Her er lidt mere interessandt om dæk ....
http://www.youtube.com/watch?v=gGIPmTLSxGI&feature=related
Joe... interessant, ganske vist!
Men hvad er den praktisk anvendelige konklusion egentlig?
Nu er det jo et relativt kort klip, men i følge manden så skulle det altså være mindre skadeligt med overfladevarme end et gennemvarmt dæk.
Jeg går ud fra at forudsætningerne er til race i den absolutte topklasse, hvor dækkene ryger ud efter brug.
Så er pointen at man får bedre greb af at spinne?
Eller er det fordi der sker en forringelse af smidigheden i hele karkassen allerede efter første "heat-cycle"?
Nu er det jo ikke sædvane for almindelige gade MC'ister at powerslide rundt på sognevejene, og vi beholder jo typisk vores dæk til de bliver slidt op.
Så man kan altså forvente at de får en del 'heat-cycles' inden de ryger på møddingen.
Betyder det mon så, at gadedæk med hurtigt opvarmende compounds (som Pilot Power) bliver hurtigere stive?