Jeg må sgu indrømme at jeg har svært ved at finde politichikanen
I de 7 år/135.000Km jeg har kørt er jeg blevet stoppet
tre gange.
1. gang :Jeg sad på SVinet ½ meter ude af indkørsler, og fik en snak med en kammerat der boede over for. To æggeskaller kommer forbi, den sidste af dem stopper og spørger høfligt til kørekort, og om det er min MC. Derefter ønsker han os en god dag og kører efter makkeren.
2. gang : Det var faktisk kun FEM minutter efter 1. gang, denne gang bare af gutten der havde passeret, da jeg holdt og snakkede.
Resultat : Makkeren (ham jeg snakkede med 1. gang) sagde " Jeg sagde jo at det var ham jeg snakkede med for lidt siden, dit gamle fjols" med et grin fra øre til øre
3. gang : Var her i efteråret, hvor en patruljevogn stoppede mig lige inden jeg trillede ind i hjembyen. De havde ligget bag mig et godt stykke tid, så jeg havde luret dem, og kørte derfor kun de lovlige ca 80
"God aften, du skulle vel ikke have et styrebrev, til den fine ting du sidder på der" løde det muntert, hvorefter han fik lov at se pappet.
Alt i alt har hver eneste møde med ordensmagten været positivt
Jeg er ret sikker på at det i meget høj grad afhænger af 1. ens kørestil, og 2. ens holdning når man endelig bliver stoppet.
Kører man som en idiot, og opfører sig på samme måde, når man bliver stoppet, så er de nok ikke heeelt så flinke mere.
Chikane kan jeg der i mod sagtens finde, ved at se på de idioter der fyrer deres åndsvage drengerøvsbiler af ned gennem byen stort set hver aften året rundt :
Så kør ordentligt, eller betal bøderne og stop klynkeriet ! PS. Ikke dermed sagt at politiet er frit for de dumme svin der findes i alle andre fag også. De kan undværes alle steder.
PPS. Kan ske at min holdning ændre sig, hvis jeg en dag selv får en bøde