Forfatter Emne: PiperX og Scorpion ved thansen!  (Læst 7065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
Re: PiperX og Scorpion ved thansen!
« Svar #15 Dato: Marts 23, 2008, 06:28:24 pm »
Mr Bean hvorfor skriver du til sidst ... hvorfor dog det ? hvad mener du ?
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #16 Dato: Marts 23, 2008, 06:42:47 pm »
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=34978

De skriver :Alene ved monteringen af et såkaldt Pipercross stage 2 luftfilterkit til lidt over 1200 kr. hæves ydelsen 5-6 hk fra 5500 o/m og opefter. Og hvis man i tilgift investerer yderligere små 5000 kr. i en Dynojet Power Commander box, der efter finprogrammering optimerer hele motorens indsprøjtning-/tændings-rytme, så kan motorcyklens gasresponse forbedres så meget, at den ellers ret brovtne cykel både bliver drømmeagtigt smidig over hele registret og dertil stærkere og mere real-økonomisk under alle brugsforhold. Hvordan dog det?

Ud over at det er reklamesnak, så er der vist noget om at en PC og re-mapping, kan fjerne irriterende huller i momentkurven.

De 5-6 heste betegner jeg som ren reklame (Eller for de der spiller bil/mc kort på MCG  :loser:) gas, hvorimod den forbedrede momonekurve nok er mere anvendelig.

Brug pengene på en god bagdæmper, og en banedag, så, kan dem med deres nok så trimmede SVin, ikke følge med på de snoede  :wink:

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #17 Dato: Marts 23, 2008, 07:16:07 pm »

De skriver :Alene ved monteringen af et såkaldt Pipercross stage 2 luftfilterkit til lidt over 1200 kr. hæves ydelsen 5-6 hk fra 5500 o/m og opefter. Og hvis man i tilgift investerer yderligere små 5000 kr. i en Dynojet Power Commander box, der efter finprogrammering optimerer hele motorens indsprøjtning-/tændings-rytme, så kan motorcyklens gasresponse forbedres så meget, at den ellers ret brovtne cykel både bliver drømmeagtigt smidig over hele registret og dertil stærkere og mere real-økonomisk under alle brugsforhold. Hvordan dog det?

Ud over at det er reklamesnak, så er der vist noget om at en PC og re-mapping, kan fjerne irriterende huller i momentkurven.

De 5-6 heste betegner jeg som ren reklame (Eller for de der spiller bil/mc kort på MCG  :loser:) gas, hvorimod den forbedrede momonekurve nok er mere anvendelig.

Brug pengene på en god bagdæmper, og en banedag, så, kan dem med deres nok så trimmede SVin, ikke følge med på de snoede  :wink:

jeg studsede nok mest over det med økonomien? Jeg har umiddelbart ikke mærket noget til nogen forbedringer dér.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #18 Dato: Marts 24, 2008, 10:46:43 am »
Gul SV 650S K5

SV-spirit

• Plastikrocker
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
« Svar #19 Dato: Marts 24, 2008, 11:31:04 am »
Pyrotek, se indlæg nr. 9 i denne tråd - luftfilter til SV650 og SV1000 er den samme.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Emil -Ejlemos-

• Plastikrocker
  • XR-1000 Rouge TC-6
« Svar #20 Dato: Marts 24, 2008, 07:41:01 pm »

jeg studsede nok mest over det med økonomien? Jeg har umiddelbart ikke mærket noget til nogen forbedringer dér.

Er du sikker på det ikke bare er fordi den får flere prygl ?? hehe  :wink:

Dodensig

• Søndagskører
  • **
« Svar #21 Dato: Marts 26, 2008, 05:37:22 pm »
Har lige være hos T-hansen for at købe et pipercross filter, men måtte konstatere at der ikke er tale om et stag 2 filter som det man kan købe hos dot-e.dk til kr. 1244 - men et af typen hvor toppen af luftfiltekasse bevares.

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #22 Dato: Marts 26, 2008, 08:11:02 pm »
Så er vi måske mere ovre i noget ala et KN filter ? :?
Gul SV 650S K5

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #23 Dato: Marts 26, 2008, 09:57:28 pm »
KN filter og pipercross er "det samme". Man kan bare få PiperX i to stager... Stage 1 og 2.

Stage 1 = ligesom KN, og stage 2 er uden låg. Det er sådan jeg har forstået det :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Dodensig

• Søndagskører
  • **
« Svar #24 Dato: Marts 27, 2008, 08:10:56 am »
Ja, og det man kan købe ved t-hansen er et stage 1

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #25 Dato: Marts 27, 2008, 07:05:09 pm »
laver man nogle huller i låget og fjerner tragten så er det rigeligt med luft..... min er sådan... og mr dyno sagde det var en af de bedste han havde justeret :thumbsup:
nu med yamaha fz1 2008

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #26 Dato: April 08, 2008, 11:01:49 pm »
Nogen der har erfaringer med Scorpion udstødningerne? De er virkelig billige og de er nu kommet på Thansens hjemmeside.  :) Kunne sku godt overveje at trille forbi, selvom jeg altid har været lidt skeptisk for Thansen..  :?

http://thansen.dk/products.asp?c=1735428154&n=-1514368466
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #27 Dato: April 08, 2008, 11:05:38 pm »
Nogen der har erfaringer med Scorpion udstødningerne? De er virkelig billige og de er nu kommet på Thansens hjemmeside.  :) Kunne sku godt overveje at trille forbi, selvom jeg altid har været lidt skeptisk for Thansen..  :?

http://thansen.dk/products.asp?c=1735428154&n=-1514368466
[/quote

Min gamle runde rustfri slipon virker fint endnu. Den har kørt omkring mindst 65000km og fået skiftet uld en enkelt gang. Hvis du gemmer kvitteringen og du er den første ejer af potten er (eler var?) der livsvarig garanti på, og der bliver skiftet uld gratis  :respekt:
Og så kan den MAAAAAAAAAAAAAAAAAS'  8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Damage

• Gæst
« Svar #28 Dato: April 09, 2008, 07:50:32 am »
Jeg kørte med Scorpion potte på min Yamaha Fazer 600, jeg var meget tilfreds med den. Jeg kørte 40.000 km
med den og der skulle stadig ikke skiftes uld i potten!  :thumbsup:

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #29 Dato: April 14, 2008, 08:18:48 pm »
Er der nogen der ved om luftfilter kassen er den samme på en 650 og en 1000,er ??
Synes ikke jeg kan finde et piper-X til kilo SVinet   :brok:
kilosvin er så billige at man har råd til at betale fuld pris for udstyr :lmao: :lmao:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr