Motul 300V er full-syntetisk og er ikke det Suzuki anbefaler, det kan bla. læses i instruktionsbogen.
Ikke desto mindre er det dét de hælder på nu om dage - prøv evt. at ringe til en forhandler som "lægmand", og spørg hvad de anbefaler til SV1000...
Personligt er jeg bedøvende ligeglad; de giver jo 2 års garanti fra Reinhardt
Og man kan jo ikke læse meget ud af instr. bogen
Kun nogle minimumskrav er angivet og, at man ikke må bruge olie med lavt fosfortal (energibesparende olie).
En god 10-40 semisyntetisk burde kunne smøre SVinet, men det er da underligt at Tyskerne vil undgå de dér additiver
Hvorfor går Reinhardt så helt over i den anden grøft ???
Har det noget med religion at gøre, eller er det bare ussel mammon fra en samhandelspartner (som vi kender det fra banken/ejendomsmægleren) ?
Ellers er jeg enig med Sajmon (tror jeg !) i, at mineralsk olie hører hjemme på en gammel Englænder eller en stødstangsmotor - gerne en tyk 20-50 Duckhams så pakdåserne kan holde olien indendørs