Forfatter Emne: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!! UPDATE!!!  (Læst 7385 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!! UPDATE!!!
« Dato: Marts 23, 2008, 08:43:40 pm »
til min store skræk efter vinteren og en brækket arm har jeg først haft mulighed for at få startet min sv 1000 op i dag.
DET VILLE DET JO SÅ BARE IKKE!!!

det eneste der sker er at jeg tænder på nøglen, og der kommer lys, men den blinker med det der F1 lampe og olie lampen, og der er ingen lyd fra benzin pumpen, så den kører heller ikke, og starteren kører bare men den vil ik sætte igang (sikkert fordi punpen ik køre jo).
jeg har tjekket dødmands knappen, og den står heller ikke i gear.

før vinteren kørte den fint, og det eneste der har været sket over vinteren er at batteriet har været taget af for at lade på det.
desuden har den stået tørt og varmt, så er virkelig forundret over der bare ingen kontakt er nu og den giver den fejl meddelelse?

har desuden læst de tråde hvor der står noget om F1.

tænkte bare om der ik er noget man kan gøre (evt nulstille computeren) så jeg slipper for at punge ud hos forhandleren?



UPDATE:

har luset den og den siger en fejl -c41 (som jeg har læst mig frem til at at den ik får strøm til benzin pumpen)
jeg har derfor tjekket stikket til benzinpumpen, hvis det altså er det brune der sidder under tanken, da jeg vist mener den er integreret i ik? og der giver 2 af dem strøm og 2 er stel. som det nok skal være.

jeg har også tjekket samtlige stik man kan komme til og givet dem kontakt rens.

og ingenting giver nogen ændring?

den siger dog en lav brumme lyd i et splitsekund når jeg slår dødmands knappen til og fra nede fra en sted omkring luftfiltret.
men stadig ingen benzin pumpe?

HVAD FANDEN GØR JEG??? AAAAGGGRRRR
« Senest Redigeret: Marts 24, 2008, 05:09:00 pm af reol aben fra reinhardt »
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2008, 08:58:28 pm »
Uden at være ekspert på området lyder det enten som:

a) startspærre hvis du har alarm på?

b) er du sikker på der er strøm nok på batteriet?

/bo
MC-løs :-/

sofolisan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #2 Dato: Marts 23, 2008, 09:10:02 pm »
Hej

Det burde være muligt at udlæse en fejlkode.
du skal have rep. manual der står hvordan

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #3 Dato: Marts 23, 2008, 09:26:52 pm »
har desuden læst de tråde hvor der står noget om F1.

Jeg er faktisk ret sikker på at der står " f i " for Fuel Injection...

Det er derfor at man får fejlen når man slår startspærre til og benzinpumpen ikke kører. Det er lige præcis hvad der sker med min SpyBall alarm når den er slået til. Ligeledes slår den selv startspærrer til efter X antal sek hvis jeg slår alarmen fra og undlader at starte cyklen.

aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #4 Dato: Marts 23, 2008, 09:28:51 pm »
tak gutter.

problemet er så bare at jeg ik har alarm eller startspærre på min cykel.

endnu et grund til problemet er ret sært.
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #5 Dato: Marts 23, 2008, 09:33:49 pm »
Det er ihvertfald relateret til indsprøjtningen - har du checket sikringerne ?

Hvis FI vises konstant og olielampen blinker, så mangler en vigtig komponent i indsprøjningssystemet.

Måske er du kommet til at skubbe til et stik, da du afmonterede batteriet ?
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #6 Dato: Marts 23, 2008, 09:38:54 pm »
det er både olielampen og f1 ikonet der blinker konstant.

har tjekket de 2 sikringer der sidder lige bag batteriet, de er også fine.

det kan jo sagtens være et stik der er irret eller løst, den mulighed er der jo altid, men er bare et noget omstændigt arbejde at gå igang med.

og jeg ved sku desuden ik hvad der er til hvad, hvis jeg skal tjekke dem der har med indsprøjtningen at gøre?
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #7 Dato: Marts 23, 2008, 09:55:37 pm »
Hvis du kun har haft batteriet afmonteret, så må det vel være et af de stik under sædet ?

Der sidder en "tip over" sensor foran batteriet - sidder den ordentlig i sin holder ?
Kontakten til støttebenet har du prøvet at påvirke med fingrene ? (relæet til samme er bygget sammen med blinkrelæet, og sidder under bagsædet).

Prøv at demont. stellen fra batteriet og gå de stikforb. igennem, som du kan se under sædet - træk stikkene af et efter et, og saml dem igen,
inden du sætter stellen på batt. igen.

Edit :
"The injection signal is stopped, when the camshaft position sensor signal, crankshaft position sensor signal,
tip over sensor signal, both #1/#2 ignition signals, both #1/#2 injection signals, fuel pump relay signal or ignition
switch signal is not sent to the ECM . In this case, "Fl" is indicated in the LCD panel . Motorcycle does not
run."

Mit bedste bud må være "tip over" sensoren...
« Senest Redigeret: Marts 23, 2008, 10:09:54 pm af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #8 Dato: Marts 23, 2008, 10:06:25 pm »
Hvis du kun har haft batteriet afmonteret, så må det vel være et af de stik under sædet ?

Der sidder en "tip over" sensor foran batteriet - sidder den ordentlig i sin holder ?
Kontakten til støttebenet har du prøvet at påvirke med fingrene ? (relæet til samme er bygget sammen med blinkrelæet, og sidder under bagsædet).

Prøv at demont. stellen fra batteriet og gå de stikforb. igennem, som du kan se under sædet - træk stikkene af et efter et, og saml dem igen,
inden du sætter stellen på batt. igen.

tak det vil jeg prøve!!!

men det hænger vist bare stadig ik sammen med at den giver den F1 fejl selvom det måske nok godt kan være noget med de stik at gøre, gør det?
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #9 Dato: Marts 23, 2008, 10:42:00 pm »
FI = Fuel Injection
Styreboksen mangler info fra en eller flere følere - derfor vil den ikke sende spænding ud til benzinpumpen.
Krumtapsføleren sidder øverst på venstre motordæksel - den har du nok ikke haft fat i.
Knastføleren sidder på toppen af bagerste knastdæksel - den er ikke nem at skubbe til ved et uheld.
Så er der den famøse "tip over" føler, som sidder lige foran batteriet  :innocent:
Og selvfølgelig selve styreboksen som også er næsten sammen med batteriet.

Sakset fra manualen :
SELF-DIAGNOSIS FUNCTION
The self-diagnosis function is incorporated in the ECM . The function has two modes, "User mode" and
"Dealer mode" . The user can only be notified by the LCD (DISPLAY) panel and FI light . To check the function
of the individual FI system devices, the dealer mode is prepared . In this check, the special tool is necessary
to read the code of the malfunction items .
USER MODE
*1
When one of the signals is not received by the ECM, the fail-safe circuit works and injection is not stopped .
In this case, "Fl" and engine coolant temp . are indicated in the LCD panel and motorcycle can run .
*2
The injection signal is stopped, when the camshaft position sensor signal, crankshaft position sensor signal,
tip over sensor signal, both #1/#2 ignition signals, both #1/#2 injection signals, fuel pump relay signal or ignition
switch signal is not sent to the ECM . In this case, "Fl" is indicated in the LCD panel . Motorcycle does not
run.
"CHEC": The LCD panel indicates "CHEC" when no communication signal from the ECM is received for
5 seconds .
For Example :
The ignition switch is turned ON, and the engine stop switch is turned OFF . In this case, the speedometer
does not receive any signal from the ECM, and the panel indicates "CHEC" .
If "CHEC" is indicated, the LCD does not indicate the trouble code . It is necessary to check the wiring
harness between ECM and speedometer couplers .
The possible cause of this indication is as follows ; Engine stop switch is in OFF position . Sidestand/
ignition inter-lock system is not working . Ignition fuse is burnt .
N
MALFUNCTION
LCD (DISPLAY)
INDICATION DA
LCD (DISPLAY)
INDICATION ©
FI LIGHT
INDICATION CC;
INDICATION
MODE
"NO" Engine coolant
temp.
"YES"
Engine can start.
Engine coolant
temp. and "Fl"
letters
*1
"Fl" letter turns
ON .
FI light turns
ON .
Each 2 sec .
Engine coolant
temp. or "Fl" is
indicated .
Engine can not start . "Fl" letters
*2
"Fl" letter turns
ON and blinks .
FI light turns ON
and blinks .
"Fl" is indicated
continuously.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #10 Dato: Marts 23, 2008, 10:56:45 pm »
FI = Fuel Injection
Styreboksen mangler info fra en eller flere følere - derfor vil den ikke sende spænding ud til benzinpumpen.
Krumtapsføleren sidder øverst på venstre motordæksel - den har du nok ikke haft fat i.
Knastføleren sidder på toppen af bagerste knastdæksel - den er ikke nem at skubbe til ved et uheld.
Så er der den famøse "tip over" føler, som sidder lige foran batteriet  :innocent:
Og selvfølgelig selve styreboksen som også er næsten sammen med batteriet.

Sakset fra manualen :
SELF-DIAGNOSIS FUNCTION
The self-diagnosis function is incorporated in the ECM . The function has two modes, "User mode" and
"Dealer mode" . The user can only be notified by the LCD (DISPLAY) panel and FI light . To check the function
of the individual FI system devices, the dealer mode is prepared . In this check, the special tool is necessary
to read the code of the malfunction items .
USER MODE
*1
When one of the signals is not received by the ECM, the fail-safe circuit works and injection is not stopped .
In this case, "Fl" and engine coolant temp . are indicated in the LCD panel and motorcycle can run .
*2
The injection signal is stopped, when the camshaft position sensor signal, crankshaft position sensor signal,
tip over sensor signal, both #1/#2 ignition signals, both #1/#2 injection signals, fuel pump relay signal or ignition
switch signal is not sent to the ECM . In this case, "Fl" is indicated in the LCD panel . Motorcycle does not
run.
"CHEC": The LCD panel indicates "CHEC" when no communication signal from the ECM is received for
5 seconds .
For Example :
The ignition switch is turned ON, and the engine stop switch is turned OFF . In this case, the speedometer
does not receive any signal from the ECM, and the panel indicates "CHEC" .
If "CHEC" is indicated, the LCD does not indicate the trouble code . It is necessary to check the wiring
harness between ECM and speedometer couplers .
The possible cause of this indication is as follows ; Engine stop switch is in OFF position . Sidestand/
ignition inter-lock system is not working . Ignition fuse is burnt .
N
MALFUNCTION
LCD (DISPLAY)
INDICATION DA
LCD (DISPLAY)
INDICATION ©
FI LIGHT
INDICATION CC;
INDICATION
MODE
"NO" Engine coolant
temp.
"YES"
Engine can start.
Engine coolant
temp. and "Fl"
letters
*1
"Fl" letter turns
ON .
FI light turns
ON .
Each 2 sec .
Engine coolant
temp. or "Fl" is
indicated .
Engine can not start . "Fl" letters
*2
"Fl" letter turns
ON and blinks .
FI light turns ON
and blinks .
"Fl" is indicated
continuously.

vil prøve den der sensor foran batteriet så, er jo tættest på det eneste jeg har haft ude..

gør det nogen forskel på noget at der lige står "chec" i nogle sekunder i stedet for F1 hvis jeg klikker dødmands knapper til og fra nogle gange?
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #11 Dato: Marts 23, 2008, 11:08:45 pm »
Næh, det skal den jo skrive.

The ignition switch is turned ON, and the engine stop switch is turned OFF . In this case, the speedometer
does not receive any signal from the ECM, and the panel indicates "CHEC" .
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #12 Dato: Marts 24, 2008, 04:14:58 am »
Læg den lus som vist på det første billed her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0

Så viser den en nummerkode for hvad der er galt.

Koden kan du læse om her: http://www.edubs.net/bikestuff/sv1000/sv1000_2003ServiceManual/
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #13 Dato: Marts 24, 2008, 02:42:38 pm »
Nu er det vel ikke bare dødmandsknappen vel :)

- eller fordi den står i gear med støttebenet nede ?

Edit :  Hov havde overset at starteren kører.

Lyder mest som et stik der er "faldet af" .. måske det der sidder på tanken ? (Benzinpumpen)
Har du været alle stik igennem ?
« Senest Redigeret: Marts 24, 2008, 02:45:08 pm af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: DØD cykel efter vinteren.. HJÆLP !!!!!
« Svar #14 Dato: Marts 24, 2008, 03:16:01 pm »
Edit :  Hov havde overset at starteren kører.

På en gammel Honda kører starteren også rundt, selvom dødemandsknappen er aktiveret.. Det kan være møg-frustrerende :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)