Forfatter Emne: Hjælp Xenon!  (Læst 5493 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #15 Dato: April 04, 2008, 08:16:29 pm »
De fleste vælger kun at sætte Xenon i nærlyset da du (hvis du installerer i både nær- og fjernlyset) mister evnen til at "kippe" med lyset. Xenon er gerne et par sekunder om at varme op (og nå fyld styrke) så du kan ikke "kippe" med lyset.

/bo
Med et Bi-xenon lys er der fuld blus på pæren hele tiden, man flytter bare pærens placering når man blænder op. Derved er det faktisk hurtigere end en almindelig H4 pære som først skal tænde når der skiftes.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #16 Dato: April 04, 2008, 09:37:06 pm »
hvordan virker det med bi Xenon op og ned blænding ?
trækker den pæren frem og tilbage det kan vel høres eller hvordan ?


Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #17 Dato: April 05, 2008, 12:11:59 am »
hvordan virker det med bi Xenon op og ned blænding ?
trækker den pæren frem og tilbage det kan vel høres eller hvordan ?


Mvh Henrik

Pæren er stationær men der sidder en lille skærm som bevæger vha. en elektromagnet når du blænder op for det lange lys.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #18 Dato: April 05, 2008, 10:19:55 am »
Tak for svaret  :thumbsup:

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #19 Dato: April 05, 2008, 10:26:47 am »
Hvis du køber xenon hos everlight så ville jeg anbefale dig slimline ballaster, for de er ikke så svære at finde plads til.(har ikke set alm. ballaster)
og så vil et bil sætinkl. slimline koste omkring 2100 inkl. fragt
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #20 Dato: April 06, 2008, 01:22:22 pm »
Okay, tak for tippet.

Går nemlig selv og overvejer at smide et 6000K sæt på...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #21 Dato: April 07, 2008, 06:24:17 pm »
http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=6037&sub=1073

Faldt lige over dette her... Kunne være der var nogen, med N-modellerne som måske kunne bruge det... Der er jo ikke så meget plads på dem  :loser:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #22 Dato: April 07, 2008, 07:22:03 pm »
TILFØJELSE!!!!!!!

Nu skrev jeg plug and play men..........
Ha forsøgt mig her til aften at montere og det er ikke så lige til, da der er en del som skal laves om på ledningsnettet, fordi det selvfølgelig er lavet til en bil.
Så måske er 2 gange motorcykel kittet bedst?? Lidt dyre men måske nemmere at tilpasse.

Monterede lige den ene for at se forskellen og den er for VILD!!!!!!!!! fik ikke taget et billede, men skal nok når jeg endelig for det monteret.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #23 Dato: April 07, 2008, 10:14:38 pm »
TILFØJELSE!!!!!!!

Nu skrev jeg plug and play men..........
Ha forsøgt mig her til aften at montere og det er ikke så lige til, da der er en del som skal laves om på ledningsnettet, fordi det selvfølgelig er lavet til en bil.
Så måske er 2 gange motorcykel kittet bedst?? Lidt dyre men måske nemmere at tilpasse.

Monterede lige den ene for at se forskellen og den er for VILD!!!!!!!!! fik ikke taget et billede, men skal nok når jeg endelig for det monteret.

Er de to kittes ikke det samme, bort set fra at mc-kittet er halveret?... 1 ballast og 1 pære
« Senest Redigeret: April 07, 2008, 11:47:49 pm af Razz S »
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #24 Dato: April 08, 2008, 08:38:39 am »
Nej det tror jeg ikke, men du skal nok finde plads til mere hardware med MC kittene.

Pære, balaster og relæger er ens fra højre til venstre, men controlleren er ledningerne laves så kittet sidder i den ene side og så trækkes ledningen til den anden side langs fronten på bilen. og så er afstanden til den tætteste pære latterlig kort, så plus kan kun nå hvis alt ledning muligt strækkes, og det ville jo aldrig holde!?

Ville man kunne tage plus og minus fra den originale ledning til pærene, eller skal de trækkes til batteriet?   
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #25 Dato: April 08, 2008, 10:36:31 am »
TILFØJELSE!!!!!!!

Nu skrev jeg plug and play men..........
Ha forsøgt mig her til aften at montere og det er ikke så lige til, da der er en del som skal laves om på ledningsnettet, fordi det selvfølgelig er lavet til en bil.
Så måske er 2 gange motorcykel kittet bedst?? Lidt dyre men måske nemmere at tilpasse.

Monterede lige den ene for at se forskellen og den er for VILD!!!!!!!!! fik ikke taget et billede, men skal nok når jeg endelig for det monteret.

Er de to kittes ikke det samme, bort set fra at mc-kittet er halveret?... 1 ballast og 1 pære


Jeg tror bestemt at det sæt jeg linkede til er to ens kit. På min N passede det perfekt med ledningslængden.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #26 Dato: April 08, 2008, 12:58:05 pm »
TILFØJELSE!!!!!!!

Nu skrev jeg plug and play men..........
Ha forsøgt mig her til aften at montere og det er ikke så lige til, da der er en del som skal laves om på ledningsnettet, fordi det selvfølgelig er lavet til en bil.
Så måske er 2 gange motorcykel kittet bedst?? Lidt dyre men måske nemmere at tilpasse.

Monterede lige den ene for at se forskellen og den er for VILD!!!!!!!!! fik ikke taget et billede, men skal nok når jeg endelig for det monteret.

Er de to kittes ikke det samme, bort set fra at mc-kittet er halveret?... 1 ballast og 1 pære


Jeg tror bestemt at det sæt jeg linkede til er to ens kit. På min N passede det perfekt med ledningslængden.

Er de ballaster svære at finde plads til?... Jeg overvejer at gemme dem i front kåben. Den har du jo selvfølgelig ikke, og har derfor måtte finde et andet sted.
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #27 Dato: April 08, 2008, 11:11:02 pm »
det kan vel høres eller hvordan ?

Højst sandsynligt hvis motoren er slukket, men når du kører hører du det ikke.

Find en bil med det og vip med det lange lys når den er slukket - så kan du høre det. Jeg prøvede det på en klam Touran jeg var ude at kigge på med en kammerat. Jeg troede det var relæet til det lange lys, men det var pladen/pæren/whatever der flyttede sig.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(