http://www.mcspecialisten.dk/default.asp?clicked=2336
det er min de bruger på hjemmesiden der... og det er jo både med pc, filter og potter. Som du kan se er der ikke noget knæk mellem 3 og 4000. Den er også noget jævnrere længere oppe.
Men vi er helt enige, der er mange knaster
Det er faktisk lige dét, jeg vil frem til.
Alle PC rulninger viser en lille effektforøgelse, men kun EFTER montering af div. filtre og udstødninger.
Altså ikke en reel test med en standard cykel før og efter PC.
Og heller ikke en før og efter PC med div. modifikationer.
Altid EFTER div. modifikationer MED PC.
Og det synes jeg er at vildlede folket, når man samtidig napser lambdasonden af, og smider en O2 eliminator på, så ECU´en kan snydes til en federe blanding.
Ellers kan Mr. Dyno nemlig ikke få SVinet til at gå ordentligt - altså med lamdasonde og PC.
De to ting spiller ikke sammen.
Fair nok, men de 5 heste hentes sikkert alene på filter/udst.
Kurven, som linkes til, ændrer jo heller ikke karakter - blot hæves den en anelse.
Netop derfor tror jeg på optimering af den org. ECU som det bedste bud sammen med de potter, som vi alle stopper på alligevel.
Og så synes jeg stadig det er pissedyrt for sådan en tur hos DOT-E.
Alternativt kan man, til nogle modeller, tilkøbe sig et tændingsmodul, som forskyder tændingen op til 10 grader.
Men der er ikke megen idé i, at forskyde tændingen 10 grader over hele spektret.
Modellen går ikke ret godt i tomgang med 10 graders ekstra fortænding.
Tændingen skal tilpasses op igennem hele registret, før den ønskede effekt kan opnåes, og oktantallet er bestemt ikke ligegyldigt i dén henseende.
Jeg savner nogle små Japsere, som kan trylle tændingen frem til max. fortænding, når man kører på 97 oktan benz.
Den må klirre en anelse, hvis man vrider rullen under 3000 o/min - ellers skal den bare trække fra land
Og inden har vi naturligvis ændret modstanden i gearskifteføleren