Forfatter Emne: Refleksvest  (Læst 12633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

• Roadracer
Refleksvest
« Dato: Marts 27, 2008, 12:48:36 pm »
1 Situation: Kører hjem fra Sønderborg (i bil), dagen efter bakkeåbningen. Kommer op til trekantsområdet, hvor den jydske motorvej rammer den fra fyn. Kører i retning mod Vejle, det regner og generelt lortevejr. Der kommer nogen MC'er fra Fyn siden af. De første to ser jeg TYDELIGT, da de fletter ind foran, de næste to knap så tydeligt. De første to havde refleksvest på!!!

2 Konsekvens : Drejer fra ved Vejle Syd. Kører direkte op til KS motor (to lyskryds fra afkørsel). Køber en Kushitani refleksvest, sidder godt og stramt (299 kr). http://www.mc-select.dk/kushitani_refleksvest.asp

3 konklusion : Med fare for at blive kaldt morfar og tåbe, tja så er det nu en del af mit udstyr. Dem der siger at de har erfaring for at det ikke virker, fair nok, men hvor mange er blevet stoppet af en billist og sagt det var sørme godt du havde sådan en på, jeg så dig!!! Det er jo en erfaring der nok ikke nogen der har. Og jeg tror personligt den er et super kompliment til kørelyset, specietl når bilisterne kommer frem i t-krydsene, og ikke stopper helt. Den neonfarve ser man altså tydeligt!!

Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
Re: Refleksvest
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2008, 12:56:52 pm »
Hej LSJ

Sådan en refleksvest har jeg også fået. Den sidder skidegodt og reflekterer helt vildt!

Regner med, at køre med den året rundt.

Jeg er pisseligeglad med, hvad folk kalder mig. I hvert fald uden for reaktionsradius ;-)
Nu uden tohjulet liv...

LSJ

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2008, 01:00:57 pm »
Det eneste der var træls ved at køre derop, var at jeg blev for vildt hooked på de jakker fra Kushitani. Prøvede den lange udgave, til 4300. Den sidder bare perfekt, men vil have sprortsjakken. det er konen ikke enig med mig i, at jeg skal have nogen af dem :?. De sidder sgu perfekt (næsten som læder). Er totalt gennemførte, der er tænkt på alt mht til detaljer osv :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2008, 01:08:24 pm »
tja hvis du samtidig køber den nye hvide grisling, så kan du være sikker på at der bliver plads på motorvejen nor du kommer... :police:

Nej! det er helt sikkert en rigtig fin sikkerheds vest! Det er uden tvivl en god ide at man bliver set! Jeg kunne godt finde på at købe en til når vi skal på tur til Le Mans til sommer!

Jeg ved bare med mig selv at jeg glemmer at tage den på alt for ofte! Ligesom jeg godt kan glemme at bruge mine MC bukser om sommeren, og bare køre i jeans! -står derfor og skal til at investere i et par dragin jeans, det er trods alt bedre end ingenting!
kilosvin med div udstyr...

Majse

• Moderator
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2008, 01:13:23 pm »
tja hvis du samtidig køber den nye hvide grisling, så kan du være sikker på at der bliver plads på motorvejen nor du kommer... :police:

Nej! det er helt sikkert en rigtig fin sikkerheds vest! Det er uden tvivl en god ide at man bliver set! Jeg kunne godt finde på at købe en til når vi skal på tur til Le Mans til sommer!  GOD IDÉ

Jeg ved bare med mig selv at jeg glemmer at tage den på alt for ofte! Ligesom jeg godt kan glemme at bruge mine MC bukser om sommeren, og bare køre i jeans! -står derfor og skal til at investere i et par dragin jeans, det er trods alt bedre end ingenting! UNDSKYLDNINGER ER DER NOK AF... GLEMMER DU OGSÅ AT TAGE HJELM PÅ?  :D

LSJ

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Marts 27, 2008, 01:21:58 pm »
Sådan her husker jeg at tage den på.

Kommer hjem fra tur. lyner ned i refleksvest, lyner ned i jakke. Degt hele bliver taget af på samme tid (så stramt sidder den) hænge på bøjle. Af med rygbeskytter hænge ud over (det er en Dianese gillet altså også en vest). Så uanset hvor glemsom jeg er, så skal jeg bare starte med at tage det på der hænger yderst på bøjlen næste gang :angel: :mrgreen: :angel:
Blå SV1000S med

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Marts 27, 2008, 01:29:44 pm »

Nej! det er helt sikkert en rigtig fin sikkerheds vest! Det er uden tvivl en god ide at man bliver set! Jeg kunne godt finde på at købe en til når vi skal på tur til Le Mans til sommer!  GOD IDÉ

Jeg ved bare med mig selv at jeg glemmer at tage den på alt for ofte! Ligesom jeg godt kan glemme at bruge mine MC bukser om sommeren, og bare køre i jeans! -står derfor og skal til at investere i et par dragin jeans, det er trods alt bedre end ingenting! UNDSKYLDNINGER ER DER NOK AF... GLEMMER DU OGSÅ AT TAGE HJELM PÅ?  :D
Ja nu har jeg jo boet i grækenland i nogle år, og desuden kørt dragstar før, så det der med hjeml! Øhh!! ikke "glemt" men den der omvendte salatskål jeg kørte rundt med på hovedet var vist ikke bedre...  8)

- og ja jeg kan godt se ideen med at tage det hele af samlet!, men hvad gør du så med handskerne, de har jo den der snor som går gennem ærmerne så de ikke falder af??? :innocent:
« Senest Redigeret: Marts 27, 2008, 02:48:57 pm af Majse »

LSJ

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Marts 27, 2008, 01:32:35 pm »
Nope de ligger inde i min hjelm :mrgreen: :mrgreen: sammen nøglerne til MC.... Var godt klar over det var gas du fyrede af :D :D
Blå SV1000S med

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Marts 27, 2008, 01:39:55 pm »
aahhh det er det hjelmen er til! En lille holder til nøgler og handsker!!  :lmao: :lmao:

Men uden gas, det er er super ide, og det varer vel ikke længe før det bliver obligatorisk at have den med, ligesom i andre store dele af europa!
« Senest Redigeret: Marts 27, 2008, 03:14:39 pm af roadpilot »

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Marts 27, 2008, 02:56:54 pm »
Men uden gas, det er er super ide, og det vare del ikke længe før det bliver obligatorisk at have den med, ligesom i store dele af europa!

Uden tvivl en god sikkerhedsdims at ha på, jeg hader bare alle de lorteregler der efterhånden hagler ned over befolkningen.
Hvis det er kedeligt er det påbudt, og hvis det ikke er kedeligt er det forbudt  :brok: :brok:
Skinner det igennem at jeg er ryger  :lmao: :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Marts 27, 2008, 03:15:54 pm »
HØRT! Nu må man vel snart heller ikke have sex på offentlige steder mere...  :innocent: :whipped:

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Marts 27, 2008, 03:25:33 pm »
jeg har set at kommunens biler har et orange roterende lys på så de bliver set bedre - kunne man ikke montere sådan et på sin hjelm? Så ville vi da blive set bedre :innocent:

Nej sarkasme til side - alt hvad vi kan gøre for at blive set/hørt er fint
Drengerøve har ingen alder!!

kim r

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: Marts 27, 2008, 03:25:49 pm »
I tager bare vest på hvis i har lyst, men personligt er jeg ikke til det, man burde kunne ses uden vest på og så ser det foresten jo totalt tumbet ud. Bare min mening, det ender vel med at vi skal til at køre med rotorblink  :lmao:

LSJ

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Marts 27, 2008, 03:35:21 pm »
tumbet nej, andeledes ja.
Man burde kunne se... ja det har du da ret i, og havde samme holdning, indtil jeg oplevede det som stod i første indlæg i den her tråd!
bilisterne BURDE også overholde deres ubetingede vigepligt 
Blå SV1000S med

kim r

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: Marts 27, 2008, 03:46:45 pm »
tumbet nej, andeledes ja.
Man burde kunne se... ja det har du da ret i, og havde samme holdning, indtil jeg oplevede det som stod i første indlæg i den her tråd!
bilisterne BURDE også overholde deres ubetingede vigepligt 
Det er jo osse bare min mening, tar ikke vest på før det blir lov.