Forfatter Emne: PiperX og Scorpion ved thansen!  (Læst 7064 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
PiperX og Scorpion ved thansen!
« Dato: Marts 21, 2008, 09:18:37 pm »
Fandt ud af at Thansen nu er begyndt at forhandle scorpionpotter og PiperX luftfiltre i en tråd på MCG.

PiperX: http://www.thansen.dk/products.asp?c=1706251254&n=-1522413882

Hygge
« Senest Redigeret: Marts 21, 2008, 10:08:59 pm af Mads »
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: PiperX ved thansen!
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2008, 09:48:55 pm »
Har lige nuppet et  :mrgreen:

Den har kørt med samme luftfilter fra jeg fik den, så det er nok på tide med et nyt  :oops:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: PiperX ved thansen!
« Svar #2 Dato: Marts 21, 2008, 10:08:44 pm »
Den har kørt med samme luftfilter fra jeg fik den, så det er nok på tide med et nyt  :oops:
Damn - det er sgu meget godt klaret  :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #3 Dato: Marts 22, 2008, 03:36:05 am »
Hvor ser man de dér scorpionpotter?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #4 Dato: Marts 22, 2008, 07:16:11 am »
Hvor ser man de dér scorpionpotter?
kan heller ikke finde nogle :rolleyes: :undecided:
nu med yamaha fz1 2008

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #5 Dato: Marts 22, 2008, 08:01:28 am »
pipercross bestilt, må sige det er til en fornuftig pris, når man kigger på hvad de koster andre steder.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

junior

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
  • Ride Like There's No Tomorrow!!
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #6 Dato: Marts 22, 2008, 08:41:46 am »
Er der nogen der ved om luftfilter kassen er den samme på en 650 og en 1000,er ??
Synes ikke jeg kan finde et piper-X til kilo SVinet   :brok:
TO RIDE OR NOT TO RIDE.. ?
that is a stupid question...

Nu med Daytona 675 ,SV 1000N og en DR-Z 400 SM  Life is great :o)


http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9136

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #7 Dato: Marts 22, 2008, 09:42:02 am »
Hvor ser man de dér scorpionpotter?
kan heller ikke finde nogle :rolleyes: :undecided:
Sådan som jeg lige har forstået tråden på MCG, er det hele lidt nyt, så potterne er endnu ikke kommet på siden. Thansen har vidst haft en annonce i MCTC bladet for nylig.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

junior

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
  • Ride Like There's No Tomorrow!!
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #8 Dato: Marts 22, 2008, 09:55:54 am »
Og mit spørgsmål kan i bare glemme , for de har samme part.nr mpx081 så svaret er de passer    :mrgreen:
TO RIDE OR NOT TO RIDE.. ?
that is a stupid question...

Nu med Daytona 675 ,SV 1000N og en DR-Z 400 SM  Life is great :o)


http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9136

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #9 Dato: Marts 22, 2008, 02:06:17 pm »
Ja, det er da næsten halv pris på PiperX  :shock:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #10 Dato: Marts 22, 2008, 09:47:49 pm »
Hvad vil et Piper-X ændre på mit kilo-SVin som ellers er 100% original hvad angår motor, luftfilter og sprøjt?
Giver det noget effekt eller kommer der bare lidt mere lyd fra indsugningen?

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #11 Dato: Marts 23, 2008, 07:47:09 am »
Jeg tror det er dumt uden Power Comander og en rulning. Bange for den kan få mere luft end det originale sprøjt kan levere benz til  :?
Gul SV 650S K5

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #12 Dato: Marts 23, 2008, 10:17:57 am »
Efter min mening, er det dumt at sætte alt mulig filter og udstødning
uden rulning, jeg har tid hos Mr. Dyno 5. maj til pipercross filter
og dobbel mapning af mit Kilo SVin :D.

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #13 Dato: Marts 23, 2008, 03:45:41 pm »
Man kan godt sætte et andet filter på uden at rulle svinet... Ihvert fald for dem som har K3 og frem. ECU'en skal nok juster luft/benz... Det er først værre når der kommer en anden potte på...

Så det kan i roligt gøre :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #14 Dato: Marts 23, 2008, 05:07:41 pm »
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=34978

De skriver :Alene ved monteringen af et såkaldt Pipercross stage 2 luftfilterkit til lidt over 1200 kr. hæves ydelsen 5-6 hk fra 5500 o/m og opefter. Og hvis man i tilgift investerer yderligere små 5000 kr. i en Dynojet Power Commander box, der efter finprogrammering optimerer hele motorens indsprøjtning-/tændings-rytme, så kan motorcyklens gasresponse forbedres så meget, at den ellers ret brovtne cykel både bliver drømmeagtigt smidig over hele registret og dertil stærkere og mere real-økonomisk under alle brugsforhold. Hvordan dog det?