmøring. Normalt køre jeg ikke i regnvejr hvis jeg kan undgå det netop pga det arbejde der medfølger bagefter og fordi konen engang imellem skal bruge bilen,men sådan er det jo. :) :)

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #6 Dato: April 08, 2008, 11:27:28 pm »
Har taget 220 km i regn uafbrudt... det gør jeg sgu heller ikke igen! Damp ved hvert stop... også dem på tanken for at få varmen i fingrene og vride handskerne :)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #7 Dato: April 09, 2008, 08:37:07 am »
tja - hvis motoren kommer op på 100c grade og man så stopper så koger vandet der siddet på radiatoren - synes ik der gange jeg har checket at det er fra selve motorblokken dampen kommer fra
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #8 Dato: April 09, 2008, 08:42:08 am »
Nu har jeg fuldkåbe på,men tænkte på om der findes en slags forskærm forlænger i en eller anden sammenhæng,måske det kunne tage noget af det. Jeg lagde også mærke til da jeg var kommet hjem fra min tur som kun er på fjorten kilometer at det har sprøjtet helt op under tanken og indersiden af kåben. Så den trænger gevaldigt til en omgang vask.På trods af den forholdsvis  korte tur og med en gennemsnits hastighed på ca 50 km i timen så ligner svinet noget der har været ude at køre på en motorkrossbane. Så i morgen hvis det bliver godt vejr piller jeg kåben af og løfter tanken op og så står den ellers på vask og kædesmøring. Normalt køre jeg ikke i regnvejr hvis jeg kan undgå det netop pga det arbejde der medfølger bagefter og fordi konen engang imellem skal bruge bilen,men sådan er det jo. :) :)

du kan godt få en forlænger til forskærmen. Hvor meget den hjælper på svineri ved jeg ikke, men ældre SVin hor oplevet problemer med forreste cylinder i regnvejr, og da skulle den hjælpe.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #9 Dato: April 09, 2008, 09:15:30 am »
Min mening er at forskærmsforlængeren er guld værd. Det sviner MEGET mindre op på køleren , (heller ikke mange stenslag der smadrere køleribber). Bedste plastikdel jeg har købt til SVinet :thumbsup: :thumbsup:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #10 Dato: April 09, 2008, 09:31:18 am »
Har taget 220 km i regn uafbrudt... det gør jeg sgu heller ikke igen! Damp ved hvert stop... også dem på tanken for at få varmen i fingrene og vride handskerne :)

Min bror og jeg kørte engang hjem fra Stockholm, i et hug(optankninger undtaget:p).. Det regnede alle 650 km! Det var fandme noget af det fladeste jeg nogensinde har oplevet. Jeg tror aldrig jeg har været så våd før. Ikke engang når jeg har været ude og bade..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

varmer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #11 Dato: April 09, 2008, 01:27:51 pm »
Har taget 220 km i regn uafbrudt... det gør jeg sgu heller ikke igen! Damp ved hvert stop... også dem på tanken for at få varmen i fingrene og vride handskerne :)

Min bror og jeg kørte engang hjem fra Stockholm, i et hug(optankninger undtaget:p).. Det regnede alle 650 km! Det var fandme noget af det fladeste jeg nogensinde har oplevet. Jeg tror aldrig jeg har været så våd før. Ikke engang når jeg har været ude og bade..

Fladeste... <-- hahaha

norton

  • Gæst
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #12 Dato: April 09, 2008, 07:50:15 pm »
Ok jeg må have fat i sådan en forskærmforlænger. Det er rigtig at både køleren og oliekøleren sidder temlig udsat hvis der bliber slynget en sten op i, ikke fordi jeg tror at der sker noget på kort sigt, men på længere sigt bliver køleripperne deformeret.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #13 Dato: April 10, 2008, 08:13:14 am »
Ok jeg må have fat i sådan en forskærmforlænger. Det er rigtig at både køleren og oliekøleren sidder temlig udsat hvis der bliber slynget en sten op i, ikke fordi jeg tror at der sker noget på kort sigt, men på længere sigt bliver køleripperne deformeret.

http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html

Se 7'e nederste link i hejre menu...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Dunant

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
    • http://www.dfmc.dk/?id=223
Re: dampsky fra motor i regnvejr
« Svar #14 Dato: April 11, 2008, 07:47:41 am »
Har taget 220 km i regn uafbrudt... det gør jeg sgu heller ikke igen! Damp ved hvert stop... også dem på tanken for at få varmen i fingrene og vride handskerne :)


Jeg har også kørt + 200km (237 for at være præcis) i styrtende regnvejr, men det var km/t ! :twisted: på vej ind mod Braunsweig, så er der var ingen problemer med damp.

Tag jer sammen!
Kan man ikke tage mosten så køb en kadet :loser:
Tude-dyr

Dun@nt
KiloSFau'S k3
Mod: Kåbebund, Hugger, FenderFjerner, Devil potter SB2 poleret Alu.