Forfatter Emne: Luft i dæk  (Læst 8966 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Luft i dæk
« Svar #15 Dato: April 02, 2008, 04:48:22 pm »
Husk at dem på tankstationen kan pumpe luft ud af begge ender af hovedet. Det var en stor opdagelse for mig da jeg fandt ud af det.  :-)

Dejligt med de dage hvor der går et lys op for folk  8)

mener der stod 36/36 psi på min kædeskærm ved solokørsel.

Hehe, jep. For nu at citere Jules i Pulp Fiction: "I had what alcoholics used to refer to, as a moment of clairity."
præcis :afro:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Luft i dæk
« Svar #16 Dato: April 02, 2008, 05:51:16 pm »
Hvordan er omregningsfaktoren fra psi til bar, og omvendt???
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Kristensen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 78
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7347
Re: Luft i dæk
« Svar #17 Dato: April 02, 2008, 06:41:10 pm »
Tak for de mange (og til tider kreative) bud...  :?

Jeg vil prøve at bøje ventilen og hvis det ikke dur, giver jeg skurkenfradallas' ide med at lirke pumpe-dimsen ind bag skiverne et forsøg  :undecided:

Det virker umiddelbart som om der ikke lige er en nem løsning....

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Luft i dæk
« Svar #18 Dato: April 02, 2008, 09:41:30 pm »
Hvordan er omregningsfaktoren fra psi til bar, og omvendt???

en lille side der kan konvertere

http://www.kaih.dk/psibar.htm
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Luft i dæk
« Svar #19 Dato: April 03, 2008, 12:50:53 pm »
Hvordan er omregningsfaktoren fra psi til bar, og omvendt???

1 bar = 14.5 psi
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Luft i dæk
« Svar #20 Dato: April 03, 2008, 06:30:14 pm »
bruger bla. dem fra tankstationen.  Men det er da korrekt at ikke alle tankstationer har nogen der er kompatible, med et store forhjuls bremseskiver  :D - prøv at køre videre til næste tank

Hvad er det så dæktrykket skal være i henholdsvis SV6½ og SV1K?

Synes nemlig at mit dæktryk var højere, end da jeg satte den ind... Men det må være mig der husker forkert.

Det skal gerne stå på siden at dækkene...
Det er makstryk der står der.

Jeg kører i øjeblikket med 2,1 for og bag, og med 2,3 til sommer. (jo højere tryk jo mindre varme bliver dækkene og om sommeren giver det mindre slid med højere tryk i dækkene, men det koster lidt på grebet, og på hvor lang tid de er om at være varme)

Kører også med 2,1 både for og bag så længe der er så koldt.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Luft i dæk
« Svar #21 Dato: April 03, 2008, 08:14:05 pm »
For en grisling er det 33 psi foran og 36 psi bagpå.. i hvert fald på min K8

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Luft i dæk
« Svar #22 Dato: April 04, 2008, 06:30:15 am »
Man bør sikre sig korrekt lufttryk, men om det er lidt over eller lidt under der foreskrevne er ikke så vigttigt.
Men af hensyn til din egen sikker hed og ikke mindst sliddet på dine dæk så er essentielt at checke en gang imellem
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Luft i dæk
« Svar #23 Dato: April 04, 2008, 09:43:49 am »
.... Mener at der står 2,5 bar i både for og bag på en SV1000 - op til 2,8 hvis man har sin fede moster med bagpå... Men det må i hellere lige dobbelt-checke!

Man kan altså godt liiige få kontakt med ventilen hvis man holder pumpe-stangenhelt ind bagved bremseskivenså den mere eller mindre ligger op ad dækket. Ellers kan jeg anbefale Statoil på Strandboulevarden /KBH Ø.

korrekt, dog må min moster være tykkere 2,9 bar :lmao: :lmao: :lmao: