Forfatter Emne: Dæk montering..  (Læst 2089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jesper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Dæk montering..
« Dato: April 06, 2008, 10:12:49 pm »
Jeg skal montere et nyt bagdæk på min sv 1000s. Og det er kommet hjem. Men er der normalt ikke et mærke på siden af dækket der skal være ud for ventilen.. For jeg kan ikke noget på det. Det er et michelin Pilot Sport. Jeg har adgang til dækapperat men hvad med afballancering hvordan klare i det, læste noget med et par ølkasser her inde en gang..
Da bag hjullet er afmonteret vil jeg kontrolere bagdæmperen og evt. Justerer den. I værksteds manualen skal den måle 199,5 standart uden belastning men hvad er jeres erfaring med det..
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Dæk montering..
« Svar #1 Dato: April 07, 2008, 09:43:00 am »
Jeg stikker min baghjulsaksel igennem hjulet og ind i et beslag jeg har lavet til min skruestik - men den med ølkasserne er mindst lige så god. Det handler bare om at hjulet skal kunne svinge frit - så kan det afbalanceres.

Mht. din bagdæmper, så skal den jo justeres mens den sidder på cyklen. Fjederforspænding skal justeres efter din vægt, og ud og inddæmpning skal justeres efter din kørestil.
Du kan vist nok finde grundindstillingerne i din manual, så dem ville jeg gå ud fra til at starte med. Du kan med fordel gå ud fra det her skema når du skal finjustere : http://hyperpro.dk/troubleshooting.htm
og husk ikke at pille ved flere ting ad gangen, for så bliver det hele hurtigt forvirrende.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

jesper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Re: Dæk montering..
« Svar #2 Dato: April 08, 2008, 11:50:38 pm »
Jeg stikker min baghjulsaksel igennem hjulet og ind i et beslag jeg har lavet til min skruestik - men den med ølkasserne er mindst lige så god. Det handler bare om at hjulet skal kunne svinge frit - så kan det afbalanceres.

Mht. din bagdæmper, så skal den jo justeres mens den sidder på cyklen. Fjederforspænding skal justeres efter din vægt, og ud og inddæmpning skal justeres efter din kørestil.
Du kan vist nok finde grundindstillingerne i din manual, så dem ville jeg gå ud fra til at starte med. Du kan med fordel gå ud fra det her skema når du skal finjustere : http://hyperpro.dk/troubleshooting.htm
og husk ikke at pille ved flere ting ad gangen, for så bliver det hele hurtigt forvirrende.
Takker for svar  :thumbsup: super link til hyperpro. Så må jeg igang
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Dæk montering..
« Svar #3 Dato: April 09, 2008, 12:07:53 am »
Jeg skal montere et nyt bagdæk på min sv 1000s. Og det er kommet hjem. Men er der normalt ikke et mærke på siden af dækket der skal være ud for ventilen.. For jeg kan ikke noget på det. Det er et michelin Pilot Sport.

Michelin bruger ikke de der prikker. Du sætter bare dækket som du har lyst (dog skal rotationen gå i den rigtige retning  :wink:)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(