Forfatter Emne: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99  (Læst 5927 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Esben

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Dato: Marts 18, 2008, 05:38:52 pm »
Har lidt problemer med min nye (brugte 99'er svin)..... Jeg haft det problem at den i perioder går ud når jeg trækker koblingen da omdrejningerne smutter ned omkring 1000 rpm, (tomgang sat til ca. 1400 rpm), har haft den forbi mek, den har fået nyt luftfilter da der åbenbart var boret huller i det gamle. Den fik en db killer og så sagde mek at potten var brændt ud, men at jeg kunne selv mulighed for bore nitterne ud og komme nyt uld i, istedet for en ny potte. og så blev karburatoren vist indstillet.
Det afhjalp desværre ikke problemet, troede det ellers lige, men den var så helt gal her til morgen.... der skulle ikke blive rødt for jeg så blev nød til at dreje gassen på ca. 3000 rmp for ikke at gå i stå og den hakkede og pruttede så da jeg endelig nåede på arbejde skulle jeg også lige tjekke om db-killeren stadig var der, det var den! ..... så efter arbejde blev den igen afleveret. Det viser sig så at den har et jet kit hvilket sælger ikke lige har oplyst noget om......så der er åbenbart boret nogle små huller...... men mek ville prøve at se hvad han kunne gøre.

Vil jo gerne have den tilbage til standart, men det lød ikke til at det lige var noget der rigtig kunne lade sig gøre...... kan det passe???

Ville en ny/brugt karburator ordne problemet (nogen her som har en liggende??)


Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #1 Dato: Marts 18, 2008, 07:34:29 pm »
Ja der er vist så 2 af dem på sårn en fætter der.  :)

Ebay.de er din ven.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #2 Dato: Marts 18, 2008, 07:41:21 pm »
Jeg havde lignende problemer med min tidligere old-school, der var købt fra ny. Men det var ganske enkelt karburator-is. Det forekommer oftest ved et par plusgrader og særligt ved lidt fugtighed i luften. Var der lidt morgendis var den helt sikker. Prøv lige at stikke den lidt karburatorsprit til at starte med.

Søren

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #3 Dato: Marts 18, 2008, 10:07:56 pm »
Jeg havde lignende problemer med min tidligere old-school, der var købt fra ny. Men det var ganske enkelt karburator-is. Det forekommer oftest ved et par plusgrader og særligt ved lidt fugtighed i luften. Var der lidt morgendis var den helt sikker. Prøv lige at stikke den lidt karburatorsprit til at starte med.

JA!  Min skal også ha lidt sprit først og sidst på sæsonen. Prøv det, Esben. Prøv det, prøv det  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #4 Dato: Marts 18, 2008, 11:13:06 pm »
Det var det samme med min ´00 og det var bare sprit i tanken der skulle til...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #5 Dato: Marts 18, 2008, 11:25:07 pm »
Det var det samme med min ´00 og det var bare sprit i tanken der skulle til...

Just det samme gør sig gældende med mit gamle 00-SVin
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Hudson_W

  • Gæst
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #6 Dato: Marts 19, 2008, 11:01:18 am »
Det lyder krattemmer godt hvis det bare er det der gør tricket.  :D

Var på vej ind for at skrive om nøjagtigt de samme problemer med min 99'er. Sidst jeg var ude at køre skulle den ha' over 4000o/min inden den trak ordentligt og gik konsekvent ud hver gang jeg trak koblingen for at bremse. Og for satan hvor den harkede og spruttede også selvom den var kørt varm.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #7 Dato: Marts 19, 2008, 11:16:40 am »
Det hjalp også på min 00'er - og har samme effekt på min SR500 - nu er den holdt op med at skyde i udstødningen, når man tager gassen af :-) Fik plade på den i går - nøj den er vild med sine 33HK :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #8 Dato: Marts 19, 2008, 01:13:10 pm »
Det hjalp også på min 00'er - og har samme effekt på min SR500 - nu er den holdt op med at skyde i udstødningen, når man tager gassen af :-) Fik plade på den i går - nøj den er vild med sine 33HK :)
Tillykke  :D :D
Pas nu på den ikke smider dig af  :mrgreen:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #9 Dato: Marts 19, 2008, 03:40:12 pm »
Det hjalp også på min 00'er - og har samme effekt på min SR500 - nu er den holdt op med at skyde i udstødningen, når man tager gassen af :-) Fik plade på den i går - nøj den er vild med sine 33HK :)
Tillykke  :D :D
Pas nu på den ikke smider dig af  :mrgreen:
Det gør den sikkert !
Ole har jo alle dage haft svært ved at holde sig selv og cyklen på ret køl  :mrgreen:

Men ikke mere om det  :innocent:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #10 Dato: Marts 19, 2008, 04:05:39 pm »
Det hjalp også på min 00'er - og har samme effekt på min SR500 - nu er den holdt op med at skyde i udstødningen, når man tager gassen af :-) Fik plade på den i går - nøj den er vild med sine 33HK :)
Tillykke  :D :D
Pas nu på den ikke smider dig af  :mrgreen:

Det var sgu lige før.. Jeg havde købt et brugt sæde, og tidligere ejer har vist været lige rigelig gavmild med vinyl-rens, så det var pisseglat.. :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #11 Dato: Marts 26, 2008, 08:14:59 am »
Der er kun en ting der hjælper - total rensning af kaburatorerne samt, som det er nævnt brug af kaburatorvæske. Har selv haft det samme problem. Der var en masse skidt i kaburatorerne.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #12 Dato: Marts 26, 2008, 09:30:08 am »
Det med de huller i luftfiltert var sikkert for at faa en bedre blanding. fordi der er efter monteret en anden udstoedning, naalene er sikkert ogsaa haevet et hak... min gik lidt bedre da der blev boret to 14.5 mm huller i luftfiltert... men motorstoppet er sikkert sprit der skal til..  :orkester: 
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

Esben

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #13 Dato: Marts 28, 2008, 03:47:50 pm »
Tak for svarene

Så får den noget karburatorsprit...... hvor meget drejer det sig egentlig om??

Den har så fået nyt uld i potten den var åbenbart helt tom så den lyder bedre og går bedre.... så venter jeg bare på der kommer nogle standard nåle så jeg kan få benzin forbruget lidt ned......

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hjælp, problem med min nye/brugte SV'er årg. 99
« Svar #14 Dato: Marts 28, 2008, 10:39:05 pm »
Så får den noget karburatorsprit...... hvor meget drejer det sig egentlig om??

En halv liter sprit til 30 liter benzin, vist nok. Det står på dunken. Mindre kan også gøre det. Jeg plejer at dele en halv liter over 3 tankfulde.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(