Et nyt filter giver ikke direkte anledning til en powercommander, men skifter du potter, begynder det at blive et must. Powercommanderen giver mulighed for ekstrem god justering af blandingsforholdet mellem benzin og luft. Meget simpelt.
En elektronisk styret mekanisme der naturligvis findes på maskinen i forvejen i form af en ECU. Men Powercommanderen er meget mere præcis, når den er blevet programmeret via et rullefelt, som maskinen får lov at "løbe" lidt på
Når man presser SV'eren op igennem spektret (omdrejninger/modstand) ændrer den karakter og forsøger at kompensere for rigtig luftindtag og blandingsforhold mellem luft og benzin. Det er dog hér den mangler præcision i den medfødte ECU.
Alt i alt kan du forvente langt kvikkere og mere jævn respons i hele throttle-området med powercommanderen - ingen huller eller udslag, som det ellers er tilfældet fra fabrikkens side. Synes du den kører fedt nu, så vent til du har fået udstyret på. Den bliver mere frisk og der er ligeledes hentet et par gratis hestekræfter oveni hatten. KN-luftfilteret tillader selvfølgelig langt mere luft at passere - hvilket kan høres!!! hehe
Hvis du søger powercommander på sitet hér - er der en masse tråde der forklarer bedre! Go fornøjelse!