Forfatter Emne: Registereing af politichikane ??  (Læst 13943 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Registereing af politichikane ??
« Dato: Marts 08, 2008, 10:03:37 am »
Måske vi i fællesskab burde skrive her på forrum'et hver gang vi er blevet stoppet uden gyldig grund af politiet for at se hvor stort omfanget af politichikanen i virkeligheden er !

http://www.berlingske.dk/article/20080305/danmark/703050076/
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Damage

• Gæst
Re: Registereing af politichikane ??
« Svar #1 Dato: Marts 08, 2008, 10:21:20 am »
Det er da en go´ idé.  :thumbsup:

Så må vi se hvor mange som bliver stoppet...  :dead:

Rask

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Marts 08, 2008, 12:57:00 pm »
Det er efterhånden så pisse ufedt, at være billist og mc-pilot i det her land  :dead:

Ikke nok med, at vi har jordens højeste skattetryk og mest elendige møj vejr, så skal vi fandme også lige betale små 200 % i afgift for vores legetøj - for dagen efter at se maskinen blive stjålet eller stukket ild til af en fucking pige-bande, der ikke har andet at lave... Og hvor er :police: når der er behov? Lorte land  :thumbsdown:

Og nu skal ordensmagten sgu fandme så til at kontrollere os endnu mere... Hvor var  :police: da min Landcruiser blev nakket  :huh:

/Morten - fyldt med sure opstød i dag
« Senest Redigeret: Marts 08, 2008, 01:01:54 pm af Rask »
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #3 Dato: Marts 08, 2008, 05:19:49 pm »
Jeg synes at politiet gør et godt stykke arbejde! - hverken mere eller mindre..

De har SKOD arbejdsvilkår lige for tiden - de kan blive kaldt på job hvornår det skal være - til gengæld giver en søndag hele 30kr ekstra!!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #4 Dato: Marts 08, 2008, 07:12:47 pm »
Måske vi i fællesskab burde skrive her på forrum'et hver gang vi er blevet stoppet uden gyldig grund af politiet for at se hvor stort omfanget af politichikanen i virkeligheden er !

http://www.berlingske.dk/article/20080305/danmark/703050076/

Skulle jeg blive stoppet af  :police: uden grund vil jeg ikke se det som chikane.. Helt ærligt.. de gør deres arbejde og bliver bedt om at gøre det. Måske vil nogle  :police: gå ekstra meget op i deres arbejde.. Fred være med det.. det gør vi andre jo også i nogle tilfælde.. job som hobbys.. Jeg synes det er forkert at se det som chikane. Vi skulle hellere være opmærksomme på at kører ordentlig nu hvor vi ved at der er større mulighed for at blive stoppet.. Og skulle du/I blive stoppet uden grund, så se det positivt.. Du får ingen bøde.. men kan kører i fred og fået en mulighed for at snakke lidt med  :police:

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Marts 08, 2008, 07:23:57 pm »
Ja, jeg har heller ikke grund til surt opstød hér! De gør sgu et godt stykke arbejde og i en god sags tjeneste. Det er jo udelukkende for vores skyld, at de er ekstra opmærksomme. Der er seriøst nogle kogler derude, der burde have en opstrammer. Vi skal ikke meget længere end til spaden på baghjul, der stak af fra den kære betjent ved kolding-egnen (jf. videoen fra mcg), samt hele den flok af supportere der synes det var helt ok. Den motorsagkyndige ved min køreprøve var i øvrigt en helt igennem flink og frisk mc-betjent omkring de 30 år. Skal jeg stoppes, må det da gerne være af ham..!
« Senest Redigeret: Marts 08, 2008, 07:27:34 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #6 Dato: Marts 09, 2008, 12:20:33 am »
Politiet gør et godt stykke arbejde ????  :huh: .... Næppe ! ... De har ringe vilkår at arbejde under ... Enig !

Da jeg var ung var politiets prioritet nogenlunde sådan her:

1. Opklaring af mordsager.
2. Beskyttelse af personers sikkerhed.
3. Beskyttelse af borgernes ejendom og opklaring af tyveri.
4. Opretholdelse af almindelig ro & orden.
5. Opretholdelse af færdelselsloven.

Idag ser den sådan ud ....

1. Opklaring af mordsager.  (og det er da altid noget)
2. Systematisk opkrævelse af bøder for overtrædelse af færdselsloven !
3. Opretholdelse af almindelig ro & orden.
4. Beskyttelse af personers sikkerhed. (og det er de så ikke særlige gode til skulle jeg hilse og sige !)
5. Beskyttelse af borgernes ejendom og opklaring af tyveri. (Er de heller ikke gode til kan vi jo se)

Ovenstående er jo bare en indikation ... ikke faktuelt ... og sikkert politisk inspireret (læs=indpisket) ... under alle omstændigheder bør politiet SELV komme tilbage på ret spor .... ellers begynder den "almindelige" dansker jo bare at "se" stort på al lovgivning .... hvilket refferede artikkel jo kun hjælper til med ...  :blink:

og NEJ .... jeg er ikke tilhænger af at politiet UDEN gyldig mistanke kan stoppe enhver MC'ist !! Det er nemmelig chikane !! (Lugter af magtmisbrug uden lovhjelm !)

I 2006 blev jeg stoppet ialt 8 gange .... 1 gang kørte jeg for hurtigt. (28 km/t)
I 2007 blev jeg stoppet i alt 10 gange ... 1 gang kørte jeg for hurtigt ( 14 km/t)

til sammenligning i bil !!

I 2006 blev jeg stoppet i alt 0 gange ....
I 2007 blev jeg stoppet i alt 0 gange ...

Jeg kører nogenlunde lige meget i bil som på MC gennemsnitligt i løbet af et år ..... undskyld mig ... men det er SPILD af ressourcer som SKAL/BØR anvendes andet steds, hvor det giver mening !
« Senest Redigeret: Marts 09, 2008, 12:29:55 am af Banditten »
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Marts 09, 2008, 02:36:34 am »
Ahh, er bange for, at du tager for meget udgangspunkt i egne erfaringer... Som ledetråd kan jeg fortælle, at politiet IKKE altid selv kan afgøre, hvad der skal prioriteres og hvordan "at være på rette spor" retfærdiggøres. Det er en statslig instans, der desværre styres af højere magter, og som dagligt må vige til fordel for politiske beslutninger og beføjelser.

Hele denne tråd har en fællesnævner, der for politiet handler om at nedsætte en kedelig statistik, så du og jeg og hele Danmark kan sige, at det var da dejligt, at de ikke bare står og ser til, mens flere og flere dør i trafikken. Tildels fordi en del af dødsulykkerne kunne være undgået, hvis bare én part af de implicerede fulgte lovgivningen. Og den skal politiet, som alle ved, opretholde...
Jeg kan nævne, at de aldrig nogensinde har været mere på gaden end de er i dag. Den nye politireform har haft til formål at reducere omkostningerne, men også at effektivisere hver enkelt politikreds - hvilket har givet anledning til at flere betjente i dag holdes "mobile", for at kunne bistå assistance i et større område (politikredsene er færre og dermed markant større). Meget lyder fuldstændig uacceptabelt i borgernes øjne, men teknologien har været en stor hjælp, så det i dag er muligt at operere uden større lokalt kendskab. Opklaringsprocenten er også markant større idag takket være bedre værktøjer herunder elektronisk registrering af enhver given hændelse, analysering af kriminelle handlingsmønstre, lokale efterforskningscentre, bedre samarbejde politikredse imellem (men også internationalt) etc. Og så kan du nok også regne ud, at hver enkelt borgers stupide og egocentriske holdning til samfundet, om at alting skal foregå udfra deres behov og ønsker, ikke altid kan sidestilles med simple nedskrevne begreber som LOVGIVNING og opretholdelse af denne. Ja, man høre sågar politistat blive anvendt af unge og uvidende mennesker i ny og næ... suk! :loser: De burde have et spark i løgposen!

Og lad os lige se på den stigende tendens af grovere vold rettet mod sagesløse personer, herunder knivstikkeri og skudepisoder, ildspåsættelser og grovere hærværk. Oh jo, det skal bekæmpes en anelse hårdere end hvad normalt er. Og hvis visitationszoner er vejen frem, then let it be! Og så er der hele den stærkt organiserede krimininalitet der rimer på østblok, og som dagligt registreres på døgnrapporten i hver enkelt politikreds. Du tør ikke vide hvor mange forsikringsdækkede objekter der dagligt tager turen ud af landet, og som på forhånd burde opgives, men rent faktisk BLIVER efterforsket, så hr og fru Danmark føler de får lidt for skattekronerne...

Politiet har til en hver tid ret/pligt til at trække dig ind til siden, hvis de blot har en mistanke om, at føreren af et køretøj ikke kører eller har kørt helt legalt. Det er blandt andet én af grundene til, at du altid skal have et førebevis på dig. Præcis som de også har ret til at lave stikprøvekontrol i juledagene, når farmand har fået en snaps for meget eller to. Også selvom hans bil er iihh så ny og lovlig. At du kalder det chikane, er udelukkende et resultat af personlig anfægtelse. Fordi DU har haft nogle kedelig oplevelse med dem, right?

Og vi kunne blive ved og ved...  :wink:

Se derfor blot denne forøgede interesse for mc'erne som værende præventiv (=kampagne). I kan regne med, at det stille og roligt løjer af, da policen dagligt lider under mangel på ressourcer - samt de udemærket ved, hvor der skal spilles ind og hvor der ikke skal. Sæt ild i Nørrebrogade og du kan være sikker på, at de ikke stopper dig på Strandvejen med bulderpotter og manglende nummerpladerefleks :)

Nå, whatever. Ud på vejene med os!  :police:
« Senest Redigeret: Marts 09, 2008, 02:46:42 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #8 Dato: Marts 09, 2008, 11:26:45 am »
Ahh, er bange for, at du tager for meget udgangspunkt i egne erfaringer... Som ledetråd kan jeg fortælle, at politiet IKKE altid selv kan afgøre, hvad der skal prioriteres og hvordan "at være på rette spor" retfærdiggøres. Det er en statslig instans, der desværre styres af højere magter, og som dagligt må vige til fordel for politiske beslutninger og beføjelser.

Smiler ... Hvad kan jeg andet end at tage udgangspunkt i egne erfaringer .... det er jo en gruppes fælles erfaringer der viser om noget er "galt" ..... Iøvrigt Der er den Lovgivende, Dømmende og Udøvende magt her i landet .... "de skal fungere uafhængigt af hinanden" ...  :blink:

Hele denne tråd har en fællesnævner, der for politiet handler om at nedsætte en kedelig statistik, så du og jeg og hele Danmark kan sige, at det var da dejligt, at de ikke bare står og ser til, mens flere og flere dør i trafikken. Tildels fordi en del af dødsulykkerne kunne være undgået, hvis bare én part af de implicerede fulgte lovgivningen. Og den skal politiet, som alle ved, opretholde...
Jeg kan nævne, at de aldrig nogensinde har været mere på gaden end de er i dag. Den nye politireform har haft til formål at reducere omkostningerne, men også at effektivisere hver enkelt politikreds - hvilket har givet anledning til at flere betjente i dag holdes "mobile", for at kunne bistå assistance i et større område (politikredsene er færre og dermed markant større). Meget lyder fuldstændig uacceptabelt i borgernes øjne, men teknologien har været en stor hjælp, så det i dag er muligt at operere uden større lokalt kendskab. Opklaringsprocenten er også markant større idag takket være bedre værktøjer herunder elektronisk registrering af enhver given hændelse, analysering af kriminelle handlingsmønstre, lokale efterforskningscentre, bedre samarbejde politikredse imellem (men også internationalt) etc. Og så kan du nok også regne ud, at hver enkelt borgers stupide og egocentriske holdning til samfundet, om at alting skal foregå udfra deres behov og ønsker, ikke altid kan sidestilles med simple nedskrevne begreber som LOVGIVNING og opretholdelse af denne. Ja, man høre sågar politistat blive anvendt af unge og uvidende mennesker i ny og næ... suk! :loser: De burde have et spark i løgposen!

Øhh ... ja og ?

Og lad os lige se på den stigende tendens af grovere vold rettet mod sagesløse personer, herunder knivstikkeri og skudepisoder, ildspåsættelser og grovere hærværk. Oh jo, det skal bekæmpes en anelse hårdere end hvad normalt er. Og hvis visitationszoner er vejen frem, then let it be! Og så er der hele den stærkt organiserede krimininalitet der rimer på østblok, og som dagligt registreres på døgnrapporten i hver enkelt politikreds. Du tør ikke vide hvor mange forsikringsdækkede objekter der dagligt tager turen ud af landet, og som på forhånd burde opgives, men rent faktisk BLIVER efterforsket, så hr og fru Danmark føler de får lidt for skattekronerne...

Der er altså en rimelig mistanke  :blink:

Politiet har til en hver tid ret/pligt til at trække dig ind til siden, hvis de blot har en mistanke om, at føreren af et køretøj ikke kører eller har kørt helt legalt. Det er blandt andet én af grundene til, at du altid skal have et førebevis på dig. Præcis som de også har ret til at lave stikprøvekontrol i juledagene, når farmand har fået en snaps for meget eller to. Også selvom hans bil er iihh så ny og lovlig. At du kalder det chikane, er udelukkende et resultat af personlig anfægtelse. Fordi DU har haft nogle kedelig oplevelse med dem, right?

Og vi kunne blive ved og ved...  :wink:

Det er en kedelig oplevelse at blive stoppet UDEN grund ... og jeg mener UDEN grund ! Det er spild af min tid !! og samfundets .... og det er chikane ... slut ... hvis jeg var blevet stoppet lige meget i bil som på MC ... fair nok ... MEN det bliver jeg ikke !!

Se derfor blot denne forøgede interesse for mc'erne som værende præventiv (=kampagne). I kan regne med, at det stille og roligt løjer af, da policen dagligt lider under mangel på ressourcer - samt de udemærket ved, hvor der skal spilles ind og hvor der ikke skal. Sæt ild i Nørrebrogade og du kan være sikker på, at de ikke stopper dig på Strandvejen med bulderpotter og manglende nummerpladerefleks :)

Nå, whatever. Ud på vejene med os!  :police:

Præventiv ... mig bag i .... Fokus bør til enhver tid ligge der hvor problemet er ... fra ca. 2002 og til idag er der sket mere end en fordobling af antalet af MC'ere på gade (50.000 til 130.000 stk på plader) og det forventest at der kommer yderligere 7.000 MC mere på vejene i 2008 ... antal dødsulykker er ikke steget til det dobbelte i samme periode !

Ergo = Der er ikke noget uventet i dette ... ud over det glædelige i at der er kommet mange flere af os  :blink:

Derfor må artikler som den refferede og deslige jo være et udtryk for en holdning der er baseret på manglende viden og forståelse for de faktiske forhold ....  og det er det der kan få mit pis i kog .. :brok: .. Hr. og Fru Danmark har fortjent at føle en form for retfærdighed i Politiets arbejde ... fint så gør det !

xXx - Christian

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #9 Dato: Marts 10, 2008, 09:38:53 am »
Tror aldrig jeg er blevet stoppet helt uden om jeg så må sige grund!
Men det kan jo være det skal til at ændre sig!
Og nej jeg misunder dem sgu heller ikke deres tjans!
Hvis det var mig der skulle stå så meget for skud/kast/høre på alt muligt pis og pjat, var jeg for længst røget ind for manddrab!
I det store og hele gør de deres job godt!
At så retssystemet og den politiske opbakning er fucked up er en helt anden sag!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #10 Dato: Marts 10, 2008, 04:48:08 pm »
Jeg har været stoppet ca een gang hvert år (på MC) (aldrig i bil) altid for kontrol af kørekort! Der har aldrig været noget galt, jeg er blevet målt hver gang og har altid kørt det jeg måtte - Jeg ved ikke om det er derfor, men før i tiden var der mange som trillede rundt uden kort...

Hvis I er trætte af at blive stoppet hele tiden, så skulle I prøve en Harley! Kender et par stykker og generalt bliver de stoppet min 10 gange per sæson, ganske uden grund!!

kilosvin med div udstyr...

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #11 Dato: Marts 10, 2008, 07:14:24 pm »
Jeg synes sgu de gør det godt.. Har ingen problemer.. Bliv endelig ved med at stoppe mig.. Måske møder jeg en sød fyr... Griner... Synes sgu altid politifolk ser lækre ud...  :oops: - thi hi.. ej, synes ikke det er slemt.. heller ikke selv om jeg blev taget sidste år og fik klip.. de gjore jo deres pligt..  :respekt: til politiet..

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #12 Dato: Marts 10, 2008, 09:19:53 pm »
Hvis I er trætte af at blive stoppet hele tiden, så skulle I prøve en Harley! Kender et par stykker og generalt bliver de stoppet min 10 gange per sæson, ganske uden grund!!
Grunden er måske der bliver stjålet en frygtelig masse Harleyer?

Nå, men i øvrigt syntes jeg også politiet gør et udemærket arbejde.
Budgettet er måske ikke tilstrækkeligt, og prioriteringen af opgaverne forkert i nogens øjne. Men det er jo politisk besluttet, så det kan man tænke på næste gang vi skal til stemmeurnerne.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #13 Dato: Marts 11, 2008, 08:19:28 am »
Synes sgu altid politifolk ser lækre ud... 

Hmmmmm... Jamen så vil du da blive svært glad for dette billede Majse, af en rar politimenneske. Du er naturligvis velkommen til at printe det ud, og ligge det under din hovedpude  :lmao:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

lks

• Plastikrocker
    • http://www.kaos-mc.dk
« Svar #14 Dato: Marts 11, 2008, 08:48:33 am »
Okay at blive stoppet for kontrol af nummerplade og kørekort, men når man er så langt fremme i skoene som man er til bakkeeventen, efter udstødninger og andet udstyr som sognefogedens drenge mener skal chikaneres væk fra vejene, så mener jeg det er som jæger at fordre ændrene og skyde dem siddende ved fodertruget.

Politiet skal være på vejene og de skal være åbenlyse og ikke gemme sig i mørktonede biler, eller ligge og presse sorte BMWer til at køre 215 på Øresundsbroen, de SKAL være preventive så er det okay med mig at blive stoppet, men landevejsrøveriet må stoppes og drengene ud i politibiler.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.