Forfatter Emne: Prograsive fjedre?  (Læst 5958 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #15 Dato: April 02, 2008, 04:45:07 pm »
Jeg syns min maskine er ok med standard, men har heller aldrig prøvet andet. Er der ikke nogen der komme med nogle før/efter historier, der kan anskueliggøre fordele.

hvad er bedre efter, hvad manglede før?
« Senest Redigeret: April 02, 2008, 04:46:54 pm af Big G »
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #16 Dato: April 02, 2008, 04:52:22 pm »
Har selv overvejet om jeg skal have det i, men så faldt jeg over den her artikkel. Og når K-tech fra BSB siger som i artiklen, tja så med de evner og kun kørsel på landevej, så tror jeg bare det forbliver standard!

http://www.jhsracing.co.uk/archive/03-1000/articles/images/smaller_pp4.JPG
Det er i første kollone, altså til venstre det står, og resten i anden kolonne..


Hele artiklen er her

http://www.jhsracing.co.uk/archive/start.htm

tryk på SV 1000 der kommer alle anmeldelser

det anmeldelsen fra Superbike mart 2004
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #17 Dato: April 02, 2008, 04:58:19 pm »
Har selv overvejet om jeg skal have det i, men så faldt jeg over den her artikkel. Og når K-tech fra BSB siger som i artiklen, tja så med de evner og kun kørsel på landevej, så tror jeg bare det forbliver standard!

http://www.jhsracing.co.uk/archive/03-1000/articles/images/smaller_pp4.JPG
Det er i første kollone, altså til venstre det står, og resten i anden kolonne..


Hele artiklen er her

http://www.jhsracing.co.uk/archive/start.htm

tryk på SV 1000 der kommer alle anmeldelser

det anmeldelsen fra Superbike mart 2004
Ja det må du nok sige, så skal jeg heller ikke kaste penge efter det. Der er jo nok af andre ting at bruge pengene på.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #18 Dato: April 02, 2008, 05:39:39 pm »
Måske I lige skulle kaste et blik på www.hyperpro.dk og læse under produkter, fjedre.


SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #19 Dato: April 02, 2008, 05:48:17 pm »
ja hvis vi kigger på hyperpro's hjemmeside, så skriver de nok at vi skal have dem... Det jeg hæftede mig ved i den artikkel er at de sender Kilo SV ind til et firma for at forbedre affjedringen, de lever af at lave sådan noget, de sender den tilbage til JHS, med beskeden om at der er sgu ikke noget i vejen med kilo SV affjedring!
Med mindre det blot var for at læse hvad progressive fjedre er selvfølgelig :blink:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #20 Dato: April 02, 2008, 09:43:35 pm »
ja hvis vi kigger på hyperpro's hjemmeside, så skriver de nok at vi skal have dem... Det jeg hæftede mig ved i den artikkel er at de sender Kilo SV ind til et firma for at forbedre affjedringen, de lever af at lave sådan noget, de sender den tilbage til JHS, med beskeden om at der er sgu ikke noget i vejen med kilo SV affjedring!
Med mindre det blot var for at læse hvad progressive fjedre er selvfølgelig :blink:

sådan læser jeg det også, gav dog mine ben lidt hårdere indstillinger, da jeg syntes de var lidt bløde ab fabrik.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #21 Dato: April 02, 2008, 10:03:40 pm »
Affjedringen på en sv´er stinker!!!!

Hvis han ikke kunne mærke forskel på standard og eftermonterede fjedre så burde han ikke køre mc!  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #22 Dato: April 03, 2008, 12:06:06 am »
WP progressive forgaffel fjedre for ca 1300kr incl. montering og olie.
MEGET bedre end original Old Skool fjedre.
Om de er bedre end Hyperpro ?

Og JHS - de sælger Avon dæk - det opfatter jeg som at anbefale Avon - nogen der kører med Avon - jeg gjorde og det gjorde ondt(Avon AZZARO).
Nu med Flystøj

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #23 Dato: April 03, 2008, 01:27:31 am »
Affjedringen på en sv´er stinker!!!!

Hvis han ikke kunne mærke forskel på standard og eftermonterede fjedre så burde han ikke køre mc!  :rolleyes:

X2, medmindre han kun har kørt LIGEUD på den...og med max 100 kmt  :mrgreen:
« Senest Redigeret: April 03, 2008, 01:33:17 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #24 Dato: April 03, 2008, 07:07:35 am »
WP progressive forgaffel fjedre for ca 1300kr incl. montering og olie.
MEGET bedre end original Old Skool fjedre.
Om de er bedre end Hyperpro ?

Og JHS - de sælger Avon dæk - det opfatter jeg som at anbefale Avon - nogen der kører med Avon - jeg gjorde og det gjorde ondt(Avon AZZARO).
Om det er WP eller Hyperpro kommer ud på 1. der kan du ikke mærke forskel på vores nivau.  :blink:

Jeg har prøvet at køre på avondæk (som jeg havde fået) men jeg hev dem af efter 2-300 km, da de ikke havde greb på siderne.  :shock:
Læs: Jeg kan ikke anbefale dem!!!!!
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

  • Gæst
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #25 Dato: April 03, 2008, 07:54:34 am »
Jeg kan sige at min kilo SV´er var ustabil hvis man kørte 170+, ustabil hvis man giver den
lidt gas ud af svingene. Jeg brugte rigtig meget tid på at justere standard affjefringen men
det blev aldrig rigtig godt. Jeg skal lige sige at jeg vejer ca. 70 kg.
Da jeg skiftede til progressive fjedre blev SVinet helt stabil under alle forhold, der er altså meget
stor forskel. Jeg var også lidt betænkelig over om det nu kunne betale sig at skifte fjedre og hvor
meget det egentlig ville hjælpe, men som jeg har skrevet tidligere...det er de bedste penge jeg har
brugt på SVinet. 

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #26 Dato: April 03, 2008, 09:57:07 am »
Progresive fjedre ? hvad er det og hvordan vikrer de ?


Mvh Henrik

Se hvad Big G har skrevet  :blink:

Det skal også siges at jeg også har progressive fjedre på banecyklen (og glæder mig til at prøve det).
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #27 Dato: April 03, 2008, 10:53:17 am »
Det er jo bare konge hvis det virker, ingen tvivl om det :D
Jeg spærrede bare lige øjnene op en gang, at når et firma der laver affjedring og dæmpning til British Super Bike, sender dem tilbage med den kommentar.
Men der står også at det er taget fra den gamle gixxer 600, og der er progressive fjedre i??
Passer det eller er det en liniær dæmpning der er i??


Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #28 Dato: April 03, 2008, 11:17:02 am »
Alle Suzukier (og sikkert også alle andre cykler) leveres med almindelige lineære fjedre.

Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Prograsive fjedre?
« Svar #29 Dato: April 03, 2008, 01:22:09 pm »
Alle Suzukier (og sikkert også alle andre cykler) leveres med almindelige lineære fjedre.



SV1000S K3 leveres med totrins linære fjedere (to forskellige fjedere der er sat sammen) i forgaflen og linær på bagdæmperen, k4,5,6,7 og 8 ved jeg ikke om er anderledes ( se evt. værkstedsmanualen)

Jeg havde præcis samme oplevelse som Rene T, både før og efter installation af progressive fjedere.
« Senest Redigeret: April 03, 2008, 01:26:40 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir