Forfatter Emne: Morten og Peter (mongolerne) i Deerhunter  (Læst 4303 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Morten og Peter (mongolerne) i Deerhunter
« Dato: Marts 20, 2008, 11:12:18 am »
Det er det falske sted! ... SV betyder SVIN!!!

http://www.youtube.com/watch?v=iaX3Z7a3fB8&feature=related

*LOL*  :lmao:
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Morten og Peter (mongolerne) i Deerhunter
« Svar #1 Dato: Marts 25, 2008, 06:58:33 pm »
Klamt klip  :puke: og slet ikke sjovt når man selv har en søn med Downs Syndrom (det hedder ikke mongol det er at nedværdige det Mongolske folk)  :loser:
Gul SV 650S K5

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Marts 26, 2008, 09:47:40 am »
Klamt klip  :puke: og slet ikke sjovt når man selv har en søn med Downs Syndrom (det hedder ikke mongol det er at nedværdige det Mongolske folk)  :loser:

Hej Pyro,

Den havde jeg ikke lige set komme! Jeg havde selvfølgeligt ikke til hensigt at nedværdige nogen som helst ved at poste det her klip. Nu hvor du giver mig lejlighed til at tænke over underholdningsværdien i klippet set fra dit synspunkt kan jeg selvf. godt se at det ikke er specielt sjovt.

Om end postede jeg udelukkende videoen fordi at jeg personligt har nogle meget livsbekræftigende og positive associationer med tv-programmet hvor Morten og Peter var hovedpersoner. Det var nok det at jeg tænkte tilbage på dem som gjorde at jeg fandt klippet underholdende.

Så jeg vil gerne sige undskyld for at have stødt dig med min måske lidt for sorte humor!

Sorry mate!!!

/Jakob
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Marts 26, 2008, 10:06:00 am »
lidt plat humor

mongol er bare en betegnelse for dem der er uvidende...
betrykende at hørt en læge bruge det udsagn....

noget andet:

jeg tog nogen gange det samme s-tog som morten om morgenen - altid en glad morgen når det var - når man snakkede med ham eller andre gjorde det ^^

mig og en businessmand løb omkap med ham en enkelt morgen - det gik ik så stærkt for han skulle vinde ^^
(det var mortens ide)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Pyrotek

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Marts 26, 2008, 08:30:40 pm »
Godt ord igen men stadig synes jeg klippet er klamt uanset lyden hvor de spiller russisk roulette  :dead:
Her er han så min søn
http://www.va-ds.dk/boern.php?id=17
som virklig kan sende forældre ud i samtlige hjørner af følsesregisteret :D :shock: :x :cry:
Hvis nogen har lyst kan I jo læse hvad vi brugte det første halve år af hans liv på.
Så ud fra det kan man ikke undgå at blive lidt stødt når nogen bruger det ord "Mongol" i flæng eler laver lidt sjov med den befolkningsgruppe som jo ikke selv kan gøre for at de er født med Trisomi 21 ( 3 kromosomer af nr. 21).
Gul SV 650S K5

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #5 Dato: Marts 26, 2008, 08:55:49 pm »
Vi er på et område jeg ved lige præcis en skid om så jeg håber ikke mine spørgsmål går dig for nært på, Pyrotek?
Kan ikke lige forstå at navnet Victor skulle være et problem og derfor Emil var bedre?
Og hvilken operation var nødvendig for hans overlevelse? Gælder denne operation alle børn født med Downs?
Kan man sige noget med sikkerhed hvorfor nogle børn fødes med Down?

Måske sgu indrømme at de tanker om at få et barn der skal tages specielle hesyn til lå min kæreste og jeg selv og rodede med da vi ventede vores søn. tror jeg faktisk alle kommende forældre gør.

Som noget helt andet så har jeg en tidligere og en nuværende kollega med multihandicappede børn. Dvs. den ene ikke mere desværre (nogen så måske udsendelsen på DR om Martin? )
Min tidligere kollegas søn lever heldigvis stadig og sikke en nogle mennesker, nærmest med superkræfter. Kan ikke forestille mig at ville kunne klare det bare halvt så godt som de gør.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Pyrotek

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Marts 26, 2008, 10:20:42 pm »
Hans navn kommer af dette: Han er jo som sagt født hjemme i soveværelset med MIG som eneste hjælper  :mrgreen: (lidt stolt har man vel lov at være selv om jeg var ved at skide i bukserne) og han kom ud i alle hinderne som en jordmoder normalt får til at briste. Dette kalder man at være født i sejrskjorte og derfor skulle han hede Victor (victory=sejr). Da vi så fandt ud af han var handicappet synes vi ikke det var nogen sejr så derfor ændrede vi opfattelse til et nemt navn som han også let skulle kunne lære at udtale selv: Emil. Men vores datter var begyndt at bruge Victor så derfor endte det op i at han så måtte hede Victor Emil  :)
Kort fortalt var Victor Emil's hjertefejl et hul i skillevægen mellem hovedkamrene i højre og venstre hjertehalvdel på en 1cm. i diameter. Dette hul sad uheldigvis så højt at 2 hjerteklapper var vokset sammen til en ind igennem hullet  :thumbsdown:
Kirugen har så godt det var muligt genskabt 2 nye klapper af den ene store og derefter lukket hullet i skillevægen :thumbsup:
Han har nu syv år efter det stadig godt selv om en af klapperne er ved at blive mere og mere utæt og han vil nok på et tidspunkt skulle have en ny indopereret.
Ca. 40% af de børn der fødes med downs syndrom har en fejl i hjerte som kan mere eller mindre alvorlig. Victor Emil's hjertefejl hører til i den alvorlige ende.
Man mener at kvindekroppen ved ægløsning sorterer æggene så de bedste bliver brugt først. Det vil sige jo ældre en kvinde bliver jo dårligere æg kvalitet som også stemmer overens med at hyppigheden af Downs børn stiger med alderen på moderen
Gul SV 650S K5

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Marts 27, 2008, 07:40:22 pm »
Hey Morten,

Jeg har al respekt for din reaktion og historie. Det er stof til eftertanke! Min lillesøster blev født med en mildere grad af samme hjertefejl og røg også ind og ud af sygehuset. Hendes hul voksede dog sammen...

Hvis du skulle forvilde dig til København eller kommer med på turen til julemærkehjemmet skylder jeg vist en kop kaffe  :wink:

Mvh. Jakob

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #8 Dato: Marts 28, 2008, 09:01:23 am »
Hvis du skulle forvilde dig til København eller kommer med på turen til julemærkehjemmet skylder jeg vist en kop kaffe  :wink:

Ja, og skulle i nogensinde få brug for noget, der kunne glæde eller gavne din søn (ikke en ny mc nej  :wink: ), så tror jeg også, at vi er mange herinde, som ville stå parat, til at hjælpe med at forsøde jeres tilværelse (stadig ikke med en mc nej  :wink: ).

Jeg prøvede sidste år, at rette henvendelse til diverse opholdsteder for udvilkingshæmmede børn og unge, men fik desværre ikke de store svar tilbage. Mente ellers, at de ville kunne få en glimrende oplevelse ved at få et lille besøg af os og se vores cykler. Hvis tiden er der, kan det ske, at jeg forsøger mig med et sådan projekt igen i år.

Jeg ønsker dig og din familie alt det bedste.
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Marts 28, 2008, 09:18:32 am »

Ja, og skulle i nogensinde få brug for noget, der kunne glæde eller gavne din søn (ikke en ny mc nej  :wink: ), så tror jeg også, at vi er mange herinde, som ville stå parat, til at hjælpe med at forsøde jeres tilværelse (stadig ikke med en mc nej  :wink: ).

Jeg prøvede sidste år, at rette henvendelse til diverse opholdsteder for udvilkingshæmmede børn og unge, men fik desværre ikke de store svar tilbage. Mente ellers, at de ville kunne få en glimrende oplevelse ved at få et lille besøg af os og se vores cykler. Hvis tiden er der, kan det ske, at jeg forsøger mig med et sådan projekt igen i år.

som altid SVea - du har et Stort hjerte ^^ og får mange til at følge med på dine ideer om et godt formål
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Marts 28, 2008, 12:46:04 pm »

som altid SVea - du har et Stort hjerte ^^ og får mange til at følge med på dine ideer om et godt formål

... som vi selvf. bakker op om - selvom de nogle gange er tossede  :wink: Ej, det gas SVeske!!!

Pyrotek

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Marts 28, 2008, 01:46:06 pm »
Tusind tak for de mange pæne ord  :D det er helt rart engang imellem at få lidt varme. Livet med et handicappet barn er ikke altid en dans på roser der er altid noget at bøvle med kommune, skole, hospitaler, klinikker ja selv ens egen familie er ikke altid lige for forstående. Derfor har min SV'er også kun lige været til 6000 km. service selv om den er fra August 2005  :shock: men undvære den kan jeg ikke  :club:
Til SVea vil jeg sige TAK for dit tilbud og jeg vil have det i tankerne hvis der skulle komme et tidspunkt hvor det ville kunne skabe glæde  :)
Gul SV 650S K5