Forfatter Emne: Hjælp Xenon!  (Læst 5496 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Hjælp Xenon!
« Dato: April 01, 2008, 08:32:18 am »
Har lige fået mit nye xenon fra everlight.dk, men..... :(

Prøvede at mont. igår direkte på min bils batt. som jeg ville have monteret den på bilen, men ingen liv, det virker vel bare usandsynligt at begge pære, balaster og kontrolboksen er gået??

Mont. ledninger som de nu engang kan sidde, for der er kun en måde ser det ud til, så sluttede jeg de to minus til minus på min bil og den ene plus til plus, og så burde man vel kunne få lys hvis man forbinder to af polerne på den boks som styre langt og kort lys?? (telescop pære)

En har skrevet at han byttede om på plus og minus på balasterne og så virkede de, det kan vel ikke være rigtigt? prøvede men virkede heller ikke.

Nogle gode ide'er??
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #1 Dato: April 01, 2008, 10:32:25 am »
Har du tjekket om du har sprunget en sikring. Et xenon tager en del strøm i starten.

Jeg skrev at jeg byttede om på plus og minus til ballasten. Det var fordi jeg heller ike kunne få det til at virke men leverandøren sagde at jeg skulle prøve det først - hvis det ikke hjalp ville han selvfølgelig bytte ballasten. Stikkene til ballasten var heldigvis ens så det var nemt at bytte dem rundt.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #2 Dato: April 01, 2008, 10:50:58 am »
jeps begge sikringer er ok. prøvede at vende stikkene men det virkede ikke tilsyneladende?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #3 Dato: April 01, 2008, 11:25:45 am »
prøv at snakke med everlight først, ring til dem og hør, de må
jo vide noget om det...

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #4 Dato: April 01, 2008, 02:23:00 pm »
De tager først tlf. efter kl 17.00.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #5 Dato: April 01, 2008, 03:31:19 pm »
Sjovt man hører tit om folk der har problemer med monteringen af xenonkits. Har selv monteret to sæt med succes. Begge sæt har været beregnet til biler og første sæt kom også på min gamle vogn. Det er ca 3 år siden og i vinter monterede jeg et sæt på SVinet.
Det er jo bare plug´n´play men det hjælper jo ikke når pisset stadig ikke lyser.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #6 Dato: April 01, 2008, 03:58:06 pm »
nej det er rimelig frustrerende!!!!!!! :huh: :(
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #7 Dato: April 02, 2008, 07:13:43 am »
De mente ikke det lød sandsynligt at det hele ikke virkede, altså pære, balaster og kontroller?
og at jeg skulle prøve mig frem med at bytte om på polerne.

Hmm det er skide irriterende!! skulle jo være plug and play kit, altså lige til at mont.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #8 Dato: April 03, 2008, 10:17:29 am »
Jeg er et kvaj!!!!!! :D

Som et lyn fra en skyfri himmel, gik det op for mig hvorfor det ikke virkede, når jeg stod med det på værkstedsbordet og på min bil.
Kittet indeholder:

2 pære
2 Slimline Balaster
1 Kontroller
Div.

Fra kontrolleren går der en plus ledning og ledniger ud til balasterne og "styre ledningerne" (styre telescope enheden i pære) som giver langt og kort lys, ud over det gik der et 3 polet stik, som jeg troede skulle på et relæ.

Det jeg gjorde først far at tilslutte plus og minus til an 12v lader, og så tog jeg en stump ledning og satte mellem 2 af polerne, for det er jo normalt det et relæ gør, tror jeg?

Derefter prøvede jeg det samme på min bil, stadig ved at prøve at snyde dette relæ, ved bare at skabe forbindelse mellem 2 poler.

Den rigtige måde!!:
Stik, plus og minus monteret som før, men dette 3 polet stik, skal i det stik som sidder på original pæren, som selvfølgelig styre om lyset skal være tændt eller slukket, langt eller kort lys!

DERFOR ER DETTE FANTASTISKE KIT FRA EVERLIGHT.DK SELVFØLGELIG ET PLUG and PLAY KIT!!!!!!
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #9 Dato: April 03, 2008, 01:49:10 pm »
Godt gået MNT :respekt: godt du selv fandt ud af det...
så det er meget nemt at montere ??
glæder mig til at se det på
Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #10 Dato: April 04, 2008, 12:04:30 pm »
HA HA :D Så snakker vi vist ikke mere om det!

Men få da endelig taget nogle billeder så vi kan se det monteret...

/bo
MC-løs :-/

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #11 Dato: April 04, 2008, 01:48:29 pm »
Jeg har lige et spørgsmål det sådan et Xenon sæt...

Og nu kan det godt være jeg spørger meget dumt  :innocent:

Men ved køb af et sæt, får man følgende:
1 stk. HID 35 W xenon pære
1 stk. aluminiumsballast 12V
1 stk. ledningssæt
1 stk. monteringsramme
1 stk. skrue med tilhørende skive og møtrik
3 stk. nylonstrips
1 stk. monteringsmanual

Vil det sige man skal købe 2 sæt, da vi jo har 2 forlygter...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #12 Dato: April 04, 2008, 02:08:40 pm »
Jeg har lige et spørgsmål det sådan et Xenon sæt...

Og nu kan det godt være jeg spørger meget dumt  :innocent:

Men ved køb af et sæt, får man følgende:
1 stk. HID 35 W xenon pære
1 stk. aluminiumsballast 12V
1 stk. ledningssæt
1 stk. monteringsramme
1 stk. skrue med tilhørende skive og møtrik
3 stk. nylonstrips
1 stk. monteringsmanual

Vil det sige man skal købe 2 sæt, da vi jo har 2 forlygter...

Ja, det kan man sige men køb et sæt til en bil. Det er billigere. http://www.nic-tec.com/product.asp?product=36&sub=2&page=1
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #13 Dato: April 04, 2008, 02:35:46 pm »
Okay, ja det kan man så vælge at gøre...

Det virker bare fuldstændig åndsvagt at lave et "sæt" til kun 1 lygte...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Hjælp Xenon!
« Svar #14 Dato: April 04, 2008, 02:40:15 pm »
De fleste vælger kun at sætte Xenon i nærlyset da du (hvis du installerer i både nær- og fjernlyset) mister evnen til at "kippe" med lyset. Xenon er gerne et par sekunder om at varme op (og nå fyld styrke) så du kan ikke "kippe" med lyset.

/bo
MC-løs :-/