Fra 80 til 100km/t = 25% Det er godt nok meget!
Ja, det ved jeg godt, men det er planen at det skal kombineres med en mild tuning. Portning osv, altså nok nærmere en optimering. Det skal ud over det siges at den har let ved at trække standard gearingen, den går i begrænseren med mig på og jeg er godt nok kun 175 høj og kan godt kravle ned bag ved kåben men jeg vejer alligevel knap 0,1 ton.
Da det er min kones MC bliver den ikke brugt som gaderacer og hun har selv ytret ønske om at den kunne blive gearet om så den ville blive lidt mindre "vild" mht omdrejninger når vi kører på autobahn.
Nå, men så vidt jeg hurtigt kan regne ud, skal du montere 37/18 istedet for. Det bliver så lige over 100km/t, men 36/18 er ikke den heldigste kombination (hvor lang er kæden??)
15/39 = 0,384615 + 25% = 0,4808
16 / 0,4808 = 33,28 tænder bagpå
17 / 0,4808 = 35,36 -
18 / 0,4808 = 37,44 -
19 / 0,4808 = 39,52 -
Edit: Alternativt kunne du regne lidt på det så 4. gear bliver lige så tung som 5. er nu. Det kan den da i hvert fald trække
Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan du har regnet det ud men vha den hjemmeside som Razz S gav mig kan jeg bekræfte at med 37/18 bliver 4. gear næsten magen til 5. gear. Farten ved 4500 o/m er standard 116 km/t i 5. gear og med den nye gearing er den 121 km/t i 4. gear og 146 km/t i 5. gear. At den teoretiske fart ved 6500 o/m i 5. gear så er steget fra 167 km/t til 211 km/t, det må jo komme an på en prøve
Mht. kæden, hvordan kan jeg så regne ud hvor lang den skal være ? Er det trial'n'error der skal til eller ?